Picnic plant honderden bomen bij start Rotterdamse voedselbos


Bij de officiële start van het voedselbos waren aanwezig wethouder van Rotterdam Vincent Karremans, Anneklaar Wijnants van Natuurmonumenten, wethouder van Lansingerland Jan-Willem van den Beukel en Michiel Muller van Picnic

Online supermarkt – Ruim tweehonderd klanten, collega’s en partners van Picnic hebben zaterdag met het planten van 1500 bomen de aftrap gegeven voor het voedselbos van de online supermarkt in de Schiebroekse Polder, aan de Noordrand van Rotterdam. De komende jaren worden er nog duizenden bomen geplant op het terrein van twee hectare groot. Het voedselbos is het eerste dat geplant wordt vanuit de coalitie Rotterdam de boer op!, waar Picnic en Natuurmonumenten partner in zijn. 

Picnic kondigde het voedselbos aan bij zijn vijfjarig bestaan eind 2020. Picnic werkt samen met Natuurmonumenten en de gemeente Rotterdam binnen het programma Rotterdam de boer op! (mede mogelijk door de leden van de Nationale Postcode Loterij). Het aanplanten en onderhouden zal de komende zes jaar door medewerkers van Picnic gedaan worden. Het ontwerp is gemaakt door coöperatie Ondergrond.

Productie van voedsel

Het Picnic-voedselbos zal ruimte bieden voor ontmoeting, educatie en participatie op het gebied van natuur en voedsel. Het bos wordt een  natuurlijk ecosysteem, maar gericht op de productie van voedsel. De komende tijd zal een combinatie van notenbomen, vruchtenstruiken en overige eetbare planten aangeplant worden, met als uitgangspunt educatie voor collega's, klanten, kinderen en leveranciers. Daarnaast staat het vergroten van de biodiversiteit centraal, kleine zoogdieren, vogels en insecten vinden hun thuis in het bos.

In het voedselbos worden voedselproductie, ecologische rijkdom en een hoge belevingswaarde gecombineerd. Wanneer er voldoende ervaring mee is opgedaan kan het initiatief worden vergroot. Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic: “Wij zijn de moderne melkboer die duurzaam levert. We proberen ook de voedselvoorziening zelf duurzamer te maken door een kortere weg van boer naar bord. Een voedselbos geeft nieuwe inspiratie en is in lijn met het hele Picnic-team dat duurzaam wil ondernemen.”

Bron: Picnic/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Picnic bezorgt alleen nog verse kip mét ster

Dierenwelzijn – Online supermarkt Picnic bezorgt voortaan alleen nog verse kip met minimaal één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming. Dat heeft de boodschappenbezorgdienst aan Wakker Dier laten weten. Daarmee is Picnic de eerste die dit voor het verse kippenvlees weet te bewerkstelligen, hun kipvleeswaren krijgen later dit jaar een ster.

Lees bericht


Mijn Melk: ultraverse melk en room, direct van de koe

Zuivel - Albert Heijn en Picnic werken er mee, maar ook zelfstandige ondernemers en kleine foodserviceketens. Mijn Melk komt direct van de boerderij, zonder tussenstop van een grote melkfabriek. De melk van de koe wordt namelijk direct op de boerderij verwerkt en verpakt in een mini-zuivelfabriek op het erf. Mijn Melk is daardoor niet alleen ultravers, het vertelt ook daadwerkelijk...

Lees bericht


Bezorgsuper Flink tekent contract met Ajax

Sponsoring – Flitsbezorger Flink heeft een meerjarig contract getekend met voetbalclub Ajax. De samenwerking gaat per direct in. Flink wordt daarmee de officiële bezorgpartner voor boodschappen en de officiële partner voor maaltijdbezorging.

Lees bericht


Bill Gates investeert via zijn trust miljoenen in Picnic

Bezorgdienst - Online supermarkt Picnic heeft in een nieuwe financieringsronde € 600 miljoen opgehaald om zijn groei in Europa te versnellen. Bill Gates leidde via zijn Bill & Melinda Gates Foundation Trust leidde de financieringsronde, Ook de bestaande investeerders deden mee.

Lees bericht

Toekomstvisies centraal tijdens Rotterdams Upstream festival

Festival – Upstream is een meerdaags festival in Rotterdam, waar scale-up founders, investeerders, studenten, beleidsmakers en corporates met lef samenkomen om te praten over de grote veranderingen die de wereld zal moeten ondergaan. Het delen van visies van topondernemers op het terrein van circulariteit spelen een belangrijk rol tijdens het festival.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid