Picnic bereikt mijlpaal: miljoen bezorgingen in Amersfoort


Als verrassing voor de miljoenste bezorging was er een éénpersoonsfanfareband

Bezorgdienst – In Amersfoort heeft online supermarkt Picnic een mijlpaal bereikt: als eerste plaats in Nederland zijn er 1 miljoen bezorgingen gedaan. Zo laat het bedrijf weten.

De miljoenste bezorging werd afgeleverd bij de Amersfoortse Maaike Hooft en haar zoontjes Luuk en Willem. Terwijl ze dachten dat de boodschappen werden bezorgd, zette de websuper hen in het zonnetje met een eenmansfanfareband. De allereerste Picnic-runner in Amersfoort en tegenwoordig regiochef, Jeroen Boumeester, bracht uiteraard de bestelde boodschappen.

Bakermat

Amersfoort is de bakermat van Picnic. Sinds de websuper er in 2015 van start ging, is het aantal klanten flink gegroeid. Niet alleen Picnic, maar ook het aantal inwoners van Amersfoort groeide. Dat zag de online supermarkt aan de verkoop van beschuit met muisjes. Bijna 5.000 keer werd beschuit met muisjes besteld. Roze muisjes gingen iets vaker in het mandje dan blauwe.

150.000 kilo CO2

Om de 1 miljoen bezorgingen te kunnen doen, hebben de elektrische karretjes ruim 1,4 miljoen kilometer afgelegd. “Door niet op diesel te rijden hebben we omgerekend meer dan 150.000 kilo aan CO2 bespaard”, zegt medeoprichter van Picnic Joris Beckers.

Bron: Picnic/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht


Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid