‘Picnic verhoogt minimale orderbedrag voor betere vulgraad kratje’


Bezorgdienst  – Online supermarkt Picnic neemt een aantal extra maatregelen om de capaciteit te vergroten. Zo gaat het bedrijf sneller dan gepland een nieuw distributiecentrum openen in Apeldoorn, maar gaat het ook het minimale orderbedrag verhogen van 25 naar 35 euro, om de vulgraad van de kratjes te verbeteren.

Om de groeiende belangstelling voor bezorging als gevolg van de coronamaatregelen verder het hoofd te bieden nam Picnic afgelopen week ook honderden mensen aan om meer order te kunnen verwerken en werd het aantal ochtendleveringen uitgebreid. Hierdoor kunnen er per dag meer boodschappen bezorgd worden.

Orderbedrag

Picnic motiveert de verhoging van het minimale orderbedrag door te stellen dat de kratjes naar een hogere vulgraad moeten. Uit een data-analyse bleek namelijk dat bij 25 euro bestellingen heel vaak een tweede krat in het bezorgwagentje nodig is, waar bijna niks inzit. Door het minimale orderbedrag te wijzigen van 25 naar 35 euro wordt dit probleem verholpen. De vulgraad van het tweede kratje zou door de verhoging van het orderbedrag en door de extra producten met 80 procent worden opgelost.

Duizenden extra orders

Picnic maakt als gevolg van alle coronamaatregelen een enorme groei door. Om die reden wordt ook de opening van het nieuwe distributiecentrum in Apeldoorn vervroegd. De locatie in Apeldoorn zou eerst eind dit jaar opengaan. Michiel Muller, medeoprichter van Picnic: “We zijn straks in staat om dagelijks duizenden extra orders in het Apeldoornse dc te verzamelen en daardoor ruimte te scheppen bij andere dc’s.” Het nieuwe dc komt op bedrijvenpark Ecofactorij en is met 20.000 vierkante meter de grootste van de zes distributiecentra van Picnic. De andere dc’s staan in Diemen, Eindhoven, Utrecht, Nijkerk en Rotterdam.

Ochtendleveringen

Om dagelijks bij nog meer huishoudens de boodschappen te kunnen bezorgen breidt Picnic ook het aantal steden waar  ’s ochtends wordt bezorgd versneld uit. Momenteel is ochtendbezorging mogelijk in Leiden, Gouda en Zoetermeer, vanaf deze week kan dit op woensdag, vrijdag en zondag ook in Den Haag. De komende weken komen hier meer steden bij. De capaciteit kan hierdoor in deze steden met ongeveer een derde toenemen. “Ochtendlevering vergt nogal wat logistieke aanpassingen”, aldus Muller. “Leveranciers moeten volgens aan ander schema leveren, de bestellingen moeten op een ander moment in het distributiecentrum worden verzameld en er zijn meer runners nodig, die op andere tijden moeten bezorgen.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bezorger van bedrijfslunches start debuurtwinkel.nl

Bezorging – De Buurtboer, normaliter leverancier van bedrijfslunches met lokale versproducten, wil zich gaan verbreden tot online supermarkt met verse producten van lokale leveranciers. De Buurtboer lanceert vandaag het platform debuurtwinkel.nl waar consumenten hun dagelijkse boodschappen kunnen doen.

Lees bericht

Picnic gaat pakketten van DHL ophalen

Bezorgdienst -  De elektrische wagentjes van online super Picnic gaan vanaf 2 april de pakketten van DHL ophalen bij klanten thuis. Door die samenwerking kunnen ze bijvoorbeeld retourzendingen van webwinkels meegeven als de boodschappen worden bezorgd.  De ophaalservice start in Gouda en Zoetermeer en wordt daarna uitgerold naar alle ander plaatsen waar Picnic actief is.

Lees bericht

Picnic bezorgt melk van de boer rechtstreeks thuis

Bezorgsuper – Vandaag start online supermarkt Picnic met het direct van de boerderij aan huis bezorgen van halfvolle en volle melk. De melk van de familie Oostdam uit Bodegraven wordt op de boerderij gepasteuriseerd, verpakt in flessen en via Picnic samen met andere boodschappen gratis aan huis gebracht.

Lees bericht



3 miljoen Nederlanders gebruiken online supermarkt

Onderzoek – Het aantal mensen dat online boodschappen doet zit in de lift en is sinds 2016 bijna verdubbeld. Het afgelopen jaar hebben bijna 3 miljoen Nederlanders boodschappen gedaan bij een online supermarkt. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, onderzoek van online onderzoekbureau Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Van alle Nederlanders heeft 21% in het afgelopen jaar besteld bij een online...

Lees bericht

Online supermarkt Picnic gaat volgende groeifase in en robotiseert dc

Online - Websuper Picnic heeft in een nieuwe financieringsronde 250 miljoen euro opgehaald en start in Utrecht met de bouw en inrichting van een vrijwel volledig gerobotiseerd distributiecentrum. Met die mededeling kwam de directie van het bedrijf woensdag naar buiten. De 250 miljoen euro komt voor een belangrijk deel bij alle bestaande aandeelhouders vandaan. Daarnaast verstrekt ABN AMRO het bedrijf een lening....

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid