Picnic verruilt inkoop via Superunie voor EDEKA


Naast Duitsland investeert Picnic ook zeer actief in Frankrijk

Bezorgdienst - Online supermarkt Picnic verruilt de samenwerking met de Nederlandse inkooporganisatie Superunie voor een gezamenlijke inkooporganisatie met het Duitse supermarktbedrijf EDEKA. Dat laat medeoprichter Michiel Muller van de online supermarkt weten.

Picnic werkt in Duitsland al samen met EDEKA en wil daar verder groeien. Daarnaast heeft het bedrijf nooit onder stoelen of banken gestoken internationale ambities te hebben. Het bezorgbedrijf ziet nu niet alleen in Duitsland mogelijkheden, maar ook in Engeland en Frankrijk.

Everest

EDEKA, de nieuwe Duitse partner, boekt een jaaromzet van zo’n 60 miljard euro. De inkoop regelt het bedrijf voor zo’n 3.700 supermarktlocaties in Duitsland zelf. Picnic regelde voorheen de inkoop in Nederland via supermarktketen Boni dat lid is van inkooporganisatie Superunie. Zeker ten opzichte van de Duitse inkoopreus, wordt het inkoopaandeel van Picnic bescheiden. Voor de inkoop is daarom een apart samenwerkingsverband opgezet met de naam Everest. Andere partijen kunnen zich bij die organisatie aansluiten.

Volgens nu.nl start Picnic over een paar weken ook een eigen biologische huislijn. Deze is mogelijk geworden door de nieuwe samenwerking.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Getir start met verkoop van G’woon private label

Bezorgdienst – Boodschappenbezorgdienst Getir breidt haar bestaande assortiment uit met circa 90 private labelproducten van G’woon. Het gaat om afbakbrood, ontbijtproducten, dranken, pasta, rijst, olijfolie, koekjes, snacks, schoonmaakmiddelen, wc-papier en dierenvoeding. De producten worden vanaf dinsdag ook aangeboden in de Gorillas-app.

Lees bericht



Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid