Pilot Picnic met ’onverpakte’ Solero-ijsjes


Verpakking – Online supermarkt Picnic start Solero starten een pilot met de multipack ijsjes zonder wrapper in Nederland. Het ‘Solero zonder jasje’ concept, dat onlangs ook in de UK van start ging, betekent dat de ijsjes in het multipack niet meer per stuk in plastic verpakt zijn, maar in de kartonnen verpakking zitten. Deze verpakkingsvorm zorgt voor een aanzienlijke reductie in het gebruik van plastic. Door de nieuwe verpakking wordt er 35% minder plastic gebruikt in vergelijking met de vorige verpakking. De nieuwe doos heeft ingebouwde compartimenten om de ijsjes van elkaar te scheiden. De kartonnen doos kan volledig worden gerecycled. Test De pilot is omgezet om te kijken of de nieuwe verpakkingsvorm wordt gewaardeerd door de consumenten. Als de pilot succesvol is, wordt de mogelijkheid voor verdere invoering van deze verpakkingsvorm bekeken. De test gaan van start vanaf 19 in onder andere Amsterdam, Leiden, Alkmaar, Eindhoven, Breda en Arnhem. Minder plastic Deze verpakkingsinnovatie is onderdeel van Unilevers strategie om het gebruik van plastic te verminderen. Als onderdeel van deze strategie, heeft Magnum vorige week pints gelanceerd, waarvan de verpakking is gemaakt van gerecycled plastic (rPP). Dit is de eerste keer in de ijsindustrie dat er een verpakking van gerecycled plastic wordt gebruikt. Bron: @FoodClicks Verpakking – Online supermarkt Picnic start Solero starten een pilot met de multipack ijsjes zonder wrapper in Nederland. Het ‘Solero zonder jasje’ concept, dat onlangs ook in de UK van start ging, betekent dat de ijsjes in het multipack niet meer per stuk in plastic verpakt zijn, maar in de kartonnen verpakking zitten. Deze verpakkingsvorm zorgt voor een aanzienlijke reductie in het gebruik van plastic. Door de nieuwe verpakking wordt er 35% minder plastic gebruikt in vergelijking met de vorige verpakking. De nieuwe doos heeft ingebouwde compartimenten om de ijsjes van elkaar te scheiden. De kartonnen doos kan volledig worden gerecycled. Test De pilot is omgezet om te kijken of de nieuwe verpakkingsvorm wordt gewaardeerd door de consumenten. Als de pilot succesvol is, wordt de mogelijkheid voor verdere invoering van deze verpakkingsvorm bekeken. De test gaan van start vanaf 19 in onder andere Amsterdam, Leiden, Alkmaar, Eindhoven, Breda en Arnhem. Minder plastic Deze verpakkingsinnovatie is onderdeel van Unilevers strategie om het gebruik van plastic te verminderen. Als onderdeel van deze strategie, heeft Magnum vorige week pints gelanceerd, waarvan de verpakking is gemaakt van gerecycled plastic (rPP). Dit is de eerste keer in de ijsindustrie dat er een verpakking van gerecycled plastic wordt gebruikt. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Napoleon snoepjes voortaan in waspapieren wikkel

Zoetwaren - Snoepproducent Confiserie Napoleon stapt vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. De nieuwe verpakking geldt voor alle 27 smaakvarianten. Met de jaarlijkse verkoop van 360 miljoen snoepjes in Nederland en België bespaart het merk 60.000 kg plastic.

Lees bericht

Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht



‘Online supermarkten nemen de bezorgmarkt over’

Analyse - De populariteit voor online supermarkten is afgelopen jaar enorm gestegen. In één jaar zien de online supermarkten het zoekvolume naar hun bezorgservices 195% stijgen, terwijl de populariteit van de fysieke supermarkt met bijna 50% is gedaald. Dat blijkt uit het onderzoek naar online zoekgedrag dat het onderzoeksbureau RouteLogic heeft uitgevoerd.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid