Pilot Picnic met ’onverpakte’ Solero-ijsjes


Verpakking – Online supermarkt Picnic start Solero starten een pilot met de multipack ijsjes zonder wrapper in Nederland. Het ‘Solero zonder jasje’ concept, dat onlangs ook in de UK van start ging, betekent dat de ijsjes in het multipack niet meer per stuk in plastic verpakt zijn, maar in de kartonnen verpakking zitten. Deze verpakkingsvorm zorgt voor een aanzienlijke reductie in het gebruik van plastic. Door de nieuwe verpakking wordt er 35% minder plastic gebruikt in vergelijking met de vorige verpakking. De nieuwe doos heeft ingebouwde compartimenten om de ijsjes van elkaar te scheiden. De kartonnen doos kan volledig worden gerecycled. Test De pilot is omgezet om te kijken of de nieuwe verpakkingsvorm wordt gewaardeerd door de consumenten. Als de pilot succesvol is, wordt de mogelijkheid voor verdere invoering van deze verpakkingsvorm bekeken. De test gaan van start vanaf 19 in onder andere Amsterdam, Leiden, Alkmaar, Eindhoven, Breda en Arnhem. Minder plastic Deze verpakkingsinnovatie is onderdeel van Unilevers strategie om het gebruik van plastic te verminderen. Als onderdeel van deze strategie, heeft Magnum vorige week pints gelanceerd, waarvan de verpakking is gemaakt van gerecycled plastic (rPP). Dit is de eerste keer in de ijsindustrie dat er een verpakking van gerecycled plastic wordt gebruikt. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Picnic gaat pakketten van DHL ophalen

Bezorgdienst -  De elektrische wagentjes van online super Picnic gaan vanaf 2 april de pakketten van DHL ophalen bij klanten thuis. Door die samenwerking kunnen ze bijvoorbeeld retourzendingen van webwinkels meegeven als de boodschappen worden bezorgd.  De ophaalservice start in Gouda en Zoetermeer en wordt daarna uitgerold naar alle ander plaatsen waar Picnic actief is.

Lees bericht

Picnic bezorgt melk van de boer rechtstreeks thuis

Bezorgsuper – Vandaag start online supermarkt Picnic met het direct van de boerderij aan huis bezorgen van halfvolle en volle melk. De melk van de familie Oostdam uit Bodegraven wordt op de boerderij gepasteuriseerd, verpakt in flessen en via Picnic samen met andere boodschappen gratis aan huis gebracht.

Lees bericht



3 miljoen Nederlanders gebruiken online supermarkt

Onderzoek – Het aantal mensen dat online boodschappen doet zit in de lift en is sinds 2016 bijna verdubbeld. Het afgelopen jaar hebben bijna 3 miljoen Nederlanders boodschappen gedaan bij een online supermarkt. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, onderzoek van online onderzoekbureau Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Van alle Nederlanders heeft 21% in het afgelopen jaar besteld bij een online...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid