Pizza Hut test de composteerbare ronde Zume-dozen
Formulenieuws – Pizza Hut heeft in een filiaal in Phoenix, Arizone, een verpakking gebruikt, die rond en volledig composteerbaar is. De verpakking is ontwikkeld samen met startup en concullegabedrijf Zume is ontwikkeld. In hetzelfde filiaal heeft Pizza Hut ook een nieuwe pizzavariant getest met een topping van vegetarisch worstjes. Zume is een startup die pizza’s maakt op een volledig geautomatiseerde manier. Het bedrijf heeft als missie om pizza’s op de meest duurzame wijze te produceren. Het werkt daarin samen met verschillende technologiebedrijven. Kennis delen hoort bij het model van Zume. Het feit dat Pizza Hut de composteerbare dozen mogelijk gaat inzetten, wordt alleen maar toegejuicht. Het bedrijf heeft daarnaast een eigen technologie ontwikkeld met foodtrucks. Ook deze ervaring wordt gedeeld met andere partijen, zij het wat meer kleinschalige pizzaketens. De opmerkelijk ronde verpakking, die door Pizza Hut in het Phoenix-filiaal een dag is getest, is volledig composteerbaar. De doos, of box zoals de Amerikanen zeggen, is ontwikkeld om de pizza langer knapperig en warm te houden, ook in verband met bezorging. De ronde vorm bespaart ook verpakkingsmateriaal, maar was niet de hoofdreden, aldus de bedenkers. Waar de doos precies van is gemaakt wordt niet gezegd. Ook is nog onduidelijk of de doos door Pizza Hut op grotere schaal wordt ingezet. Kellogg’s De worstjes van MorningStar Farms worden “Incogmeato” genoemd en maken onderdeel uit van het assortiment van Kellogg’s. Het gaat om een plantaardig product met de smaak van ‘Italiaanse worstjes’. Onder de MorningStar Farms heeft het bedrijf verschillende producten voor de consument in het diepvriesvak. Maar het bedrijf wil de komende tijd de aandacht ook meer gaan verleggen naar de foodservicemarkt. Daarnaast heeft Kellogg’s de ambitie uitgesproken om tegen 2021 het volledige assortiment onder MorningStar Farms vegetarisch te maken. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Pizza Hut heeft in een filiaal in Phoenix, Arizone, een verpakking gebruikt, die rond en volledig composteerbaar is. De verpakking is ontwikkeld samen met startup en concullegabedrijf Zume is ontwikkeld. In hetzelfde filiaal heeft Pizza Hut ook een nieuwe pizzavariant getest met een topping van vegetarisch worstjes. Zume is een startup die pizza’s maakt op een volledig geautomatiseerde manier. Het bedrijf heeft als missie om pizza’s op de meest duurzame wijze te produceren. Het werkt daarin samen met verschillende technologiebedrijven. Kennis delen hoort bij het model van Zume. Het feit dat Pizza Hut de composteerbare dozen mogelijk gaat inzetten, wordt alleen maar toegejuicht. Het bedrijf heeft daarnaast een eigen technologie ontwikkeld met foodtrucks. Ook deze ervaring wordt gedeeld met andere partijen, zij het wat meer kleinschalige pizzaketens. De opmerkelijk ronde verpakking, die door Pizza Hut in het Phoenix-filiaal een dag is getest, is volledig composteerbaar. De doos, of box zoals de Amerikanen zeggen, is ontwikkeld om de pizza langer knapperig en warm te houden, ook in verband met bezorging. De ronde vorm bespaart ook verpakkingsmateriaal, maar was niet de hoofdreden, aldus de bedenkers. Waar de doos precies van is gemaakt wordt niet gezegd. Ook is nog onduidelijk of de doos door Pizza Hut op grotere schaal wordt ingezet. Kellogg’s De worstjes van MorningStar Farms worden “Incogmeato” genoemd en maken onderdeel uit van het assortiment van Kellogg’s. Het gaat om een plantaardig product met de smaak van ‘Italiaanse worstjes’. Onder de MorningStar Farms heeft het bedrijf verschillende producten voor de consument in het diepvriesvak. Maar het bedrijf wil de komende tijd de aandacht ook meer gaan verleggen naar de foodservicemarkt. Daarnaast heeft Kellogg’s de ambitie uitgesproken om tegen 2021 het volledige assortiment onder MorningStar Farms vegetarisch te maken. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Subway Teriyaki winnaar Lay’s Iconic Restaurant flavours
Wedstrijd – Subway Teriyaki is de winnaar geworden van de strijd om de Lay’s Iconic Restaurant flavours. Het chipsmerk Lay’s introduceerde april dit jaar een drietal smaken die refereerde aan recepten van de fastfoodketens KFC, Subway en Pizza Hut.
Lees bericht‘s Werelds eerste Lay’s online pop-up restaurant
Actie – De introductie van Lay’s Iconic Restaurant Flavours krijgt een follow-up met de opening van ‘s Werelds eerste Lay’s online pop-up restaurant. Twee dagen lang kunnen geïnteresseerden de smaken thuis laten bezorgen Uber Eats. De actie start vandaag en loopt tot morgen en is alleen in Amsterdam.
Lees berichtChipsmerk Lay’s introduceert 3 iconische restaurant-smaken
Introductie – Lay’s, het zoutjes- en chipsmerk van PepsiCo, komt met een drietal smaken, die gekoppeld zijn aan een drietal iconische fastservicerestaurants. Deze Restaurant Flavours-range moeten de restaurantervaring thuis nabootsen en het ‘niet uiteten kunnen gaan’ iets dragelijker maken, grapt het introductiebericht.
Lees berichtPizza Hut herintroduceert in VS de Triple Treat Box
Formulenieuws - Pizza Hut, onderdeel van Yum! Brands, is altijd al creatief geweest met verpakkingsvormen. Deze kersdagen weer. Speciaal voor families heeft de pizzaketen de Triple Treat Box ontwikkeld; een doos met drie lagen om een complete maaltijd op tafel te zetten.
Lees berichtPizza Hut sluit zo’n 500 locaties in Amerika
Buitenland – Yum! Brands, de moedermaatschappij van onder andere KFC, Taco Bell en Pizza Hut, gaat in Amerika honderden locaties sluiten van de pizzaketen. Het bedrijf wil de aandacht veel meer gaan richten op bezorging. Dat melden verschillende Amerikaanse media. Gesproken wordt over het sluiten van zo’n 500 locaties, die deels verouderd zijn en waar de noodzakelijke investeringen om toekomstbestendig te...
Lees berichtOok Subway Nederland stopt met plastic rietjes
Formulenieuws – In navolging van andere partijen stopt ook Subway Nederland met het aanbieden van plastic rietjes. De sandwichketen houdt er mee op vanaf 1 november 2018 en loopt daarmee voorop binnen de fastservicesector. Subway is de eerste Quick Service restaurantketen in Nederland die geen plastic rietjes meer verstrekt. Marc van der Lee, Regional PR & CSR Director Europe: “Wij zijn ons bewust van...
Lees bericht