Plant-based burger bij Duitse Burger King goedkoper dan vleesvariant
Formulenieuws – Een op de vijf verkochte burgers bij Burger King Duitsland is al plant-based, maar nu gaat de fastfoodketen bij onze oosterburen de prijs van de burgers ook nog eens lager maken dan de vleesvariant. Doel van de prijsverlaging is de plantaardige variant voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar maken.
De stap om de burgers goedkoper te maken van de vleesburgers wordt algemeen in Duitsland gezien als grote volgende stap in de voedselrevolutie. Burger King is vooralsnog de eerste keten die tot deze aanpak is gekomen. In Nederland wordt door retailers wel geëxperimenteerd door vleesproducten net zo duur te prijzen als vleesloze, maar voor een lagere prijs aanbieden wordt og niet gedaan.
De vraag is gaat de stap leiden tot een nog groter aandeel plantaardige burgers bij de restaurantketen. In hoeverre de burger gezonder is dan de vleesvariant is niet bekend. Een lagere prijs kan wel aanleiding zijn voor een groep consumenten om over te schakelen naar plantaardig. Zeker als het de burger in smaak voldoet.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Tomra introduceert de ‘slimme prullenbak’ SmartBin
Introductie – Emballagefabrikant Tomra en Tikkie introduceren op de Horecava de SmartBin. Bij deze ‘slimme prullenbak’ kunnen gasten van horeca- en fastfoodketens zelf hun herbruikbare bekers inleveren en het betaalde statiegeld via een Tikkie QR-code direct op hun rekening laten storten.
Lees berichtDe Vegetarische Slager opent grootste plantaardige slagerij
Actie - De Vegetarische Slager heeft op Dierendag de grootste plantaardige slagerij geopend. Het is tevens de 13e verjaardag van het merk. De slagerij, die vijf dagen per week open is, is gevestigd aan de Pannekoekstraat 18A in Rotterdam.
Lees berichtMcDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’
Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.
Lees berichtSubway meeste vegan opties van grote fastfood ketens
Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.
Lees berichtDe Vegetarische Slager opent pop-up broodjeszaak op Rotterdam CS
Pop-upstore – Zes weken lang kunnen reizigers en passanten op Rotterdam CS terecht voor een assortiment broodjes en salades bij een pop-upstore van De Vegetarische Slager. De winkel is geopend met de naam ‘Vleesch Centraal’.
Lees berichtBurger King en De Vegetarische Slager komen met Veggie Pack(t)
Actie – Om de 'Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel' te vieren lanceren Burger King en De Vegetarische Slager de Veggie Pack(t) link. Met deze actie nodigen zij consumenten uit om een pact te sluiten door een veggie-variant uit te proberen van iemands favoriete vleesburger.
Lees bericht