‘Plant Power’ van Appèl moet vleesloos eten stimuleren


Cateraar - Cateraar Appèl introduceert ‘Plant Power’, een nieuw foodconcept dat gasten laat zien dat een vlees of vis niet altijd nodig is. Dit concept, dat bestaat uit vegetarische en volledig plantaardige gerechten is onderdeel van een aantal initiatieven die de cateraar neemt om het assortiment te verduurzamen. Cecile Theunissen, MVO manager bij Appèl: “Eten en drinken zorgt voor 20 tot 30 procent van onze milieubelasting. Door vegetarische en plantaardige voeding te stimuleren in onze restaurants leveren we als cateraar onze grootste bijdrage aan de wereld. Het grootste verschil kun je maken door minder vlees, vis of andere dierlijke producten te eten.” Ti Ta Tofu Appèl heeft in dit kader een speciale actieweek opgezet en daarvoor een aantal nieuwe gerechten ontwikkeld, zoals kleurrijke groentebroodjes met scrambled tofu (Ti Ta Tofu), vegan flammkuchen, toast met groentespread en bospaddenstoelen en een heerlijke zeewiersalade. “We merken dat sommige gasten plantaardig eten vaak met ‘niet lekker’ associëren. Door enthousiaste uitleg van onze medewerkers en een speciale proeftafel waren ook zij overtuigd”,  aldus Theunissen. Duurzaam voedselsysteem Plant Power past in de visie van Appèl: een duurzamer voedselsysteem. Samen met producenten en aanbieders werkt de cateraar aan deze visie als lid van de Green Protein Alliance. Alle leden van dit samenwerkingsverband willen zorgen voor een groter aandeel plantaardig eiwit op het bord van consumenten. “Plant Power is onderdeel van een aantal stappen die wij nemen om ons aanbod te verduurzamen. Zo zijn wij gestopt met het inkopen van plastic rietjes, introduceren we binnenkort een duurzame koffiebeker, verduurzamen we ons verpakkingsmateriaal en disposables en starten we zeer binnenkort een samenwerking om voedselverspilling te voorkomen”, aldus Theunissen.  Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Campagne ‘Je Verdient Beter!’ van start voor duurzaam ondernemen

Campagne  – Maandag is de campagne ‘Je Verdient Beter!’ van start gegaan van Detailhandel Nederland om winkeliers er op de wijzen dat duurzaam ondernemen ook lonend kan zijn. In de campagne vertellen vier ondernemers dat het energiebesparend maken van hun winkel een prijskaartje had, maar dat het onder aan de streep ook het nodige oplevert. Er worden tips gegeven en het...

Lees bericht

Derde Nationale Week Zonder Vlees van 9 t/m 15 maart

Vleesloos – De derde editie van de Nationale Week Zonder Vlees wordt in Nederland gehouden van 9 tot en met 15 maart. Tijdens de week worden deelnemers geïnspireerd om een week lang vegetarisch te eten, om zo te ervaren hoe lekker en gemakkelijk dit kan zijn. Ondanks dat de Nationale Week Zonder Vlees pas sinds 2018 bestaat, is het een begrip aan het...

Lees bericht

Thuisbezorgd.nl Partner Webshop voortaan plasticvrij

Bezorgdienst - Vanaf 1 december 2019 wordt plastic voor eenmalig gebruik niet langer aangeboden in de Partner Webshop van Thuisbezorgd.nl. De bezorgdienst wil op deze manier aangesloten restaurants stimuleren om  voor duurzame alternatieven te kiezen. De webshop biedt de restaurants een  alles-in-één-winkel met onder andere ingrediënten, keukenmateriaal en bezorgmateriaal.  De plasticban voor Partner Webshops geldt voor alle landen en...

Lees bericht

Coca-Cola komt met plastic besparende KeelClip-verpakking

Verpakking – Coca-Cola Nederland heeft vandaag als eerste frisdrankenconcern ter wereld de introductie van de KeelClip aangekondigd. Het gaat om een kartonnen verpakking voor multipacks, blik, dat jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic gaat besparen. Coca-Cola in Nederland investeert ruim 14 miljoen euro in de fabriek in Dongen in een nieuwe bliklijn en verpakkingsmachine. De lijn moet vanaf volgend jaar in gebruik worden genomen,...

Lees bericht


AH to go bestaat 20 jaar in Nederland

Formulenieuws – Het is feest bij AH to go. Op 15 november bestaat de gemaksformule 20 jaar. Op die dag werd namelijk de eerste AH to go van Nederland geopend op het NS station in Den Bosch. Inmiddels zijn er in Nederland ruim 80 AH to go’s, waarvan Albert Heijn er 30 in eigen beheer heeft. Daarnaast heeft de Zaanse supermarktketen er enkele tientallen...

Lees bericht

Brouwer Carlsberg bezig met ‘papieren bierfles’

Innovatie - Carlsberg is bezig met de ontwikkeling van een volledig duurzaam geproduceerde fles, de Green Fiber Bottle. Onlangs onthulde de bierbrouwer twee prototypen. Beide typen waren gemaakt van biobased houtvezels, alleen het binnenwerk varieerde bij de twee flessen. De ‘papieren bierfles’ komt dus dichterbij. Carlsberg houdt zich al langer bezig met de ontwikkeling naar een volledig duurzame fles. En...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid