Plantaardige food-startup Greenforce haalt 15 miljoen op


De haverdrink van Greenforce

Plantaardig – De Duitse food-startup Greenforce heeft een investering opgehaald van 15 miljoen euro. Het bedrijf bestaat twee jaar en  maakt plantaardige vlees- vis- en zuivelvervangers in poedervorm.

Greenforce wil de eiwittransitie in Europa versnellen met het geld. door het assortiment uit te breiden, nieuwe markten te betreden en het onderzoekscentrum in München verder ontwikkelen. De poedermixen van Greenforce – onder andere ter bereiding van plantaardige gehaktballen, viskoekjes, haverdrink en vegan omelet – zijn naast de webshop sinds deze maand ook te koop bij verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot. Verdere toetreding tot het Nederlandse supermarktlandschap is onderdeel van de ambitieuze groeiplannen.

De oprichters van Greenforce deden jarenlang onderzoek naar alternatieven voor plantaardige eiwitten. De beste oplossing ligt volgens Thomas Isermann, één van de oprichters, in plantaardige vlees- vis- en zuivelvervangers in poedervorm: “Producten in poedervorm zijn licht in gewicht, hoeven niet gekoeld bewaard te worden en de porties kunnen altijd exact worden afgestemd. Dat betekent minder CO2-uitstoot bij het transport en de opslag en minder food waste.”

Greenforce ontwikkelde de afgelopen jaren poedermixen voor onder meer plantaardige hamburgers, viskoekjes, köfte, haverdrink en ei. De producten zijn via 8500 verkooppunten verkrijgbaar, waarvan de eigen webshop veruit de meeste verkopen telt.

Bron: Greenforce/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht


AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht

Albert Heijn lanceert eigen plantaardige lijn Terra

Introductie - In 2025 wil Albert Heijn dat 50% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong zijn en in 2030 60%. Nu is dat percentage 44%. Daarom introduceert Albert Heijn AH Terra, een nieuwe eigen-merklijn van zo’n 200 plantaardige producten, waarvan 58 nieuwe en dat worden er steeds meer.

Lees bericht

Ghost Kitchen Casper komt met Casper At Work

Catering - Casper, een ghost kitchen-keten in België, Nederland en Frankrijk, wil zich meer gaan richten op het lunchmoment bij bedrijven en start Casper At Work. Door samen te werken met andere partijen en het aanbod vanuit de eigen keuken wil Casper lunchdilemma’s binnen bedrijven wegnemen.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid