Plantaardige food-startup Greenforce haalt 15 miljoen op


De haverdrink van Greenforce

Plantaardig – De Duitse food-startup Greenforce heeft een investering opgehaald van 15 miljoen euro. Het bedrijf bestaat twee jaar en  maakt plantaardige vlees- vis- en zuivelvervangers in poedervorm.

Greenforce wil de eiwittransitie in Europa versnellen met het geld. door het assortiment uit te breiden, nieuwe markten te betreden en het onderzoekscentrum in München verder ontwikkelen. De poedermixen van Greenforce – onder andere ter bereiding van plantaardige gehaktballen, viskoekjes, haverdrink en vegan omelet – zijn naast de webshop sinds deze maand ook te koop bij verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot. Verdere toetreding tot het Nederlandse supermarktlandschap is onderdeel van de ambitieuze groeiplannen.

De oprichters van Greenforce deden jarenlang onderzoek naar alternatieven voor plantaardige eiwitten. De beste oplossing ligt volgens Thomas Isermann, één van de oprichters, in plantaardige vlees- vis- en zuivelvervangers in poedervorm: “Producten in poedervorm zijn licht in gewicht, hoeven niet gekoeld bewaard te worden en de porties kunnen altijd exact worden afgestemd. Dat betekent minder CO2-uitstoot bij het transport en de opslag en minder food waste.”

Greenforce ontwikkelde de afgelopen jaren poedermixen voor onder meer plantaardige hamburgers, viskoekjes, köfte, haverdrink en ei. De producten zijn via 8500 verkooppunten verkrijgbaar, waarvan de eigen webshop veruit de meeste verkopen telt.

Bron: Greenforce/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



GreenPro International verandert naam in Plantitude

Naamswijziging - GreenPro International, sinds 2016 distributeur van plantaardige voeding en dranken in de Benelux, verandert de naam in Plantitude. De merken Planted, Flax, Heura, La Vie, Verdino en Valsoia maken onderdeel uit van het assortiment van Plantitude.

Lees bericht


Boermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice

Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.

Lees bericht


Eerste gezamenlijke meting eiwittransitie supermarkten

Supermarkten - In Nederland is 39,7% van de eiwitten die we kopen in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Dit blijkt uit de eerste gezamenlijke Eiweet-meting van de supermarkten Aldi, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus, in samenwerking met de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland.

Lees bericht

Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid