Plantaardige food-startup Greenforce haalt 15 miljoen op
_1024_768_90.jpg)
Plantaardig – De Duitse food-startup Greenforce heeft een investering opgehaald van 15 miljoen euro. Het bedrijf bestaat twee jaar en maakt plantaardige vlees- vis- en zuivelvervangers in poedervorm.
Greenforce wil de eiwittransitie in Europa versnellen met het geld. door het assortiment uit te breiden, nieuwe markten te betreden en het onderzoekscentrum in München verder ontwikkelen. De poedermixen van Greenforce – onder andere ter bereiding van plantaardige gehaktballen, viskoekjes, haverdrink en vegan omelet – zijn naast de webshop sinds deze maand ook te koop bij verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot. Verdere toetreding tot het Nederlandse supermarktlandschap is onderdeel van de ambitieuze groeiplannen.
De oprichters van Greenforce deden jarenlang onderzoek naar alternatieven voor plantaardige eiwitten. De beste oplossing ligt volgens Thomas Isermann, één van de oprichters, in plantaardige vlees- vis- en zuivelvervangers in poedervorm: “Producten in poedervorm zijn licht in gewicht, hoeven niet gekoeld bewaard te worden en de porties kunnen altijd exact worden afgestemd. Dat betekent minder CO2-uitstoot bij het transport en de opslag en minder food waste.”
Greenforce ontwikkelde de afgelopen jaren poedermixen voor onder meer plantaardige hamburgers, viskoekjes, köfte, haverdrink en ei. De producten zijn via 8500 verkooppunten verkrijgbaar, waarvan de eigen webshop veruit de meeste verkopen telt.
Bron: Greenforce/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
plnktn en Pieter Pot starten met verpakkingsvrije supplementen
Samenwerking - Door de samenwerking van twee Nederlandse bedrijven kunnen consumenten voor het eerst in Nederland supplementen kopen en gebruiken zonder verpakkingsafval. Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot biedt de algen supplementen van plnktn online aan in herbruikbare statiepotten.
Lees berichtGreenPro International verandert naam in Plantitude
Naamswijziging - GreenPro International, sinds 2016 distributeur van plantaardige voeding en dranken in de Benelux, verandert de naam in Plantitude. De merken Planted, Flax, Heura, La Vie, Verdino en Valsoia maken onderdeel uit van het assortiment van Plantitude.
Lees berichtAppèl introduceert plantaardige American Cookie
Introductie – Cateraar Appèl introduceert een plantaardige milk cookie. Samen met de vaste leverancier heeft Appèl leverancier de variant ontwikkeld als een belangrijke stap in de eiwittransitie.
Lees berichtBoermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice
Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.
Lees berichtEerste gezamenlijke meting eiwittransitie supermarkten
Supermarkten - In Nederland is 39,7% van de eiwitten die we kopen in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Dit blijkt uit de eerste gezamenlijke Eiweet-meting van de supermarkten Aldi, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus, in samenwerking met de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland.
Lees berichtJumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties
Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.
Lees bericht