PLMA-president Brian Sharoff overleden op 77-jarige leeftijd


Brian Sharoff / Foto bij: PLMA

Persoonlijk - Brian Sharoff, president van de Private Label Manufacturers Association (PLMA), is zaterdag 23 mei na een korte ziekte overleden. Onder zijn leiding groeiende de private labelbeurs, die elk jaar werd gehouden in de RAI in Amsterdam uit tot een wereldbeurs van formaat.

Sharoff werd in 1981 benoemd tot president van PLMA, kort nadat de vereniging was opgericht. Tijdens zijn periode breidde de vereniging zich uit van het hoofdkantoor in New York tot de oprichting van internationale kantoren in Amsterdam, Shanghai en China. Ook nam het aantal bedrijven sterk toe van tweehonderd bedrijven bij de start in de Verenigde Staten tot meer dan 4.500 fabrikanten en leveranciers wereldwijd.

75 landen

PLMA's International Trade Show ‘World of Private Label’, die elk jaar in mei wordt gehouden in het Rai Exhibition Centre in Amsterdam groeide in alle jaren uit van een enkele hal in 1986 tot meer dan 4.500 stands nu en vertegenwoordigt private labelfabrikanten uit bijna 75 landen. De show trekt inkopers van eigen merken uit heel Europa, Azië, Afrika en het Midden-Oosten en behoort tot grootste vakbeurs die in de Rai wordt gehouden. De private labelbeurs heeft ook nog een jaarlijkse editie in het Rosemont Convention Center in Chicago. Die wordt elk jaar gehouden in november.

Voor bezoekers en media van de PLMA was Brian Sharoff altijd een vast aanspreekpunt, tot de laatste editie vorig jaar aan toe. De mei-editie van dit jaar is vooralsnog uitgesteld vanwege de corona-pandemie tot 2 en 3 december 2020. Sharoff was 77 jaar.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Van linzenburgers tot plantaardige biefstuk tijdens PLMA 2018 in Amsterdam

Beurzen - Biologisch, vegetarisch, geur- en kleurstofvrij en laag calorisch. Zo maar enkele posters en kreten die tijdens de tweedaagse private label-beurs PLMA in de stands waren te zien De beurs werd afgelopen dinsdag en woensdag in de RAI in Amsterdam gehouden. Conclusie: de trends binnen de levensmiddelenbranche worden door alle partijen bijgehouden, zeker ook door de private labelbedrijven. De...

Lees bericht

Zeeuwse kroepoek nu landelijk verkrijgbaar

Introductie – Het was voor het eerst te zien dit voorjaar op de private labelbeurs PLMA in Amsterdam: kroepoek van Nederlandse bodem uit Zeeland. Het bedrijf Wilthagen dat de Zeeuwse kroepoek introduceert in de smaken Noordzeegarnalen, Hollandse ui en Oosterschelde-zeewier gaat nu, via supermarktformule Jumbo, landelijk. Wilthagen in Tholen is bekend van de knabbelspek en leverworst, maar wilde graag een nieuw...

Lees bericht

Private label-beurs PLMA in RAI Amsterdam toont veel innovaties

Beurzen - De tweedaagse private label-beurs PLMA die afgelopen dinsdag en woensdag in de RAI in Amsterdam werd gehouden, liet veel nieuwe producten zien. Uit de PLMA-beurs blijkt dat Innoveren niet alleen is voorbehouden aan merkfabrikanten, hoewel die op de beurs ook ruim vertegenwoordigd waren. Een chips die qua formaat veel weg heeft van het bij kinderen zo geliefde ‘zuurmatje’...

Lees bericht


Private labelbeurs PLMA: Ook huismerk is maatwerk

Beurzen - "Als je bij Hema komt met vernieuwende ideeën voor verpakkingen, dan gaan alle deuren voor je open." Een gespreksflard opgevangen op de eerste dag van de internationale huismerkbeurs World of Private Label (23 en 24 mei) in de Amsterdamse RAI. Hier komen de FMCG-inkopers ontdekken of er nog iets nieuws van hun gading is en hopen fabrikanten dat hun...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid