PLMA wordt grootste private labelbeurs ooit


Alle grote foodmerken zijn tegenwoordig aanwezig op de PLMA

Vakbeurzen – De Private Label Manufacturers Association (PLMA) zal van 20 tot en met 21 mei haar grootste World of Private Label International Trade Show organiseren in de RAI Amsterdam Convention Centre. De vakbeurs belooft het grootste privatlabel- event ooit te worden, met een recordaantal exposanten en evenzeer veel retailers en fabrikanten. De beurs heeft daarmee haar positie als belangrijkste ontmoetingsplaats voor de private label-industrie wereldwijd opnieuw bevestigd.

Met meer dan 3.100 exposanten uit meer dan 70 landen, waaronder nieuwe landenpaviljoens uit Canada, Schotland, Bulgarije, Marokko en Oekraïne, zullen de World of Private Label 2025 een bezoek brengen. De beurs wordt daarom opgedeeld in Food- en Non-Food-hallen, waardoor bezoekers op een efficiënte manier kennis kunnen maken met de nieuwste trends, innovaties en nieuwe productontwikkelingen.

PLMA wil niet alleen een platform bieden voor exposanten, maar ook laten zien welke ontwikkelingen er spelen in private label. Daarom veel ruimte voor netwerken en discussies. Maar ook de PLMA's Idea Supermarket is weer op de beursvloer te vinden met de nieuwste huismerkproducttrends en verpakkingsoplossingen. Verder expertseminars, casestudies en workshops over belangrijke onderwerpen uit de sector. Sprekers zijn onder meer Jumbo Supermarkten en NielsenIQ, die een analyse zal geven over de private label marktaandelen in Europa.

Toekomstperspectief

Uit een recent PLMA-industrieonderzoek onder private label-fabrikanten en detailhandelaren is gebleken dat negen van de tien professionals uit de sector verwachten dat de private label-verkoop de komende jaren zal blijven groeien, gedreven door veranderende consumentenvoorkeuren, sterke prijs-kwaliteitverhouding en een toenemende trend in de richting van premiumisering. Ook in foodservice groeit het aandeel private labels.

Bron: PLMA/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jumbo beëindigt samenwerking met Everest en Epic Partners

Supermarkten - Jumbo Supermarkten stopt per eind 2025 met de samenwerking met de internationale inkooporganisaties Everest en Epic Partners voor A-merkproducten. Hoewel de retailer terugkijkt op een waardevolle periode, kiest Jumbo voor een nieuwe koers waarbij de inkoop van A-merken dichter bij de organisatie zelf wordt georganiseerd.

Lees bericht


Jesper Højer wordt nieuwe CEO van Jumbo Supermarkten

Benoeming - Jumbo Supermarkten maakt bekend dat de Deen Jesper Højer per 1 januari 2026 de functie van CEO op zich neemt. Højer brengt uitgebreide retailervaring mee en past met zijn persoonlijkheid en familiebedrijfservaring bij de cultuur van Jumbo, volgens de supermarktketen.

Lees bericht

Anuga Fine Food 2025 wordt grootste editie ooit

Vakbeurzen – In oktober gaat de grootste editie ooit van de Anuga Fine Food van start. De beursorganisatie laat weten dat onder de Anuga-paraplu ruim 4.300 exposanten en 135 landenpaviljoens hun delicatessen, gourmet- en andere levensmiddelen tonen.

Lees bericht



Huismerken winnen verder terrein in de foodservice

Onderzoek - Huismerken zijn bezig aan een stille opmars binnen de Nederlandse foodservice. Niet alleen in de keuken, maar steeds vaker ook zichtbaar aan de voorkant van het horecabedrijf. Uit de meest recente editie van de GROUP7 Professional Community Scan blijkt dat inmiddels 28% van de horecaondernemers, cateraars en instellingen huismerkproducten inzet die direct zichtbaar zijn voor de gast.

Lees bericht

Consument kiest bewuster en vaker huismerken

Onderzoek - De Nederlandse consument verandert zijn koopgedrag in hoog tempo. Minder vaak naar de winkel, vollere mandjes en een duidelijke voorkeur voor huismerken kenmerken het supermarktlandschap van 2024. Dat blijkt uit het 2025 YouGov Brand Footprint Europe Report.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid