plnktn en Pieter Pot starten met verpakkingsvrije supplementen


Jouri Schoemaker, oprichter Pieter Pot (links) en Thom Siersema, oprichter plnktn

Samenwerking - Door de samenwerking van twee Nederlandse bedrijven kunnen consumenten voor het eerst in Nederland supplementen kopen en gebruiken zonder verpakkingsafval. Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot biedt de algen supplementen van plnktn online aan in herbruikbare statiepotten.

Algenmerk plnktn biedt supplementen aan op basis van algen. Het bedrijf zoekt continu naar innovaties om consumenten de beste keuze aan te bieden op zowel het gebied van gezondheid en voeding, als ook op het gebied van duurzaamheid. De samenwerking met Pieter Pot past daarbij, omdat zij verpakkingsvrij producten aanbieden. Oprichter Jouri Schoemaker van Pieter Pot: “Wij zijn heel erg trots op deze samenwerking tussen twee Nederlandse pioniers die de wereld een stuk gezonder willen maken: voor de mens én de planeet.”

De natuurlijke algen supplementen van plnktn worden direct na productie in de algenkwekerij in herbruikbare glazen potten afgevuld. Deze potten zijn zwart van kleur en ultraviolet, zodat de kwaliteit van de supplementen optimaal blijft. Consumenten kunnen de potten online bestellen in de app van Pieter Pot. Bij de volgende bestelling kunnen ze dan weer ingeleverd worden waarna deze worden gewassen en hervuld. Gijs Dröge, medeoprichter plnktn: “Qua verpakkingen heeft ieder materiaal zijn voor- en nadelen die we continu voor onze producten onderzoeken. Denk bijvoorbeeld aan algenkarton Dankzij Pieter Pot kunnen we onze supplementen aanbieden zonder onnodige verpakkingen.”

Pieter Pot

Pieter Pot, opgericht in 2019, is de eerste online supermarkt die verpakkingsvrij boodschappen bij de consument bezorgt door producten in glazen weckpotten te verpakken. De potten bevatten food en non-food producten van zowel het Pieter Pot huismerk als bekende A-merken. Het bedrijf ging vorig jaar failliet, maar maakte een succesvolle doorstart na een even succesvolle crowdfundingactie.

Bron: Pieter Pot/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Assortiment Foodello inmiddels op 1000 producten

Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.

Lees bericht



Pieter Pot bespaart 3 miljoen verpakkingen in 2022

Online supermarkt – Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot heeft in 2022 ruim 3 miljoen verpakkingen bespaard. Dat is het grootste aantal sinds de oprichting in 2019. Onlangs nog voegde Pieter Pot ook Autodrop en Oldtimers toe aan het verpakkingsvrije assortiment. Voor volgend jaar wil het bedrijf verdubbelen, onder andere door gekoelde producten in circulaire verpakking mee te nemen.

Lees bericht

Kraft Heinz Benelux en Pieter Pot gaan meer samenwerken

Samenwerking – Kraft Heinz, één van de grootste voedingsmiddelen- en drankenbedrijven ter wereld, gaat nog meer samenwerken met verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot. Kraft Heinz gaat voortaan de ontbijtproducten chocoladehagelslag van Koninklijke De Ruijter en Brinta havermout in zakken aanbieden bij start-up Pieter Pot, die het vervolgens in statiegeldpotten gaat bezorgen bij de consument.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid