PLNT introduceert plantaardige zalm en kip met Nutri-Score A
Introductie - PLNT, het merk van 100% plantaardige vlees- en visopvolgers, introduceert drie nieuwe producten: Kip Nuggets, Kip Tenders en Zalmfilet. Het merk speelt daarmee in op de belangrijkste trend in de voeding: gezondheid.
PLNT is onderdeel van Future Food Group in Oss, dat de producten zelf heeft ontwikkeld en geproduceerd. Volgens Marleen Kolijn, Senior Brandmanager van PLNT past de introductie bij de nieuwe fase die we in gaan: “Consumenten eisen vlees- en visopvolgers die net zo gezond en voedzaam zijn als het origineel”.
Gezondheid
Dat het noodzakelijk is dat vlees- en visopvolgers gezonder worden, laten ook de cijfers zien: gezondheid was in 2022 de belangrijkste reden voor consumenten om voor een vlees- of visopvolger te kiezen, aldus onderzoek van GfK in 2022. “Onze producten hebben Nutri-Score A, en doen qua voedingswaarden niet onder voor echte kip of zalm. De zalm is daarnaast volledig allergenenvrij. Ook streven wij ernaar de smaak en de structuur van een plantaardig product net zo goed te maken als het origineel, want de (toekomstige) flexitariër wil gen concessies doen op het gebied van gezondheid en smaak”, zegt Marleen Kolijn. Op dit moment is ongeveer 60% van de consumenten in Nederland flexitariër.
Bron: Future Food Group/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Lees berichtJumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties
Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.
Lees berichtConsumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%
Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK.
Lees berichtDuurzame inkoop realiseer je stap voor stap
Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...
Lees berichtLeev wil vaart maken met verduurzaming
Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.
Lees berichtJRE-Nederland doet mee aan Week Zonder Vlees & Zuivel
Actieweek – JRE-Jeunes Restaurateurs doet mee aan de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel. De restaurants willen de gasten een week traceren op eten en te drinken, zonder vlees en zuivel. De restaurateurs zijn van mening dat “deze kleine moeite een onvoorstelbaar positieve impact kan hebben op mens, dier en milieu”.
Lees bericht