PLNT introduceert plantaardige zalm en kip met Nutri-Score A
_768_768_90.jpg)
Introductie - PLNT, het merk van 100% plantaardige vlees- en visopvolgers, introduceert drie nieuwe producten: Kip Nuggets, Kip Tenders en Zalmfilet. Het merk speelt daarmee in op de belangrijkste trend in de voeding: gezondheid.
PLNT is onderdeel van Future Food Group in Oss, dat de producten zelf heeft ontwikkeld en geproduceerd. Volgens Marleen Kolijn, Senior Brandmanager van PLNT past de introductie bij de nieuwe fase die we in gaan: “Consumenten eisen vlees- en visopvolgers die net zo gezond en voedzaam zijn als het origineel”.
Gezondheid
Dat het noodzakelijk is dat vlees- en visopvolgers gezonder worden, laten ook de cijfers zien: gezondheid was in 2022 de belangrijkste reden voor consumenten om voor een vlees- of visopvolger te kiezen, aldus onderzoek van GfK in 2022. “Onze producten hebben Nutri-Score A, en doen qua voedingswaarden niet onder voor echte kip of zalm. De zalm is daarnaast volledig allergenenvrij. Ook streven wij ernaar de smaak en de structuur van een plantaardig product net zo goed te maken als het origineel, want de (toekomstige) flexitariër wil gen concessies doen op het gebied van gezondheid en smaak”, zegt Marleen Kolijn. Op dit moment is ongeveer 60% van de consumenten in Nederland flexitariër.
Bron: Future Food Group/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Peijnenburg komt met betere koek
Introductie- Peijnenburg, het merk dat al generaties lang bekend staat om zijn koek, kondigt een herlancering aan. Deze herlancering markeert een nieuw tijdperk voor Peijnenburg: de revolutie naar betere koek.
Lees berichtAlbert Heijn lanceert eigen plantaardige lijn Terra
Introductie - In 2025 wil Albert Heijn dat 50% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong zijn en in 2030 60%. Nu is dat percentage 44%. Daarom introduceert Albert Heijn AH Terra, een nieuwe eigen-merklijn van zo’n 200 plantaardige producten, waarvan 58 nieuwe en dat worden er steeds meer.
Lees berichtSubway meeste vegan opties van grote fastfood ketens
Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.
Lees berichtNederlands bedrijf Mayoneur wil mayomarkt verder verduurzamen
Verduurzamen – Het jonge Nederlandse bedrijf Mayoneur wil met een alternatief voor traditionele verdikkingsmiddelen de mayonaisemarkt verder verduurzamen. De challenger heeft daarvoor een alternatief ontwikkeld van citrusvezels van waste sinaasappels.
Lees berichtSchouten Europe introduceert Pops zonder Kip
Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de “Southern Fried Pops zonder kip”. Dit volledig plantaardige product speelt in op de groeiende vraag naar plant-based snacks, volgens Schouten. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als een belangrijke pijler om de klimaatverandering tegen te gaan.
Lees berichtIKEA komt met ‘voordelig geprijsde’ plantdog
Formulenieuws – IKEA introduceert de plantdog, een plantaardige variant van de al veertig jaar bestaande populaire hotdog. Net als alle andere plantaardige opties in het IKEA Food aanbod, is deze nieuwe hotdog lager in prijs dan de kipvariant. Op die manier wil het Zweedse woonwarenhuis mensen stimuleren om te kiezen voor een plantaardig alternatief.
Lees bericht