Pokébowls-keten Hawaiian groeit verder in Nederland


Fun fact van Hawaiian: ‘Met de grote variëteit aan ingrediënten zouden 2,7 miljard verschillende bowls gemaakt kunnen worden’

Formulenieuws - Pokébowls-keten Hawaiian groeit verder in Nederland en opent binnenkort twee locaties in Amsterdam. Woensdag 3 juli opent de eerste vestiging aan de Ferdinand Bolstraat in de hoofdstad. Later die maand wordt ook een filiaal in de Bijlmer geopend.

Na openingen in steden als Maastricht, Eindhoven, Tilburg en Arnhem, is het nu de beurt aan Amsterdam. De pokébowls-keten, die in 2018 in Vlaanderen startte, heeft in België  enkele tientallen locaties. Bij onze zuiderburen heeft Hawaiian’s nadruk op vers, gezond eten en de focus op het welzijn van de medewerkers de keten inmiddels een trouwe schare fans opgeleverd. “We zijn enorm blij ons succesverhaal voort te zetten in de Nederlandse hoofdstad,” aldus Hawaiian-CEO Mattijs Hermans. “Onze missie blijft om gezonde voeding toegankelijk en smakelijk te maken voor iedereen. In Amsterdam zijn we er zowel voor de locals als voor dagjesmensen die een snelle, gezonde maaltijd willen.” Het motto van de keten, ‘Making Healthy Easy’, koppelt de efficiëntie van fastfood aan de kwaliteit van gezonde en smaakvolle pokébowls. “Of je nu op je werk bent, gaat picknicken of een shoppauze nodig hebt, Hawaiian staat altijd klaar om dé perfecte pokébowl te maken”, zo laat de keten in een toelichting weten.

40 vestigingen

Inmiddels zijn er meer dan 40 Hawaiian-vestigingen in België en Nederland. Er zijn zeven ‘House Favorites’, waarvan twee vega(n) opties, die zowel in medium als large formaat besteld kunnen worden. Voor elke proteïne (vlees, vis of kip) is een pokébowl samengesteld, waarbij bezoekers alleen de basis (rijst, salade, quinoa & zoete aardappel of nacho’s) nog maar hoeven te kiezen. Alle bowls zijn bovendien halal. Mensen kunnen ook hun eigen bowl creëren. Fun fact van Hawaiian: ‘Met de grote variëteit aan ingrediënten zouden 2,7 miljard verschillende bowls gemaakt kunnen worden’.

Bron: Hawaiian/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Fat Phill’s benoemt Natalie van der Laan tot COO en CLO

Benoeming – Hamburgerketen Fat Phill’s heeft Natalie van der Laan benoemd tot Chief Operating Officer (COO) én Chief Legal Officer (CLO). De benoeming komt op een moment dat het bedrijf zich voorbereidt op de opening van 50 nieuwe vestigingen in binnen- en buitenland tegen 2026.

Lees bericht


Private labelbeurs PLMA toont opmars huismerken

Vakbeurzen - Dat huismerken in de lift zitten, was duidelijk te merken op de Private Label Manufacturers Association (PLMA), de grootste private labelbeurs ter wereld. Het was ook de grootste editie ooit in de RAI in Amsterdam. De beurs telde meer dan 30.000 bezoekers en 3.100 exposanten uit meer dan 70 landen. Belangrijkste trend? Toegevoegde proteïne. Geen product nieuw op de markt...

Lees bericht

’t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood

Onderzoek – Lunchroom- en cafetariaformule 't Bakhuus heeft de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche. Maar liefst 92% van de klanten wil er opnieuw eten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.

Lees bericht







© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid