Pop-up Van Streek vult La Place Maastricht in


Formulenieuws – Restaurant La Place in de V&D-vestiging in Maastricht is ingevuld door het pop-up restaurant “Van Streek”. Opvallend is dat de La Place-inboedel gewoon in gebruik is, maar dat alleen de naam is gewijzigd. Het pop-up restaurant is een samenwerking tussen twee lokale partijen, Lutio en Groetjes uit Maastricht. Volgens medewerkers blijft het restaurant, waar voornamelijk broden, vlaaien en pizza’s van lokale aanbieders worden verkocht, in ieder geval tot augustus open. De initiatiefnemers konden de ruimte tegen een sterk gereduceerde huurprijs afnemen. Of er ook wordt betaald aan Jumbo als eigenaar van La Place voor de gebruikte koel- en presentatiemeubelen is niet bekend. Lutio is een bedrijf gericht op creatieve invulling van leegstaande panden. Eigenaar Bram Brekelmans in een persverklaring: “De V&D met haar La Place is verankerd in de harten van vele mensen in Maastricht. Door een zinvolle invulling te geven aan de leegstand hopen we dat we de Grote Staat die gezellige uitstraling blijft houden en dat achter de oude La Place ramen mensen weer kunnen gaan genieten van een kop koffie en een stukje vlaai.” Nadine Pulles eigenaar van Groetjes uit Maastricht; “La Place was een restaurant met een heel goed concept. Door het concept te combineren met het beste uit de streek willen we het winkelend publiek deze zomer kennis laten maken met de regio. Van de koffie tot de vlaai tot de broodjes, we laten mensen graag proeven waar wij zo trots op zijn.” Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Restaurant La Place in de V&D-vestiging in Maastricht is ingevuld door het pop-up restaurant “Van Streek”. Opvallend is dat de La Place-inboedel gewoon in gebruik is, maar dat alleen de naam is gewijzigd. Het pop-up restaurant is een samenwerking tussen twee lokale partijen, Lutio en Groetjes uit Maastricht. Volgens medewerkers blijft het restaurant, waar voornamelijk broden, vlaaien en pizza’s van lokale aanbieders worden verkocht, in ieder geval tot augustus open. De initiatiefnemers konden de ruimte tegen een sterk gereduceerde huurprijs afnemen. Of er ook wordt betaald aan Jumbo als eigenaar van La Place voor de gebruikte koel- en presentatiemeubelen is niet bekend. Lutio is een bedrijf gericht op creatieve invulling van leegstaande panden. Eigenaar Bram Brekelmans in een persverklaring: “De V&D met haar La Place is verankerd in de harten van vele mensen in Maastricht. Door een zinvolle invulling te geven aan de leegstand hopen we dat we de Grote Staat die gezellige uitstraling blijft houden en dat achter de oude La Place ramen mensen weer kunnen gaan genieten van een kop koffie en een stukje vlaai.” Nadine Pulles eigenaar van Groetjes uit Maastricht; “La Place was een restaurant met een heel goed concept. Door het concept te combineren met het beste uit de streek willen we het winkelend publiek deze zomer kennis laten maken met de regio. Van de koffie tot de vlaai tot de broodjes, we laten mensen graag proeven waar wij zo trots op zijn.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Regionale aanpak vraagt vroege sluiting horeca Randstad

Coronamaatregelen – De horecabedrijven in het westen van het land moeten eerder dicht en het maximum aantal mensen in feestzaal gaat terug van honderd naar vijftig. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van de persconferentie van vrijdagavond van premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid.

Lees bericht


Horecabezoek in juli en augustus weer bijna op oude niveau

Onderzoek - Één zwaluw maakt nog geen zomer, maar lichtpuntjes zijn er wel. Doordat veel mensen de vakantie in eigen land hebben doorgebracht en het mooie terrasweer, hebben veel mensen de weg naar de horecabedrijven weer weten te vinden. Niet alleen de jongeren, maar ook de groep ouder dan 50 jaar.

Lees bericht

Rabobank ziet horeca in derde kwartaal opveren

Analyse – De Nederlandse economie herstelt zich traag van alle beperkende coronamaatregelen, maar toch ziet de Rabobank ook lichtpuntjes. In een maandag verschenen rapport verwacht de bank dat de horecaomzet in het derde kwartaal opveert. Maar of die doorzet is de vraag. Veel zal afhangen van het vertrouwen van de consument, want die is nog erg voorzichtig.

Lees bericht




Bijzonder Uit Eten lanceert nieuwe website

Platform - Bijzonder Uit Eten, de restaurantgids gericht op unieke en bijzondere culinaire ervaringen, lanceert een volledig nieuwe website. Omdat juist nu mensen minder naar het buitenland gaan, maar de thuisblijvers wel op zoek gaan naar een bijzondere high tea, diner op hoogte, een culinaire wandeling, of leuke picknickplek, is er een platform waar die locaties kunnen worden gevonden. Bijzonder...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid