Positieve Horecava in teken van vegan, bezorging, pop-up restaurants en innovatie


Beurzen - De horecavakbeurs Horecava in RAI Amsterdam, die donderdag de laatste dag beleeft, toont veel innovaties. Ook de stemming is positief. Het fraaie zomerweer van het afgelopen seizoen en de toegenomen bestedingen in de sector hebben duidelijk bijgedragen aan een groter vertrouwen voor het komende jaar. Een van de meest opvallende trends van de beurs is dat vrijwel alles tegenwoordig een vegetarische variant kent. Vegetarische bitterballen, kroketten en frikandellen kenden we al, maar ook in producten als pizza’s, ijs, brood, kebab en andere producten en maaltijden zet de trend zich door. Het aanbod is vooralsnog groter dan de groep afnemers, maar geen leverancier wil de boot missen dus zorgt elke leverancier er voor dat er naast de bestaande producten een vegetarische lijn is. Zo zette Van Geloven in op hun nieuwe vegetarische snacklijn, presenteerde Ola een nieuwe vegetarische Magnum-variant en presenteerden diverse bakkerijbedrijven zoals de Market Food Group, Délifrance en CSM hun vegetarische croissants, broodjes of andere deegwaren. Verbreding Sommige fabrikanten zoeken ook de verbreding op van de eigen doelgroep, zoals Remia met de introductie van het nieuwe warme sauzenmerk C'est Ça. Onder dit merk biedt de fabrikant uit Den Dolder een nieuwe generatie culinaire basissauzen voor de foodprofessionals in de keuken. De sauzen zijn in principe kant-en-klaar maar kunnen eenvoudig door een chef een eigen signatuur krijgen. Kwaliteit, prijs en hanteerbare verpakkingshoeveelheden moeten de juiste propositie zijn om de strijd met de grotere leveranciers in dat segment aan te gaan. In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over de noviteiten die te zien waren op de Horecava. Beurzen - De horecavakbeurs Horecava in RAI Amsterdam, die donderdag de laatste dag beleeft, toont veel innovaties. Ook de stemming is positief. Het fraaie zomerweer van het afgelopen seizoen en de toegenomen bestedingen in de sector hebben duidelijk bijgedragen aan een groter vertrouwen voor het komende jaar. Een van de meest opvallende trends van de beurs is dat vrijwel alles tegenwoordig een vegetarische variant kent. Vegetarische bitterballen, kroketten en frikandellen kenden we al, maar ook in producten als pizza’s, ijs, brood, kebab en andere producten en maaltijden zet de trend zich door. Het aanbod is vooralsnog groter dan de groep afnemers, maar geen leverancier wil de boot missen dus zorgt elke leverancier er voor dat er naast de bestaande producten een vegetarische lijn is. Zo zette Van Geloven in op hun nieuwe vegetarische snacklijn, presenteerde Ola een nieuwe vegetarische Magnum-variant en presenteerden diverse bakkerijbedrijven zoals de Market Food Group, Délifrance en CSM hun vegetarische croissants, broodjes of andere deegwaren. Verbreding Sommige fabrikanten zoeken ook de verbreding op van de eigen doelgroep, zoals Remia met de introductie van het nieuwe warme sauzenmerk C'est Ça. Onder dit merk biedt de fabrikant uit Den Dolder een nieuwe generatie culinaire basissauzen voor de foodprofessionals in de keuken. De sauzen zijn in principe kant-en-klaar maar kunnen eenvoudig door een chef een eigen signatuur krijgen. Kwaliteit, prijs en hanteerbare verpakkingshoeveelheden moeten de juiste propositie zijn om de strijd met de grotere leveranciers in dat segment aan te gaan. In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over de noviteiten die te zien waren op de Horecava.

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht



Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht



Tawfik el Shanwany van LouLou Pizzabar winnaar NK Pizza bakken 2024

Wedstrijd - Tawfik el Shanwany van LouLou Pizzabar in Amsterdam heeft het NK Pizza bakken 2024 op de Horecava gewonnen. De jury was vol lof over zijn deeg en kooktechnieken. De ondernemer toonde zich na afloop verbaasd, omdat hij erg heeft getwijfeld of hij wel mee moest doen met de wedstrijd, want eigenlijk had hij geen tijd.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid