Positieve Horecava in teken van vegan, bezorging, pop-up restaurants en innovatie


Beurzen - De horecavakbeurs Horecava in RAI Amsterdam, die donderdag de laatste dag beleeft, toont veel innovaties. Ook de stemming is positief. Het fraaie zomerweer van het afgelopen seizoen en de toegenomen bestedingen in de sector hebben duidelijk bijgedragen aan een groter vertrouwen voor het komende jaar. Een van de meest opvallende trends van de beurs is dat vrijwel alles tegenwoordig een vegetarische variant kent. Vegetarische bitterballen, kroketten en frikandellen kenden we al, maar ook in producten als pizza’s, ijs, brood, kebab en andere producten en maaltijden zet de trend zich door. Het aanbod is vooralsnog groter dan de groep afnemers, maar geen leverancier wil de boot missen dus zorgt elke leverancier er voor dat er naast de bestaande producten een vegetarische lijn is. Zo zette Van Geloven in op hun nieuwe vegetarische snacklijn, presenteerde Ola een nieuwe vegetarische Magnum-variant en presenteerden diverse bakkerijbedrijven zoals de Market Food Group, Délifrance en CSM hun vegetarische croissants, broodjes of andere deegwaren. Verbreding Sommige fabrikanten zoeken ook de verbreding op van de eigen doelgroep, zoals Remia met de introductie van het nieuwe warme sauzenmerk C'est Ça. Onder dit merk biedt de fabrikant uit Den Dolder een nieuwe generatie culinaire basissauzen voor de foodprofessionals in de keuken. De sauzen zijn in principe kant-en-klaar maar kunnen eenvoudig door een chef een eigen signatuur krijgen. Kwaliteit, prijs en hanteerbare verpakkingshoeveelheden moeten de juiste propositie zijn om de strijd met de grotere leveranciers in dat segment aan te gaan. In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over de noviteiten die te zien waren op de Horecava. Beurzen - De horecavakbeurs Horecava in RAI Amsterdam, die donderdag de laatste dag beleeft, toont veel innovaties. Ook de stemming is positief. Het fraaie zomerweer van het afgelopen seizoen en de toegenomen bestedingen in de sector hebben duidelijk bijgedragen aan een groter vertrouwen voor het komende jaar. Een van de meest opvallende trends van de beurs is dat vrijwel alles tegenwoordig een vegetarische variant kent. Vegetarische bitterballen, kroketten en frikandellen kenden we al, maar ook in producten als pizza’s, ijs, brood, kebab en andere producten en maaltijden zet de trend zich door. Het aanbod is vooralsnog groter dan de groep afnemers, maar geen leverancier wil de boot missen dus zorgt elke leverancier er voor dat er naast de bestaande producten een vegetarische lijn is. Zo zette Van Geloven in op hun nieuwe vegetarische snacklijn, presenteerde Ola een nieuwe vegetarische Magnum-variant en presenteerden diverse bakkerijbedrijven zoals de Market Food Group, Délifrance en CSM hun vegetarische croissants, broodjes of andere deegwaren. Verbreding Sommige fabrikanten zoeken ook de verbreding op van de eigen doelgroep, zoals Remia met de introductie van het nieuwe warme sauzenmerk C'est Ça. Onder dit merk biedt de fabrikant uit Den Dolder een nieuwe generatie culinaire basissauzen voor de foodprofessionals in de keuken. De sauzen zijn in principe kant-en-klaar maar kunnen eenvoudig door een chef een eigen signatuur krijgen. Kwaliteit, prijs en hanteerbare verpakkingshoeveelheden moeten de juiste propositie zijn om de strijd met de grotere leveranciers in dat segment aan te gaan. In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over de noviteiten die te zien waren op de Horecava.

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Finalisten HANOS Gouden Koksmuts bekend

Wedstrijd - De finalisten van de HANOS Gouden Koksmuts zijn Hotel Restaurant Het Roode Koper, Restaurant Flore, Restaurant Moustique en Passy Events. Zij werden gekozen tijdens de voorronde in de wedstrijdarena van het Gastronomisch Gilde op Gastvrij Rotterdam. Daar streden de deelnemers om een plek in de finale die plaats zal vinden op maandag 9 januari 2023 tijdens de HORECAVA.

Lees bericht




ENJAY overall winnaar Horecava Innovation Award 2022

Horecava Awards – De winnaars van de Horecava Innovation Award 2022 zijn bekendgemaakt. Overall winnaar 2022 is ENJAY. Het bedrijf won de prijs met een energie-terugwin systeem dat zorgt voor een lagere energierekening voor veel horecabedrijven. Winnaar van de Duurzaamheid Award Karel de Vos werd Ozarka, die met hun herbruikbare producten en gesloten circulair systeem een oplossing biedt in de strijd tegen afval.

Lees bericht



Ook volgend jaar geen Horecava

Vakbeurzen - De organisatie achter Horecava heeft in overleg met de horecabranche besloten om de vakbeurs geen doorgang te laten vinden in 2022. De huidige situatie in de branche maakt de organisatie van een kwalitatief, fysiek evenement ondoenlijk en onwenselijk, zo laat de organisatie weten.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid