Previcus helpt Sligro-klanten met juiste WOZ-waarde


Diensten - Veel ondernemers en particulieren betalen te veel belasting, omdat de WOZ-waarde van hun pand(en) te hoog is vastgesteld. Sligro gaat daar samen met Previcus Vastgoed wat aan doen. Ondernemers die twijfelen over de juistheid van hun aanslag kunnen met de adviesdienst samen optrekken en bezwaar aan tekenen.

Gemeenten zijn vaak ondoorzichtig met hun WOZ-bepaling, volgens Antonio Gracia Alanis van Previcus Vastgoed, de partij die Sligro in de arm heeft genomen om hulp te bieden aan klanten die over hun WOZ vragen hebben. Dat komt volgens de adviseur omdat meestal niet duidelijk is hoe het taxatieverslag is opgebouwd. Gemeenten kijken vaak naar vergelijkbare panden voor hun taxatie, maar eenvoudig is dat niet. Elk pand is toch specifiek.

Grondslag

Vorig jaar wist Previcus Vastgoed in meer dan 40 procent van de gevallen met succes bezwaar aan te tekenen tegen de vastgestelde WOZ-waarde. En dat scheelt geld. Want de waarde telt niet alleen mee voor de gemeentelijke belastingen, maar is ook de grondslag voor andere belastingen zoals bijvoorbeeld de riool- en oppervlakewaterbelasting en onroerendzaakbelasting (OZB), maar ook bijvoorbeeld vermogensbelasting. Een verlaging van de WOZ telt wat dat betreft op veel meer terreinen door.

Previcus Vastgoed werkt al twee jaar voor de eigen panden van Sligro, maar dit jaar is de samenwerking verbreed naar ondernemers die gebruik van de expertise willen maken. Op die manier worden zij door Sligro geholpen de kosten in coronatijd laag te houden. Dat Previcus Vastgoed weet waarover zij het heeft als het gaat om de WOZ-waarde mag ook blijken uit het feit dat zij werken voor verschillende grote fastfoodketen, zoals Burger King en McDonald’s.

No cure, no pay

Volgens Antonio Gracia Alanis ligt het slagingspercentage bij bezwaar op zo’n 40% en kunnen in veel gevallen ondernemers een gemiddelde besparing van zo’n 385 euro per jaar verwachten. Omdat er gewerkt wordt op ‘no cure, no pay’-basis lopen ondernemers ook nog eens geen risico.

Sligro heeft in het kader meer dienstverlening aan de horecaondernemers tal van collectieve diensten opgezet, waar gebruik van gemaakt kan worden door afnemers. Deze diensten worden aangeboden door Sligro Solutions, een afdeling die de toegevoegde waarde van de groothandel uit Veghel meer wil benadrukken.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Groothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’

Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...

Lees bericht




Sligro stopt met verkoop tabak per 1 juli 2024

Tabak - Groothandel Sligro stopt met de verkoop van tabak en rookwaren per 1 juli 2024. In de bezorgservicetak van het bedrijf is sprake van nog twee lopende contracten, die ook na 1 juli 2024, worden gerespecteerd, zo laat de groothandel uit Veghel bij de presentatie van de jaarcijfers weten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid