Previcus helpt Sligro-klanten met juiste WOZ-waarde


Diensten - Veel ondernemers en particulieren betalen te veel belasting, omdat de WOZ-waarde van hun pand(en) te hoog is vastgesteld. Sligro gaat daar samen met Previcus Vastgoed wat aan doen. Ondernemers die twijfelen over de juistheid van hun aanslag kunnen met de adviesdienst samen optrekken en bezwaar aan tekenen.

Gemeenten zijn vaak ondoorzichtig met hun WOZ-bepaling, volgens Antonio Gracia Alanis van Previcus Vastgoed, de partij die Sligro in de arm heeft genomen om hulp te bieden aan klanten die over hun WOZ vragen hebben. Dat komt volgens de adviseur omdat meestal niet duidelijk is hoe het taxatieverslag is opgebouwd. Gemeenten kijken vaak naar vergelijkbare panden voor hun taxatie, maar eenvoudig is dat niet. Elk pand is toch specifiek.

Grondslag

Vorig jaar wist Previcus Vastgoed in meer dan 40 procent van de gevallen met succes bezwaar aan te tekenen tegen de vastgestelde WOZ-waarde. En dat scheelt geld. Want de waarde telt niet alleen mee voor de gemeentelijke belastingen, maar is ook de grondslag voor andere belastingen zoals bijvoorbeeld de riool- en oppervlakewaterbelasting en onroerendzaakbelasting (OZB), maar ook bijvoorbeeld vermogensbelasting. Een verlaging van de WOZ telt wat dat betreft op veel meer terreinen door.

Previcus Vastgoed werkt al twee jaar voor de eigen panden van Sligro, maar dit jaar is de samenwerking verbreed naar ondernemers die gebruik van de expertise willen maken. Op die manier worden zij door Sligro geholpen de kosten in coronatijd laag te houden. Dat Previcus Vastgoed weet waarover zij het heeft als het gaat om de WOZ-waarde mag ook blijken uit het feit dat zij werken voor verschillende grote fastfoodketen, zoals Burger King en McDonald’s.

No cure, no pay

Volgens Antonio Gracia Alanis ligt het slagingspercentage bij bezwaar op zo’n 40% en kunnen in veel gevallen ondernemers een gemiddelde besparing van zo’n 385 euro per jaar verwachten. Omdat er gewerkt wordt op ‘no cure, no pay’-basis lopen ondernemers ook nog eens geen risico.

Sligro heeft in het kader meer dienstverlening aan de horecaondernemers tal van collectieve diensten opgezet, waar gebruik van gemaakt kan worden door afnemers. Deze diensten worden aangeboden door Sligro Solutions, een afdeling die de toegevoegde waarde van de groothandel uit Veghel meer wil benadrukken.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eerste PostNl Businesspoint bij Shell Serva Amersfoort

Petrol – De ruimte was er en de motivatie om iets meer met postbussen te doen was er. Na het faillissement van kantoorboekhandelsketen Office Center kwam er in de keistad ruimte voor een nieuw PostNL Businesspoint. Shell Serva in Amersfoort zag er brood in, maar wilde van de ruimte wel iets meer maken dan een ‘truttig puntje van PostNL’.

Lees bericht


Sligro ziet omzet en resultaat verder herstellen

Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.

Lees bericht

Plaza digitaliseert verder met orderkiosken

Formulenieuws - Plaza ’t Krûûspunt op Ameland is in mei gestart met orderkiosken. Het cafetariabedrijf wil met de plaatsing van de bestel- en afrekenzuilen inspelen op de toenemende vraag naar snelheid en gemak. Het is de derde Plaza-locatie die de stap naar verdere digitalisering maakt.

Lees bericht



SWO De Splinter wijzigt naam in GemaQ en gaat adviseren

Petrol – De wereld van tankstations verandert en dus verandert SWO De Splinter. Niet alleen krijgt de inkoop- en samenwerkingsorganisatie een nieuwe naam, ook de dienstverlening wordt uitgebreid. Er moet meer maatwerk worden geleverd voor de leden, zei voorzitter Rob van Herpen. Voor de nieuwe naam, is een oude naam nieuw leven ingeblazen, namelijk GemaQ.

Lees bericht

Sligro terug op omzetniveau van voor corona

Groothandel – Sligro wist in de eerste drie maanden van dit jaar de omzet naar een niveau te brengen van voor de coronamaatregelen. Weliswaar viel de omzet in catering nog wat tegen, maar daar tegenover stond een verdere groei in bezorging aan bedrijven.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid