PS in foodservice geeft inzicht in duurzaamheid


Duurzaamheidsanalyse - PS in foodservice gaat (party)cateraars, zorginstellingen, horeca en andere afnemers laten zien hoe duurzaam ze werken. De duurzaamheid wordt bepaald aan de hand van door Raad Voor Accreditatie erkende keurmerken. PS in foodservice verzamelt ingrediënten- en productdata van leveranciers in de foodketen. Inmiddels hebben ruim 900 producenten hun productinformatie via PS geregistreerd. Hierbij worden ook keurmerken van de producten vastgelegd. Sinds de start van de registratie in 2009 staan zo’n 195.000 producten in deze databank. Deze informatie wordt door middel van allerlei koppelingen doorgezet naar groothandels en afnemers en geeft op die manier ook duidelijkheid over de mate van duurzaamheid van het assortiment. Op basis van deze assortimentsgegevens is te zien dat het percentages duurzame producten in de assortimenten tussen de 0 en 13% ligt. Volgens PS in foodservice is hier nog veel winst te behalen. Zeker nu de overheid met de top van voedingsmiddelenindustrie de ambitie heeft uitgesproken dat Nederland binnen 5-10 jaar wereldwijd koploper moet worden op het gebied van gezonde en duurzame voeding (Nationale Voedseltop 26 januari 2017). Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Foodservicebranche brengt eigen footprint in kaart

Duurzaamheid - Rob Morren, retailexpert van ABN AMRO, zei het onomwonden: ‘CO2-uitstoot wordt de nieuwe currency’. Het verminderen van de footprint bij het ene bedrijf kan als ruilmiddel worden ingezet bij de ander en op die manier help je elkaar. De door PS in foodservice georganiseerde bijeenkomst over duurzaamheid en MVO trok zo’n tachtig belangstellenden uit de foodservicewereld...

Lees bericht

PS in foodservice bereikt mijlpaal van 200.000 producten

Databeheer - Sinds juni 2017 bevat de database van PS in foodservice meer dan 200.000 producten. Het tweehonderdduizendste product werd toegevoegd door Van Gelder Groente & Fruit.  Deze mijlpijl is bijzonder, omdat er in 2010 nog maar 6000 producten bij PS waren geborgd. Met name de laatste jaren is daarin een sterke verandering gekomen. Dit betekent dat ook de Nederlandse foodserviceketen de afgelopen jaren een...

Lees bericht

Marktonderzoekbureau Foodstep verhuist 23 mei

Verhuizing – Marktonderzoekbureau Foodstep verhuist op 23 mei van Bennekom naar Ede. Het bedrijf gaat zich vestigen op het voormalige kazerneterrein, een gebied dat zich moet gaan ontwikkelingen tot verzamelgebied van diverse food gerelateerde bedrijven en -start-ups. De plannen voor het terrein voorzien in een World Food Center, waar alles op het gebied van food wordt getoond,en diverse bedrijven, die al...

Lees bericht

PS in foodservice en Brandbank gaan samenwerken

Productinformatie - PS in foodservice en Brandbank gaan samenwerken en hebben vandaag het startsein gegeven voor de koppeling om de stroom van packshots in de foodserviceketen te optimaliseren. Dit wordt niet alleen voor Nederland gedaan, maar voor de hele Benelux.  PS in foodservice beheert productinformatie voor de foodservice-keten. Hierbij gaat het zowel om ingrediënten, voedingswaarden en keurmerken als logistieke...

Lees bericht


Foodstep verhuist naar WFC-terrein in Ede

Verhuizing - Foodstep en de bedrijven Food Inspiration, Shoot My Food Communication en PS in Foodservice verhuizen per 1 juni van het WAT-gebouw in Bennekom naar het World Food Center in Ede, de voormalige Frisokazerne. Het World Food Center is een initiatief van WFC Development B.V. (een samenwerking tussen Green Real Estate B.V. en Van Wijnen Groep N.V.),...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid