PS in foodservice overgenomen door Zweedse Matilda FoodTech


v.l.n.r.: Erik Knutsson (Monterro), Axel Meurling (Tendmill), Carl Hultberg (Tendmill/Matilda), Erik Bergseth (Matilda), Louise van Es (PS), Phylicia Kaldenhoven (PS), Sofia Skantze (Matilda), Gerard Sterkenburg (PS), Martin Siepkes (PS), Johan Bjerning (Matilda)

Overname - PS in foodservice, hét platform voor product- en keteninformatie in de Nederlandse foodservicesector, is overgenomen door het Zweedse Matilda FoodTech. Met deze overname bundelen de twee partijen hun krachten om de Europese foodserviceketen te versterken en verder te verduurzamen.

Na zestien jaar draagt oprichter Gerard Sterkenburg het bedrijf PS in foodservice over. Hij noemt de beginjaren vooral een reis van vallen en opstaan. Recent werden de activiteiten van PS in foodservice uitgebreid met PS Inpact Score. Hij zegt daarover: “Ik ben trots op wat we bereikt hebben. De lancering van de PS Impact Score markeert voor mij het begin van een nieuwe fase, waarin Matilda FoodTech het platform Europees kan laten groeien,” aldus Sterkenburg.

Uitbreiding

Matilda FoodTech levert software die processen in professionele keukens ondersteunt van inkoop tot bediening. Met eerdere overnames in Scandinavië heeft het bedrijf onder leiding van CEO Erik Bergseth een stevig fundament gelegd voor internationale uitbreiding. Bergseth: “Deze overname stelt ons in staat om ons aanbod in Europa te verbreden en tegelijk de ambities op het gebied van duurzaamheid kracht bij te zetten.”

Blijven bouwen

Na de overname wil het bedrijf blijven bouwen aan een transparante, datagedreven en duurzame voedselketen. Daarbij blijft de verdere ontwikkeling van de PS Impact Score, waarmee afnemers en horecaketens de milieu-impact van hun bestelde producten kunnen vergelijken, een belangrijk speerpunt.

Management blijft

De overname verandert volgens de beide bedrijven niets aan de dagelijkse operatie. Het huidige managementteam, bestaande uit Louise van Es, Phylicia Kaldenhoven en Martin Siepkes, blijft verantwoordelijk voor de uitvoering en verdere ontwikkeling van PS in foodservice.

Bron: PS in foodservice/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Inkooporganisatie Victoria Trading gaat ook Non-food oppakken

Inkooporganisatie - Toen Jan Vugts in 2009 zijn baan als inkoopdirecteur bij Center Parcs had opgezegd, was het zijn primaire intentie om bedrijven te ondersteunen in de toenmalige crisistijd. Vanuit zijn netwerk en op grond van zijn ervaring wist hij dat hij een bijdrage kon leveren aan verschillende foodservicepartijen. En dat klopte. Nu heeft Vugts op 1 maart afscheid genomen als directeur...

Lees bericht


Bij achttien festivals is het menu volledig vegetarisch

Festivals – Bij achttien grote festivals kunnen de bezoekers dit jaar volledig vegetarisch eten, laat Wakker Dier weten. De organisatie vraagt de festivals meer vegetarisch aan te bieden, om enerzijds de consument kennis te laten maken met vegetarisch eten en anderzijds de milieu-impact van festivals te verkleinen.

Lees bericht


De Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger

Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?

Lees bericht

Maxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting

Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid