PSV en Coca-Cola verlengen samenwerking
Sport - PSV en Coca-Cola Europacific Partners Nederland (CCEP) hebben hun samenwerking verlengd. Supporters kunnen ook de komende jaren in het Philips Stadion terecht voor het uitgebreide Coca-Cola-assortiment, waaronder ook de merken Fanta, Sprite, Fuze Tea en Chaudfontaine.
De samenwerking tussen de landskampioen en CCEP bestaat inmiddels meer dan tien jaar. Commercieel directeur Frans Janssen van PSV noemt het “een investering in een langdurige relatie”. Want de drankvoorziening voor meer dan dertigduizend mensen rond en tijdens wedstrijden brengt nogal de nodige uitdagingen met zich mee. Ramona van Zuylen, Director Away from Home bij CCEP: “We willen bezoekers keuzemogelijkheden bieden met aandacht voor smaak, beleving en duurzaamheid.”
Supporters
Een belangrijk speerpunt in de samenwerking blijft de supportersbeleving, onder meer door winacties tijdens wedstrijddagen. Tegelijk zetten beide partijen stappen op het gebied van duurzaamheid, onder meer via afvalscheiding en recycling in het stadion.
Suikervrij
Ook speelt het aanbod in op de groeiende vraag naar gezondere opties: meer dan de helft van de verkochte frisdranken is inmiddels suikervrij of caloriearm. Naast het reguliere assortiment zijn ook Ready-To-Drink cocktails, zoals Jack Daniel’s & Coca-Cola en Absolut Vodka & Sprite, beschikbaar tijdens wedstrijden van het eerste elftal, Jong PSV en PSV Vrouwen.
Bron: Coca-Cola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Huismerken winnen verder terrein in de foodservice
Onderzoek - Huismerken zijn bezig aan een stille opmars binnen de Nederlandse foodservice. Niet alleen in de keuken, maar steeds vaker ook zichtbaar aan de voorkant van het horecabedrijf. Uit de meest recente editie van de GROUP7 Professional Community Scan blijkt dat inmiddels 28% van de horecaondernemers, cateraars en instellingen huismerkproducten inzet die direct zichtbaar zijn voor de gast.
Lees berichtEfteling en Coca-Cola verlengen samenwerking tot 2030
Leisure - De Efteling en Coca-Cola Europacific Partners Nederland (CCEP) hebben hun samenwerking opnieuw verlengd. De samenwerking loopt al een aanatal jaar en wordt nu verlengd tot 2030.
Lees berichtCoca-Cola introduceert in 2025 diverse nieuwe smaken
Introducties - Coca-Cola introduceert in 2025 weer een reeks innovaties in het frisdrankschap. De frisdrankleverancier blijft zich richten op vernieuwing om in te spelen op de behoeften en smaakvoorkeuren van consumenten. Dit jaar introduceert het merk een breed scala aan innovaties, met verrassende smaken, suikervrije varianten en vernieuwde verpakkingen.
Lees berichtNieuwe versie van onbemande shop Fastned
Tankstation – Fastned heeft woensdag een nieuwe versie geopend van een onbemande shop. De onbemande winkel van Fastned is gevestigd in het Duitse Kinding Altmühltal. De winkel heeft een beperkt assortiment frisdranken, koffie en snacks, maar biedt een comfortabele lounge om te wachten tijdens het opladen en een nette toiletgroep.
Lees bericht‘Mooie resultaten nieuwe bestelzuilen en snackmuren Arena’
Voetbalstadion - De Johan Cruijf Arena test sinds dit jaar een snackmuur en bestelzuilen voor biertjes. Doel is de doorloop snelheid van eten en drinken rondom de wedstrijd versnellen. Onlangs deelde het Amsterdamse voetbalstation zelf de verkoopcijfers.
Lees berichtCoca-Cola en OREO samen in Limited-Edition zero sugar
Introductie – De merken Coca-Cola en OREO hebben de handen ineengeslagen als ‘besties’ om een exclusief product in beperkte oplage te creëren: Coca-Cola OREO zero sugar Limited Edition. De samenwerking draait om het vieren van vriendschap.
Lees bericht