Radisson Group kiest Park Inn Amsterdam City West tot hotel van het jaar


General manager Özgen Sağınç (midden) krijgt de prijs uit handen van regionaal directeur Duitsland en Nederland Holger Herrmann (links) en Yilmaz Yildirimlar, senior vicepresident voor de regio Centraal- en Oost-Europa, Rusland en Turkije (rechts)

Verkiezing  – Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel is verkozen tot ‘Hotel van het Jaar 2019’ in de regio Midden- en Zuid-Europa van de Radisson Hotel Group (RHG). Het designhotel behaalde op het gebied van bezettingsgraad, kwaliteit, omzet, gast-reviews, duurzaamheid en veiligheid de hoogste score van 86 Europese hotels binnen de groep.

Dat laat de hotel groep vandaag weten General manager Özgen Sağınç ontving de prijs tijdens de jaarlijkse conferentie van Radisson Hotel Group managers in Praag uit handen van regionaal directeur Duitsland en Nederland Holger Herrmann en Yilmaz Yildirimlar, senior vicepresident voor de regio Centraal- en Oost-Europa, Rusland en Turkije.

Radisson Hotel Group heeft wereldwijd 1400 hotels in gebruik en ontwikkeling in zeven onderscheidende hotelmerken. De keten is onderdeel van Jin Jiang International Hotels, met 8500 hotels de op één na grootste hotelgroep ter wereld.

Het Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel opende in juli 2018 zijn deuren in het voormalige KPN-hoofdkantoor, naast station Sloterdijk, dat is omgebouwd tot een multifunctioneel complex. Het hotel telt 476 kamers en 20 congreszalen.

Bezettingsgraad

Het Park Inn behaalde in zijn eerste jaar een bezettingsgraad van 83,5 procent en trok veel gasten uit Groot-Brittannië, Duitsland, de Verenigde Staten, Scandinavië en België. Het kreeg hoge beoordelingen op platforms als Booking.com en Tripadvisor, scoorde hoog bij de interne HR-, financiële en kwaliteitsaudits van de Radisson Hotel Group en wist 5000 nieuwe leden te interesseren voor het loyaliteitsprogramma van de groep. Het Park Inn behaalde daarnaast het Gold Level van duurzaamheidskeurmerk Green Key en ontving het veiligheidscertificaat van Safehotels.

Bron: Radisson/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




SUPPER wil oplossing zijn voor 24/7-foodaanbod hotels

Hotels – Een foodconcept voor de horeca, en dan specifiek voor hotels, dat èn de oplossing is voor foodwaste èn het personeelsprobleem oplost. Dat is wat We Design Food met SUPPER voor ogen heeft staan, een maaltijdenconcept dat 24/7 het foodaanbod in hotels kan garanderen.

Lees bericht

KHN: ‘Veel hotels structureel verliesgevend’

otels – Met uitzondering van de hotels aan de Nederlandse kust en de traditionele binnenlandse toeristische bestemmingen, draaien de meeste hotels structureel verliesgevend. Volgens Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zitten de meeste hotels met een bezettingsgraad sinds juni van amper 60 tot 70 procent.

Lees bericht


Deliveroo breidt dienstverlening uit naar hotels, catering en evenementen

Bezorgdienst – Maaltijdbezorger Deliveroo breidt het bedrijfsaanbod van 'Deliveroo for Business' na twee jaar uit met roomservice in hotels, catering voor evenementen en fruit & snacks. Van dit onderdeel van Deliveroo, gericht op de zakelijke markt, maken wereldwijd meer dan 7.000 bedrijven gebruik, waaronder bedrijven in Nederland. Met het uitbreiden van de diensten verwacht Deliveroo duizenden nieuwe bedrijven aan zich te kunnen binden....

Lees bericht

KHN: ‘Sterke opkomst Airbnb vraagt om maatregelen’

Politiek - Toeristen maken steeds vaker gebruik van particuliere woningen die worden aangeboden voor vakantieverhuur. Platforms zoals Airbnb winnen na Amsterdam ook terrein in steden als Eindhoven, Nijmegen en Maastricht. Dit blijkt uit een analyse van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Vaak gaat het hierbij om illegale verhuur van woonruimte door vastgoedeigenaars die zonder vergunning werken, geen belasting betalen en niet...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid