Rapper Ice-T in ludieke commercial Lipton Ice Tea


De keuze om rapper Ice-T voor de commercial in te zetten is symbolisch omdat hij, net als Lipton, wordt gezien als een originele pionier. Ice-T bracht het album O.G. Original Gangster uit

Commercial – Wie het originele product bestelt en verwacht krijgt dat niet altijd. Sterker nog: uit onderzoek van YouGov blijkt dat 44% van de horecabezoekers regelmatig een ander drankje geserveerd krijgt dan verwacht. Lipton Ice tea haakt daarop in en komt met een ludieke campagne met de ‘Ice Tea Insurance’ met acteur en rapper Ice-T.

Consumenten in Nederland en België kunnen met de actie een gratis Lipton Ice Tea ontvangen als ze op het terras een ander merk ijsthee dan verwacht geserveerd krijgen.

De keuze om rapper Ice-T voor de commercial in te zetten is symbolisch omdat hij, net als Lipton, wordt gezien als een originele pionier. Ice-T bracht het album O.G. Original Gangster uit, terwijl Lipton de eerste was die ijsthee op grote schaal introduceerde. De oproep van beide is om bij het origineel te blijven.

“Wanneer je een ijsthee besteld in de horeca betekent dit niet automatisch een Lipton Ice Tea, waardoor soms teleurstelling ontstaat.” zegt Manon Lanckneus, Senior Brand Manager van Lipton Ice Tea Benelux. “Met deze actie willen we niet alleen terrasbezoekers helpen, maar ook het belang van merkvoorkeur onder de aandacht brengen bij de horeca in Nederland en België.”

Terrasbezoekers die deze zomer een andere ijsthee geserveerd krijgen dan Lipton Ice Tea, kunnen via liptoniceteainsurance.nl kijken hoe ze een gratis Lipton Ice Tea kunnen ontvangen ter compensatie.

Bron: Lipton/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol en Avolta openen nieuw Frans bakkerijconcept LOAF

Luchthaven –Schiphol en horecapartner Avolta introduceren een nieuw bakkerijconcept met Franse signatuur in Lounge 1, genaamd LOAF. De opening van de bakkerij markeert een volgende stap in de herontwikkeling van de lounge en sluit aan bij Schiphols strategie om de kwaliteit van het retail- en horecaportfolio te verbeteren.

Lees bericht


60 Seconds to Napoli komt naar Nederland

Formulenieuws - De Italiaanse pizzaketen 60 Seconds to Napoli opent in het vierde kwartaal van 2025 zijn eerste Nederlandse vestiging. De locatie komt in The View – Kaapkwartier in Rotterdam, op de begane grond van het nieuwe vijfsterren Eurostars Rijnhaven Hotel.

Lees bericht

Horecasector heeft het zwaar, maar toont veerkracht

Analyse - Sinds 2022 zijn in Nederland meer dan 1.100 horecazaken verdwenen. De naweeën van de coronacrisis, gecombineerd met stijgende kosten en personeelstekorten, zorgen voor druk op de sector. Toch laten veel horecaondernemers zien dat ze veerkrachtig zijn. Er wordt geïnvesteerd, opgeschaald en geïnnoveerd – juist in uitdagende tijden

Lees bericht

Sligro Food Group neemt GEPU in Utrecht over

Groothandel – Sligro Food Group heeft overeenstemming bereikt over de overname van alle aandelen in GEPU Beheer B.V. door dochteronderneming Sligro Food Group Nederland B.V. Met deze transactie wordt GEPU – een gevestigde groothandel in Utrecht met een sterke positie in horeca en grootverbruik – geïntegreerd in het landelijke netwerk van Sligro.

Lees bericht


Oma’s Soep en horeca starten actie tegen eenzaamheid

Actie - Op 4 juni, Nationale Opa en Oma Dag, zet Oma’s Soep samen met honderd restaurants door heel Nederland ouderen in het zonnetje met ‘Een tafel voor Twee tegen Eenzaamheid’. Iedereen die op die dag met een opa, oma of andere oudere komt eten, betaalt alleen voor zichzelf, het etentje van je oudere tafelgenoot is gratis.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid