Recordaantal high tea reserveringen voor Moederdag

Moederdag – Voor Moederdag 2023 zijn er meer high tea reserveringen binnengekomen, dan voor Moederdag vorig jaar. Nu al zijn er 25% meer reserveringen gemaakt fan in 2022. Dat blijkt uit een enquête onder verschillende restaurants en de reserveringsdata van HighTea.nl.
Het lijkt er dus op dat de Nederlandse restaurants een drukke Moederdag 2023 voor de boeg hebben, waarbij vooral een high tea als arrangement populair is. Het heropenen van de horeca en de toenemende populariteit van high tea worden genoemd als belangrijkste redenen voor deze toename. De verwachting is dat, met nog twee dagen te gaan, op 14 mei uiteindelijk zo’n 35% meer reserveringen zullen zijn ten opzichte van 2022.
Coronamaatregelen
Door de coronamaatregelen waren in in 2020 de horecagelegenheden dicht waardoor Moederdag niet in restaurants gevierd kon worden. In 2021 waren rond Moederdag alleen de terrassen geopend. Vanaf 2022 was het weer mogelijk om Moederdag in horecagelegenheden te vieren.
Inflatie
Inflatie en hogere prijzen in d horeca zijn geen belemmering gebleken om Moederdag met een high tea te vieren. Uit reserveringsdata van High Tea.nl blijkt dat de gemiddelde prijs voor een high tea op dit moment ruim 26 euro per persoon bedraagt. 14% van de horecagelegenheden hebben voor dit jaar zelfs een speciaal arrangement voor Moederdag gemaakt. Maar niet alleen wordt er meer aandacht besteed aan het arrangement ook de verkoop van cadeaubonnen is toegenomen. Dit jaar zelfs twee keer zoveel als vorig jaar.
Bron: HighTea/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
ING voorspelt uitdagend jaar voor de horeca
Analyse – Ondanks een laag consumentenvertrouwen, maakt de horeca een goede start in 2023. Consumenten gaven in het eerste kwartaal maar liefst 7% meer uit dan een jaar geleden. Maar voor heel 2023 verwacht ING Research toch problemen en voorziet de bank een uitdagend jaar.
Lees berichtAppèl nieuwe cateraar van Technische Universiteit Delft
Catering - Appèl is vanaf deze zomer de nieuwe cateraar van de Technische Universiteit Delft. Het gaat om meer dan 20 restaurants, koffiecorners en andere cateringlocaties en de op het terrein aanwezige foodtrucks. Ook de banqueting gaat Appèl verzorgen. Bij de aanbesteding stonden een duurzaam, internationaal en uitgebreid vegetarisch assortiment centraal.
Lees berichtHet Laatste Tafeltje nu als Do It Yourself (DIY) platform
Techniek - Sinds 2017 brengt Het Laatste Tafeltje horecazaken en gasten bij elkaar. Het platform telt ruim 100.000 gebruikers en zorgt hiermee voor extra gasten op de minder drukke dagen en specifieke tijden. Nu introduceert Het Laatste Tafeltje een Do It Yourself (DIY) horeca marketingconcept waarbij algehele vrijheid en gebruiksgemak voor zakelijke klanten centraal staan.
Lees berichtWeelderig kleurrijk jaren ’70 design bij La Nostra Gigi
Horecaconcept – Pesca, Skylounge Ventuno, MaMa Kelly, het zijn stuk horecaconcepten waar naast goed eten het interieur een belangrijke rol speelt. Zo ook bij La Nostra Gigi aan het Marie Heinekenplein in de Amsterdamse Pijp. Een nieuw horecaconcept dat veel ruimte biedt voor Italiaans shared dining en een borrel; een weelderig en kleurrijke trattoria, cocktailbar en lounge in één.
Lees bericht‘Ouwe Taart’ appeltaart voortaan bij StationsHuiskamers NS
Stationswinkel – Bij de StationsHuiskamers van de NS liggen voortaan de appeltaartjes van ‘Ouwe Taart’. Van deze taartjes gaat een deel van de opbrengst naar de Stichting Met je Hart, die zich inzet om de eenzaamheid onder ouderen te verminderen.
Lees berichtHead of Horeca Markus Pieters vertrekt bij Metro/Makro
Persoonlijk – Markus Pieters vertrekt na bijna 11 jaar als Head of Horeca bij Makro Nederland. Pieters was een van de bepalende gezichten achter de horeca-activiteiten van Metro/Makro Cash and Carry. Hij meldt zijn vertrek zelf op linkedin.
Lees bericht