Redefine Meat zet definitieve stap naar retail
_1024_768_90.jpg)
Supermarkt – Redefine Meat, dat bij de lancering in 2022 had aangekondigd een plant-based merk te zijn voor de foodservicesector, gaat toch grotere stappen zetten in de retail. Onlangs werd het product, de ‘flank steak’ en de verpakking gepresenteerd bij Ron’s Gastro-bar in Amsterdam.
Eigenaar Ron Blaauw van Ron’s Gastrobar is al jarenlang ambassadeur van de plant-based producten van Redefine Meat, vanwege de kwaliteit van de producten en werkt er ook in zijn restaurants mee. Dus was het een logische keuze om juist in zijn restaurant een groep geïnteresseerden te laten proeven, hoe het supermarktproduct smaakt. En eerlijk is eerlijk, de smaak en textuur is overtuigend.
Loetje
Redefine Meat was al langer verkrijgbaar bij AH online en Crisp, maar de stap naar het supermarktkanaal is toch wel bijzonder, omdat het merk zich in eerste instantie volledig richtte op de foodservicebedrijven. Zo is de plantaardige biefstuk van Redefine Meat te vinden als de plantaardige biefstukvariant bij restaurantketen Loetje.
Sial
Het van oorsprong Israëlische merk Redefine Meat lanceerde het merk in 2022 spectaculair op de internationale levensmiddelenbeurs Sial in Parijs. Daar konden mensen zich overtuigen van de kwaliteit van het product, in geur, smaak en textuur. De presentatie had op de beurs met de lichteffecten en presentatie een bijna Apple-achtige impact. Daarna zijn er verschillende proeverijen geweest met horecavertegenwoordigers. Inmiddels heeft het merk een eigen productielocatie in Nederland en zet het nu definitief ook de stap naar de supermarkten.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Worstmakers Brandt & Levie nu met vega Groenteworsten
Introductie - Na de introductie van de hybride worsten, nemen de Amsterdamse slagers van Brandt & Levie nu de volgende stap met hun nieuwe vegetarische Groenteworsten. Drie culinaire worsten met groente in de hoofdrol en een eigen wereldse twist: Italiaans, Aziatisch en Mexicaans.
Lees berichtVeel retailers worstelen met onderscheidend vermogen
Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.
Lees bericht‘Crisp geeft niet wenselijke producten uit kerstpakket tweede kans’
Voedselverspilling – De helft van de producten die mensen aantreffen in hun kerstpakket worden weggegooid of belanden voor eeuwig in de voorraadkasten. Dat blijkt uit een consumentenpeiling van onderzoeksbureau YouGov (voorheen GfK). %). Naar schatting van YouGov gaat het om honderdduizenden producten per jaar. Online supermarkt Crisp vindt dat zonde en gaat de producten verzamelen.
Lees berichtGrote bedrijfscateraars gaan voor 60% over op plant-based
Catering - ISS, Leo Catering en Sodexo committeren zich aan de doelstelling van Wakker Dier om dierlijke producten voor een groot deel te vervangen door plant-based. Daarmee hebben alle grotere bedrijfscateraars gehoor gegeven aan de wens van Wakker Dier.
Lees berichtAH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren
Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...
Lees berichtAlbert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.
Lees bericht