‘Refilltje’ rekent af met lege glazen op het terras

Horeca – Een bierviltje dat duidelijk maakt aan de terraslopers dat je graag een refill wilt; het reclamebureau van Juliper ontwikkelde het refilltje dat voorgoed afrekent met ‘droog staan’. Vanaf vandaag worden de eerste 400.000 Refilltjes uitgeleverd aan de Jupiler cafés in Brabant. In totaal worden maar liefst 2 miljoen Refilltjes gemaakt, die de komende tijd landelijk de terrassen op gaan. ‘De slimste ideeën passen op een bierviltje, zeggen ze wel eens. In dit geval is het bierviltje zélf het slimste idee’, laat Cees Faes, directeur van creatief bureau TCC (The Communication Company) weten. Wachten op een verse nieuwe pint is zeker bij warm weer een van de grootste irritaties in de horeca. Voor terraslopers blijkt het soms moeilijk te zien wie er al weer toe is aan een ‘refill’. Het Refilltje maakt dat op een simpele manier duidelijk. Het Refilltje is een normaal bierviltje, echter voorzien van een gleuf die precies over de rand van een leeg bierglas past. Is je bierglas leeg dan schuif je het Refilltje eenvoudigweg erop en de terraslopers zien meteen van ver af dat je toe bent aan een nieuwe. Lang ‘droog staan’ behoort daarmee voorgoed tot het verleden. Bron: @FoodClicks
Horeca – Een bierviltje dat duidelijk maakt aan de terraslopers dat je graag een refill wilt; het reclamebureau van Juliper ontwikkelde het refilltje dat voorgoed afrekent met ‘droog staan’. Vanaf vandaag worden de eerste 400.000 Refilltjes uitgeleverd aan de Jupiler cafés in Brabant. In totaal worden maar liefst 2 miljoen Refilltjes gemaakt, die de komende tijd landelijk de terrassen op gaan. ‘De slimste ideeën passen op een bierviltje, zeggen ze wel eens. In dit geval is het bierviltje zélf het slimste idee’, laat Cees Faes, directeur van creatief bureau TCC (The Communication Company) weten. Wachten op een verse nieuwe pint is zeker bij warm weer een van de grootste irritaties in de horeca. Voor terraslopers blijkt het soms moeilijk te zien wie er al weer toe is aan een ‘refill’. Het Refilltje maakt dat op een simpele manier duidelijk. Het Refilltje is een normaal bierviltje, echter voorzien van een gleuf die precies over de rand van een leeg bierglas past. Is je bierglas leeg dan schuif je het Refilltje eenvoudigweg erop en de terraslopers zien meteen van ver af dat je toe bent aan een nieuwe. Lang ‘droog staan’ behoort daarmee voorgoed tot het verleden. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Kop is er af bij HorecaEvenTT in WTC Expo Leeuwarden
Vakbeurzen - De kop is er af bij HorecaEventt in Leeuwarden in WTC Expo. Bijna 500 exposanten presenteren nog tot en met woensdag hun producten en concepten. De horecabeurs in het noorden trekt traditioneel altijd veel ondernemers van de Waddeneilanden.
Lees berichtING gematigd positief over horeca in 2025
Analyse - De vooruitzichten voor de horeca voor 2025 zijn, met een verwachte volumegroei van 3%, gematigd positief. Dankzij een verbeterde koopkracht en ‘gewenning’ aan de hogere prijzen geeft de consument dit jaar volgens de bank weer meer uit in de horeca dan in 2024.
Lees berichtBroekhuyzen Horecagroothandel nu officieel Bidfood Noordwijkerhout
Groothandel – Broekhuyzen Horecagroothandel in Noordwijkerhout is zaterdag 25 januari officieel geïntegreerd in Bidfood Noordwijkerhout. Dat heeft de groothandel laten weten.
Lees berichtJan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X
Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.
Lees berichtHorecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers
Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.
Lees berichtHoreca moet scherper kijken naar logistieke kosten
Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.
Lees bericht