Remia verkoopt raffinaderij MaasRefinery aan Zweedse AAK


Verkoop - Sauzenfabrikant Remia uit Den Dolder heeft haar plantaardige olieraffinaderij MaasRefinery B.V. verkocht aan het Zweedse bedrijf AAK. De koop zal naar verwachting 7 maart aanstaande worden bekrachtigd, na toestemming van de havenautoriteiten. MaasRefinery is een raffinaderij gespecialiseerd in het raffineren van kleinere batches van speciale oliën. De raffinaderij heeft een capaciteit van ruim 40.000 Mt en er werken 20 medewerkers. Algemeen directeur Karel de Rooij: “Remia maakt steeds minder gebruik van speciale oliën, daardoor passen de activiteiten van MaasRefinery minder goed bij de core business." AAK heeft al een raffinaderij in Zaandijk en hij vindt het logisch dat het Zweedse bedrijf de activiteiten van de Remia-raffinaderij voortzet.” Volgens De Rooij is AAK ook beter in staat het bedrijf verder te ontwikkelen. AAK is vooral actief in de markt van plantaardige oliën en vetten, heeft 20 productiefaciliteiten en meer dan 3.600 medewerkers. Het bedrijf heeft een beursnotering in Stockholm, Zweden. Remia Remia is een van de bekendste sausmerken in Nederland. Het gelijknamige bedrijf produceert sauzen, margarine en vetten voor consumenten, horeca en industriële afnemers. In 2010 nam het bedrijf De Marne’s Fabrieken BV over van het Franse Gyma, waarna in 2011 de sauzenactiviteiten van Van Dijk werden ingelijfd. Het bedrijf voert de merknamen Remia, De Marne, Gouda’s Glorie en Yildriz en is daarnaast actief op het gebied van private label. Remia telt ruim 400 werknemers en exporteert vanuit Den Dolder naar meer dan 100 landen. Bron: Remia/@FoodClicks Verkoop - Sauzenfabrikant Remia uit Den Dolder heeft haar plantaardige olieraffinaderij MaasRefinery B.V. verkocht aan het Zweedse bedrijf AAK. De koop zal naar verwachting 7 maart aanstaande worden bekrachtigd, na toestemming van de havenautoriteiten. MaasRefinery is een raffinaderij gespecialiseerd in het raffineren van kleinere batches van speciale oliën. De raffinaderij heeft een capaciteit van ruim 40.000 Mt en er werken 20 medewerkers. Algemeen directeur Karel de Rooij: “Remia maakt steeds minder gebruik van speciale oliën, daardoor passen de activiteiten van MaasRefinery minder goed bij de core business." AAK heeft al een raffinaderij in Zaandijk en hij vindt het logisch dat het Zweedse bedrijf de activiteiten van de Remia-raffinaderij voortzet.” Volgens De Rooij is AAK ook beter in staat het bedrijf verder te ontwikkelen. AAK is vooral actief in de markt van plantaardige oliën en vetten, heeft 20 productiefaciliteiten en meer dan 3.600 medewerkers. Het bedrijf heeft een beursnotering in Stockholm, Zweden. Remia Remia is een van de bekendste sausmerken in Nederland. Het gelijknamige bedrijf produceert sauzen, margarine en vetten voor consumenten, horeca en industriële afnemers. In 2010 nam het bedrijf De Marne’s Fabrieken BV over van het Franse Gyma, waarna in 2011 de sauzenactiviteiten van Van Dijk werden ingelijfd. Het bedrijf voert de merknamen Remia, De Marne, Gouda’s Glorie en Yildriz en is daarnaast actief op het gebied van private label. Remia telt ruim 400 werknemers en exporteert vanuit Den Dolder naar meer dan 100 landen. Bron: Remia/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht

Remia opent ‘pop-up museum’ op Horecava

Actie - De combinatie van Remia Fritessaus Classic en Remia Curry Ketchup is onlangs uitgeroepen tot het ‘Lekkerste Speciaaltje’. Als eerbetoon aan dit culinaire erfgoed heeft Remia tijdens de aankomende Horecava daarom een exclusief pop-up museum geopend, waar de combinatie wordt tentoongesteld.

Lees bericht

Redefine Meat verrast bezoekers Sial met spectaculaire show

Vakbeurzen - Een spectaculaire show van het Israëlische bedrijf Redefine Meat, de leverancier van de plantaardige biefstuk van Loetje, samen met honderden andere aanbieders die niet direct met innovaties zijn gekomen, maar wel hun bestaande producten hebben verbeterd. De jaarlijkse Sial in Parijs, de grootste levensmiddelenbeurs ter wereld, pakte ook deze editie weer uit.

Lees bericht


Hieperdepiepers vervangt Lay’s Patatje Mayo en Frietje Satésaus

Introductie – Het was een consumentenactie gestoeld op een langdurige discussie of de langwerpig gesneden en gefrituurde aardappel nu patat heet of friet. Met de eerder dit jaar geïntroduceerde chipssmaken Patatje Mayo en Frietje Satésaus van producent PepsiCo wakkerde Lay’s de discussie hierover bij consumenten verder aan om consumenten op te roepen het debat te beslechten met het...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid