Remia verkoopt raffinaderij MaasRefinery aan Zweedse AAK


Verkoop - Sauzenfabrikant Remia uit Den Dolder heeft haar plantaardige olieraffinaderij MaasRefinery B.V. verkocht aan het Zweedse bedrijf AAK. De koop zal naar verwachting 7 maart aanstaande worden bekrachtigd, na toestemming van de havenautoriteiten. MaasRefinery is een raffinaderij gespecialiseerd in het raffineren van kleinere batches van speciale oliën. De raffinaderij heeft een capaciteit van ruim 40.000 Mt en er werken 20 medewerkers. Algemeen directeur Karel de Rooij: “Remia maakt steeds minder gebruik van speciale oliën, daardoor passen de activiteiten van MaasRefinery minder goed bij de core business." AAK heeft al een raffinaderij in Zaandijk en hij vindt het logisch dat het Zweedse bedrijf de activiteiten van de Remia-raffinaderij voortzet.” Volgens De Rooij is AAK ook beter in staat het bedrijf verder te ontwikkelen. AAK is vooral actief in de markt van plantaardige oliën en vetten, heeft 20 productiefaciliteiten en meer dan 3.600 medewerkers. Het bedrijf heeft een beursnotering in Stockholm, Zweden. Remia Remia is een van de bekendste sausmerken in Nederland. Het gelijknamige bedrijf produceert sauzen, margarine en vetten voor consumenten, horeca en industriële afnemers. In 2010 nam het bedrijf De Marne’s Fabrieken BV over van het Franse Gyma, waarna in 2011 de sauzenactiviteiten van Van Dijk werden ingelijfd. Het bedrijf voert de merknamen Remia, De Marne, Gouda’s Glorie en Yildriz en is daarnaast actief op het gebied van private label. Remia telt ruim 400 werknemers en exporteert vanuit Den Dolder naar meer dan 100 landen. Bron: Remia/@FoodClicks Verkoop - Sauzenfabrikant Remia uit Den Dolder heeft haar plantaardige olieraffinaderij MaasRefinery B.V. verkocht aan het Zweedse bedrijf AAK. De koop zal naar verwachting 7 maart aanstaande worden bekrachtigd, na toestemming van de havenautoriteiten. MaasRefinery is een raffinaderij gespecialiseerd in het raffineren van kleinere batches van speciale oliën. De raffinaderij heeft een capaciteit van ruim 40.000 Mt en er werken 20 medewerkers. Algemeen directeur Karel de Rooij: “Remia maakt steeds minder gebruik van speciale oliën, daardoor passen de activiteiten van MaasRefinery minder goed bij de core business." AAK heeft al een raffinaderij in Zaandijk en hij vindt het logisch dat het Zweedse bedrijf de activiteiten van de Remia-raffinaderij voortzet.” Volgens De Rooij is AAK ook beter in staat het bedrijf verder te ontwikkelen. AAK is vooral actief in de markt van plantaardige oliën en vetten, heeft 20 productiefaciliteiten en meer dan 3.600 medewerkers. Het bedrijf heeft een beursnotering in Stockholm, Zweden. Remia Remia is een van de bekendste sausmerken in Nederland. Het gelijknamige bedrijf produceert sauzen, margarine en vetten voor consumenten, horeca en industriële afnemers. In 2010 nam het bedrijf De Marne’s Fabrieken BV over van het Franse Gyma, waarna in 2011 de sauzenactiviteiten van Van Dijk werden ingelijfd. Het bedrijf voert de merknamen Remia, De Marne, Gouda’s Glorie en Yildriz en is daarnaast actief op het gebied van private label. Remia telt ruim 400 werknemers en exporteert vanuit Den Dolder naar meer dan 100 landen. Bron: Remia/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nieuwe website sauzenfabrikant Remia live

Webshop – Sauzenfabrikant Remia in Den Dolder heeft een nieuwe website geopend. De site toont niet alleen een overzicht van het brede productaanbod van het bedrijf, maar geeft ook praktische tips aan de foodprofessional over frituren en het gebruik van sauzen en dressings. Daarnaast heeft de site een handige webshop.

Lees bericht

Foodmaster ontwikkelt samen met Remia frietje kaassaus

Formulenieuws – In januari gaat Foodmaster van start met een nieuwe specialiteit ‘frietje kaassaus’. Het product is ontwikkeld in samenwerking met sauzenfabrikant Remia. Tevens zet de snackformule in maart het vegetarische snacken centraal. Klanten die in januari langskomen krijgen daarnaast een frituurcultuurkalender cadeau. “De kalender is tot stand gekomen door de leuke reacties die we krijgen op onze frituurcultuur spreuken”, zegt...

Lees bericht

Ook de vleeshallen bij Anuga kleuren langzaam groen’

Beurzen - Dat vegan een trend is, zal niemand zijn ontgaan. Dat vegetarisch eten steeds vaker onderdeel uitmaakt van ons dagelijks eetpatroon ook niet. Zelfs de vleesindustrie is daarvan overtuigd. Op de Anuga, de grootste levensmiddelenbeurs ter wereld die deze week in Keulen wordt gehouden, kleuren nu zelfs de vleeshallen groen. Want vegan is waar het in vlees, vleeswaren en...

Lees bericht



Actifood organiseert praktische workshop met Remia, Salomon en @FoodClicks

Workshop – Onlangs werd voor de tweede keer een workshop georganiseerd door Remia, Salomon en @FoodClicks. Deze keer in samenwerking met VHC Actifood in Oosterwolde. Tijdens een goed bezochte bijeenkomst kregen de belangstellenden praktische tips hoe zij op een eenvoudige manier een aantal ‘helden’ in het assortiment kunnen maken, of andere opvallende producten kunnen presenteren, waarmee meer marge is te behalen....

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid