Retailjury nomineert 63 producten voor een FoodAward


Verkiezing - Het Retailcollege, de jury van de FoodAwards, heeft dit jaar 63 merkproducten genomineerd voor een FoodAward. Het gaat bij de prijs om producten die in 2019 zijn geïntroduceerd. Het aantal ligt aanzienlijk lager dan de afgelopen jaren. De deels nieuw samengestelde jury was dan ook kritisch ten aanzien van het innovatiebeleid van veel A-merkartikelfabrikanten.

Vorig jaar werden er nog 96 producten genomineerd voor een FoodAward. De producten werden dit jaar geselecteerd door inkoopmanagers van Albert Heijn, Jumbo en Superunie. De jury bleek niet echt onder de indruk te zijn van de ‘kwaliteit’ van de introducties van het afgelopen jaar. De geselecteerde producten kunnen wat dat betreft gezien worden als een afspiegeling van het beste dat het afgelopen jaar nieuwe in de schappen van supermarkten verscheen.

De supermarktsector zag in 2019 de introductie van een aantal grote nieuwe (internationale) merken zoals Starbucks (Nestlé) en Bud (AB InBev, maar bijvoorbeeld ook bekende merken die in een nieuwe categorie actief werden zoals Kinder (Ferrero/Unilever) en Lotus (Kon. Peijnenburg) in de ijscategorie. Tevens was er een grote stroom aan nieuwe vegetarische en ‘vegan’ producten. De meeste producten voor de FoodAward zijn ook beschikbaar in de foodservicesector.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid