Riedel neemt fruitsappen van Hero over


Overname – De fruitsappen van Hero gaan over naar Riedel. Het drankenbedrijf met de merken met Appelsientje, DubbelFriss en CoolBest, verstevigt daarmee de eigen portfolio aanzienlijk. Riedel was het bedrijf van de frisdrank- en sappendivisie van zuivelconcern FrieslandCampina, maar werd na de aankoop door Standard Investment in 2017 als zelfstandig bedrijf voortgezet. Het bedrijf nu weer gevestigd in een van de oudere panden van het concern bij de fabriek in Ede. De overname van de smoothies en sappen van Hero valt binnen die huidige strategie, zegt CEO Bas Boswinkel in een reactie aan onder andere het ANP. Volgens Boswinkels zijn er dit jaar circa zes miljoen flessen met Hero fruitsap of fruitontbijt verkocht. Hero heeft zich diverse malen - ook in @FoodClicks - uitgesproken in veel divisies net een te geringe marktpositie te hebben. Riedel is beduidend groter in het koelverse sappensegment en hard bezig met het op orde brengen van de totale merkportfolio om daarbinnen vooraanstaande posities in te nemen. Hero wil zich na de verkoop richten op de productcategorieën waar het bedrijf traditioneel ook al sterk in was, te weten de frisdrank Cassis en de (Betuwe)jams. De laatste jaren zijn ook de tussendoorrepen B’tween en babyvoeding belangrijke pijlers geworden. Bron: @FoodClicks Overname – De fruitsappen van Hero gaan over naar Riedel. Het drankenbedrijf met de merken met Appelsientje, DubbelFriss en CoolBest, verstevigt daarmee de eigen portfolio aanzienlijk. Riedel was het bedrijf van de frisdrank- en sappendivisie van zuivelconcern FrieslandCampina, maar werd na de aankoop door Standard Investment in 2017 als zelfstandig bedrijf voortgezet. Het bedrijf nu weer gevestigd in een van de oudere panden van het concern bij de fabriek in Ede. De overname van de smoothies en sappen van Hero valt binnen die huidige strategie, zegt CEO Bas Boswinkel in een reactie aan onder andere het ANP. Volgens Boswinkels zijn er dit jaar circa zes miljoen flessen met Hero fruitsap of fruitontbijt verkocht. Hero heeft zich diverse malen - ook in @FoodClicks - uitgesproken in veel divisies net een te geringe marktpositie te hebben. Riedel is beduidend groter in het koelverse sappensegment en hard bezig met het op orde brengen van de totale merkportfolio om daarbinnen vooraanstaande posities in te nemen. Hero wil zich na de verkoop richten op de productcategorieën waar het bedrijf traditioneel ook al sterk in was, te weten de frisdrank Cassis en de (Betuwe)jams. De laatste jaren zijn ook de tussendoorrepen B’tween en babyvoeding belangrijke pijlers geworden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





CoolBest komt met nieuwe ‘on the go’ verpakkingen

Introductie – Het Nederlandse merk CoolBest richt de aandacht meer op Out-of-Home (OOH) en komt met de drie meest populaire varianten in een nieuwe ‘on the go’ verpakking. Tegelijkertijd worden ook de drie verschillende CoolBest Smoothies in de 330ml flesjes gelanceerd.

Lees bericht


CoolBest nu ook als ijs verkrijgbaar

Introductie - CoolBest, bekend van haar gekoelde verse fruitsappen, komt nu ook met een ijsproduct:: CoolBest IJs. Het merk start met twee smaken: Strawberry Hill en Mango Dream. De smaken die ook als fruitdrank verkrijgbaar zijn.

Lees bericht

Riedel neemt Healthy People over

Overname – Riedel, het bedrijf achter onder meer Appelsientje en CoolBest, neemt voedingsmiddelenbedrijf Healthy People over. De overname is een tweede in rij. Eerder nam Riedel de gekoelde sappen van Hero over. De sappen, zuivelproducten en snacks van Healthy People gaan medio februari over naar Riedel in Ede. Riedel is sinds 2017 eigendom van de Nederlandse investeringsmaatschappij Standard Investment, dat de frisdrankproducent...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid