Riedel’s Extran voortaan in portfolio out-of-home Vrumona


Samenwerking - Vrumona en Riedel starten per 1 juni 2021 een samenwerking in het out-of-homekanaal, waarbij Vrumona de sportdrank Extran van Riedel opneemt in haar (fris)dranken assortiment.

Als gevolg van de opname van Extran stopt Vrumona met de verkoop van het sport Gatorade, omdat Vrumona geen ruimte ziet voor twee sportmerken. Riedel  blijft verantwoordelijk voor de productie, marketing en distributie van haar eigen product. Het merk is al op de markt sinds 1987.

Gezonder

Extran geniet in Nederland als sportdrank een grote naamsbekendheid. Volgens onderzoek zelfs 92%. Belangrijkste reden voor Vrumona om het merk op de nemen is het feit dat het product past in in de missie van het frisdrankenbedrijf. Ferry Poppegaai, out-of-homedirecteur bij Vrumona: “Vrumona wil een voorloper zijn en de categorie gezonder maken. Extran past daarin, want het bevat de helft minder suiker dan de gemiddelde sportdrank. We gaan Extran in ons portfolio dan ook exclusief aan alle Vrumona-relaties in het kanaal Out of Home aanbieden.”

Chantal Singels, Commercieel Directeur bij Riedel wil de komende jaren het merk Extran een enorme boost geven, zowel op het gebied van innovatie als merkondersteuning . Extran past wat haar betreft als product uitstekend bij een sportieve levensstijl, juist vanwege het lage suikergehalte. Iets dat ook wordt ondersteund door extern onderzoek.

Sportkantines

De samenwerking tussen beide bedrijven komt volgens Singels ook op een juist moment om gezamenlijk Extran tot grootste sportdranken merk van Nederland uit te gaan bouwen. Riedel kiest voor Vrumona vanwege haar sterke vertegenwoordiging binnen het sportkanaal en haar field sales team. Voor Vrumona is de samenwerking een mooie gelegenheid om het Vrumona-assortiment weer terug te brengen binnen de sportkantines.

De sportdranken van Extran zijn verkrijgbaar in 50 cl PET-flessen  in 3 smaken en in een kleinere 27,5 cl variant in de smaak orange.

Bron: Riedel/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht


Sandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona

Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.

Lees bericht

Vrumona introduceert drie Royal Club Mocktails

Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.

Lees bericht




Vrumona neemt ‘Butcha Kombucha’ over

Overname - Vrumona is eigenaar geworden van het Kombucha-merk Butcha, nadat het al jaren exclusief distributeur was onder haar innovatie-label ‘Sir Joe’. Het frisdrankenbedrijf neemt het merk over van de grondleggers Siewerd Nicolai, Jiri Brandt & Samuel Levie. Vrumona wil met het merk groeien en introduceert het op korte termijn ook bij supermarkten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid