Riedel’s Extran voortaan in portfolio out-of-home Vrumona


Samenwerking - Vrumona en Riedel starten per 1 juni 2021 een samenwerking in het out-of-homekanaal, waarbij Vrumona de sportdrank Extran van Riedel opneemt in haar (fris)dranken assortiment.

Als gevolg van de opname van Extran stopt Vrumona met de verkoop van het sport Gatorade, omdat Vrumona geen ruimte ziet voor twee sportmerken. Riedel  blijft verantwoordelijk voor de productie, marketing en distributie van haar eigen product. Het merk is al op de markt sinds 1987.

Gezonder

Extran geniet in Nederland als sportdrank een grote naamsbekendheid. Volgens onderzoek zelfs 92%. Belangrijkste reden voor Vrumona om het merk op de nemen is het feit dat het product past in in de missie van het frisdrankenbedrijf. Ferry Poppegaai, out-of-homedirecteur bij Vrumona: “Vrumona wil een voorloper zijn en de categorie gezonder maken. Extran past daarin, want het bevat de helft minder suiker dan de gemiddelde sportdrank. We gaan Extran in ons portfolio dan ook exclusief aan alle Vrumona-relaties in het kanaal Out of Home aanbieden.”

Chantal Singels, Commercieel Directeur bij Riedel wil de komende jaren het merk Extran een enorme boost geven, zowel op het gebied van innovatie als merkondersteuning . Extran past wat haar betreft als product uitstekend bij een sportieve levensstijl, juist vanwege het lage suikergehalte. Iets dat ook wordt ondersteund door extern onderzoek.

Sportkantines

De samenwerking tussen beide bedrijven komt volgens Singels ook op een juist moment om gezamenlijk Extran tot grootste sportdranken merk van Nederland uit te gaan bouwen. Riedel kiest voor Vrumona vanwege haar sterke vertegenwoordiging binnen het sportkanaal en haar field sales team. Voor Vrumona is de samenwerking een mooie gelegenheid om het Vrumona-assortiment weer terug te brengen binnen de sportkantines.

De sportdranken van Extran zijn verkrijgbaar in 50 cl PET-flessen  in 3 smaken en in een kleinere 27,5 cl variant in de smaak orange.

Bron: Riedel/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Vrumona verwijdert één miljard suikerklontjes uit frisdranken

Frisdranken - Vrumona heeft eerder de belofte gedaan goed en gezond drinken voor iedereen mogelijk te maken. Daarom is het bedrijf sinds 2015 bezig om het suikergehalte in haar frisdranken sterk te verminderen. Die missie heeft geleid tot een belangrijk mijlpaal: tot nu toe zijn er één miljard suikerklontjes uit de totale portfolio verdwenen.

Lees bericht

Kapteijn: ‘Statiegeldregeling past bij duurzaamheidstrategie Vrumona’

Interview - De statiegeldregeling voor de kleine plasticflesjes en een aantal buitenhuislocaties gaat in per 1 juli aanstaande. Maar per 1 juni hebben consumenten al de mogelijkheid plastic flesjes in te leveren. Niet elke organisatie of ondernemer, die de verplichting heeft de flesje in te leveren, is er al klaar voor. En hoe zit dat bij de frisdrankproducten? Is een bedrijf als...

Lees bericht



7UP start zomercampagne ‘Sociable Food Moments’

Campagne - 7UP komt met een nieuwe campagne. Het frisdrankmerk van PepsiCo, dat in Nederland door Vrumona wordt gedistribueerd, wil in de campagne laten zien dat bij het hebben van meer vrijheid na de lockdowns, veranderende regelgeving en social distancing, de frisse smaak 7UP Free goed past.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid