Rob Peters nieuwe Managing Director Vermaat Nederland

Benoeming – Rob Peters (55) wordt de nieuwe Managing Director van Vermaat in Nederland. Rick Zeelen, CEO van het horeca- en retailbedrijf, gaat zich toeleggen op de internationale ambities van Vermaat.
Rob Peters heeft ruim 25 jaar ervaring in de fast moving consumer goods en is voormalig CEO van Coram en Managing Director van Unilever Food Solutions. CEO Rick Zeelen over Peters: “Rob is een strateeg maar kan die strategie ook omzetten in actie. Zijn trackrecord past bij onze ambities. Denk aan groei middels productvernieuwing, nieuwe klantsegmenten en operational excellence”.
Internationale ambitie
Vermaat is actief in Nederland, Frankrijk en Duitsland en heeft de ambitie om te groeien tot een toonaangevende Noord-Europese premium cateraar. Rob Peters wordt verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering in Nederland. Rick Zeelen blijft CEO van Vermaat en zal zich met zijn team vanaf 1 februari focussen op het bouwen van de organisatie, toevoegen van innovatieve concepten passend in het post-COVID-tijdperk, en verdere Europese groei.
Vermaat
Vermaat exploiteert diverse catering- en horecalocaties in Nederland en België en is daarnaast actief in Frankrijk (Serenest) en Duitsland (TMC). Eerder nam het bedrijf de exploitatie over van onder andere 44 La Place restaurants van Jumbo, na een eerdere overname in 2019 van 27 STACH-winkels. Eind vorig jaar nam Vermaat een aandeel in het disruptief B2B-platform Join Program.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuwe norm gezonder en duurzamer voedingsaanbod zorg
Zorg - Goede Zorg Proef Je heeft dinsdag de nieuwe norm vastgesteld voor een gezonder en duurzamer voedingsaanbod in ziekenhuizen. De factsheet is ontwikkeld in samenwerking met stichting Alliantie Voeding in de Zorg, het Voedingscentrum en een aantal voorhoedeziekenhuizen, op initiatief van Vermaat.
Lees berichtOnverkocht La Place brood wordt Borrelbrood bij Jumbo Foodmarkt
Voedselverspilling – Jumbo introduceert tijdens de Verspillingsweek iets nieuws: Borrelbrood. Het gaat om onverkocht La Place brood van de vorige dag dat wordt belegd in de keukens van Jumbo Foodmarkten en vervolgens alsnog wordt verkocht.
Lees bericht50% minder voedselafval bij Vermaat in 2027 met Orbi’s
Voedselverspilling - Vermaat gaat op grote schaal de strijd aan tegen voedselverspilling. Onderdeel van die aanpak is de inzet van de technologie van Orbisk, de zogenaamde Orbi. De voedsel verspilling moet met deze slimme technologie in 2027 met 50% zijn teruggebracht.
Lees berichtThe Bar by Bavaria open op Eindhoven Airport
Luchthaven – Op Eindhoven Airport is na een verbouwing The Bar by Bavaria geopend. De verbouwing en uitbreiding van dit horecaconcept is gebeurd in samenwerking met Vermaat, Eindhoven Airport NV, PSV en Royal Swinkels Family Brewers.
Lees berichtFabienne Jungerhans nieuwe Sales & Marketing Manager bij Join Program
Benoeming - Fabienne Jungerhans (36) start per 11 mei als Sales & Marketing Manager bij cateraar Join Program. Jungerhans zal niet alleen met beide oprichters de commerciële strategie gaan bepalen en processen optimaliseren, maar tevens zal zij samen met het sales-en marketingteam de ‘disruptieve food movement’ over Nederland gaan uitrollen.
Lees berichtHalfjaaromzet Jumbo groeit met 8,8%, die van La Place 36%
Analyse – De consumentenomzet van Koninklijke Jumbo Food Groep is in het eerste halfjaar van 2023 gegroeid met 8,8 procent naar €5,96 miljard. Ook de omzet van La Place groeide. Deze nam toe met 36% naar €69 miljoen euro in de eerste zes maanden.
Lees bericht