Royal Club introduceert eerste Ginger Ale zonder suiker


Introductie - Vrumona, producent van Royal Club, introduceert met Royal Club een suikervrije Ginger Ale variant. Tot nog toe bleven de Bitters in het frisdrankensegment buiten de inspanningen van bedrijven om het suikergehalte te reduceren; ruim 80% van het aanbod binnen het Bitters segment is hoog in calorieën. Met deze introductie van Ginger Ale 0% suiker echter, herlanceert Royal Club direct haar gehele suikervrije range in de markt. Zo krijgen ook de suikervrije Tonic en Bitter Lemon het label 0% suiker in plaats van light. Light staat voor minder dan 30% suiker dan de standaard. Bitters groeien De laatste jaren laat het Bitters segment een flinke groei van 27% zien, die voornamelijk wordt gedreven door Tonic en Ginger Ale varianten. Gedreven door de missie ‘Goed en gezond drinken voor iedereen’,  zet Vrumona in op het gezonder maken van de frisdrankcategorie. Zo heeft de frisdrankproducent sinds 2015 het suikerpercentage van haar frisdranken jaarlijks met circa 5% weten te reduceren en bestaat inmiddels meer dan 50% van haar portfolio uit laag calorische dranken met minder dan 10 Kcal per 100 milliliter. Een uitzondering daarop vormde tot voor kort het portfolio van Royal Club. Bron: @FoodClicks Introductie - Vrumona, producent van Royal Club, introduceert met Royal Club een suikervrije Ginger Ale variant. Tot nog toe bleven de Bitters in het frisdrankensegment buiten de inspanningen van bedrijven om het suikergehalte te reduceren; ruim 80% van het aanbod binnen het Bitters segment is hoog in calorieën. Met deze introductie van Ginger Ale 0% suiker echter, herlanceert Royal Club direct haar gehele suikervrije range in de markt. Zo krijgen ook de suikervrije Tonic en Bitter Lemon het label 0% suiker in plaats van light. Light staat voor minder dan 30% suiker dan de standaard. Bitters groeien De laatste jaren laat het Bitters segment een flinke groei van 27% zien, die voornamelijk wordt gedreven door Tonic en Ginger Ale varianten. Gedreven door de missie ‘Goed en gezond drinken voor iedereen’,  zet Vrumona in op het gezonder maken van de frisdrankcategorie. Zo heeft de frisdrankproducent sinds 2015 het suikerpercentage van haar frisdranken jaarlijks met circa 5% weten te reduceren en bestaat inmiddels meer dan 50% van haar portfolio uit laag calorische dranken met minder dan 10 Kcal per 100 milliliter. Een uitzondering daarop vormde tot voor kort het portfolio van Royal Club. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

#SAMENLUNCHEN campagne steunt cateraars

Catering - Omdat de catering binnen scholen weer opstart en ook kantoren weer medewerkers ontvangen, heeft een aantal bedrijven uit de levensmiddelensector het initiatief genomen tot een gerichte #SAMENLUNCHEN campagne. Met de campagne willen zij de cateringsector een hart onder riem steken en de cateringrestaurants weer vol krijgen.

Lees bericht


Vrumona neemt Butcha kombucha op in portfolio

Frisdranken – Door de toenemende vraag naar bijzondere frisdranken, heeft Vrumona besloten om Butcha kombucha op te nemen in haar portfolio, om zodoende de frisdrank breder toegankelijk te maken. Butcha maakte al onderdeel uit van Sir Joe, de craft soda tak van Vrumona.

Lees bericht

‘Het gaat goed met Pepsi, het merk groeit jaar op jaar’

Interview - Pepsi neemt in Nederland een bijzondere positie in. Eigenaar van het merk is PepsiCo, maar het bedrijf dat Pepsi distribueert is Vrumona. Dat heeft consequenties voor de manier waarop de marketing rondom het merk wordt gedaan. Zo doet PepsiCo alle ‘above-the-line’ communicatie en is Vrumona verantwoordelijk voor de ‘below-the-line’ activatie.

Lees bericht



Vrumona verwijdert één miljard suikerklontjes uit frisdranken

Frisdranken - Vrumona heeft eerder de belofte gedaan goed en gezond drinken voor iedereen mogelijk te maken. Daarom is het bedrijf sinds 2015 bezig om het suikergehalte in haar frisdranken sterk te verminderen. Die missie heeft geleid tot een belangrijk mijlpaal: tot nu toe zijn er één miljard suikerklontjes uit de totale portfolio verdwenen.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid