Saladebar Albert Heijn voortaan in 100 winkels


Formulenieuws - Na een succesvolle pilot in meerdere winkels rolt Albert Heijn het concept Saladebar uit naar 100 winkels. Bij deze locties zitten ook AH to go’s. De Saladebar is onderdeel van de versafdeling, waar vers, gezond en gemak voor de klant centraal staan.

De Saladebar is ontwikkeld in samenwerking met Foodmaker. Klanten kunnen in de Saladebar zelf verse salades samenstellen. Het concept maakt onderdeel uit van de nieuwste Albert Heijn-formule, met veel ruimte voor vers en gemak. In deze nieuwe winkels is aandacht voor verse fruitsappen, broodjes, pasta’s, salades en sushi. Ook groente- en fruitproducten, verspakketten en gekoelde fruitsalades krijgen in deze winkels meer aandacht.

Zelf samenstellen

De Saladebar is een flexibel meubel en te vinden op de versafdeling. De salades zijn 100% natuurlijk, zonder kunstmatige conserveringsmiddelen. Het samenstellen van de salade begint met een van de zes gemixte salades. Te denken valt aan een pastasalade, quinoasalade, een salade niçoise of een koolsalade. Er is daarnaast keuze uit 4 toppings, zoals bijvoorbeeld hummus, falafel, witte bonen met tomaatjes en gerookte kip en 2 dressings, zoals honingmosterd en basilicum en een zadenmix. Alle variaties worden elke vier weken aangepast en afgestemd op het seizoen. Zodra de Saladebar aanslaat op de nieuwe locaties, wordt gekeken naar verdere uitbreiding.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen

Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.

Lees bericht


AH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren

Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...

Lees bericht

Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering

Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.

Lees bericht



Gemaksformule AH to go bestaat 25 jaar

Formulenieuws – De gemaksformule AH to go van Albert Heijn bestaat 25 jaar. De winkels zijn inmiddels te vinden op stations, universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations, die gezamenlijk per week zo’n 257.000 kopjes koffie schenken. Verwacht wordt dat ook de komende jaren de AH to go-formule zich verder gaat ontwikkelen en groeien.

Lees bericht

Winnaars Gezonde Innovatie Awards bekend

Verkiezing - De stemmen van de vakjury en consumenten zijn geteld. Voor de vijfde keer op rij reikten Foodlog, FoodPersonality en Supermarkt.team de Gezonde Innovatie Awards uit aan producten en initiatieven die bijdragen aan een gezonder eetpatroon.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid