Salomon FoodWorld blijft onderdeel van Vion
Convenience – Salomon Foodworld, de foodservicetak van het Nederlandse bedrijf Vion, blijft onderdeel van het vleesbedrijf. Dat is onlangs bekendgemaakt.
In het voorjaar van 2024 kondigde Vion aan dat de aandeelhouders een verkoop van de Duitse activiteiten overwogen, inclusief de mogelijkheid om de foodservicedivisie te verkopen. Hoewel er diverse bedrijven werden verkocht, geldt dat niet voor Salomon Foodworld. Het conveniencebedrijf met de vestigingen in Großostheim, Holzwickede en Leeuwarden, blijft integraal onderdeel uitmaken van Vion.
Salomon Foodworld heeft het hoofdkantoor in Duitsland zitten waar het bedrijf Vion zich uit heeft teruggetrokken. Maar volgens Vion-directeur Simon Morris realiseert Salomon Foodworld inmiddels een belangrijk deel van de omzet buiten Duitsland op de Europese markt. Maar wat volgens de topman ook een rol speelde bij een mogelijke verkoop, is dat de nieuwe eigenaar strategische meerwaarde zou bieden en zich niet alleen met kapitaal zou inkopen. En die partij is blijkbaar niet gevonden.
Volgens Morris staat Vion ook niet onder druk om Salomon Foodworld te verkopen. Morris: “Een verkoop moet altijd strategisch en op lange termijn worden bekeken. Met de merken Salomon FoodWorld en FVZ Convenience leveren we een enorme meerwaarde. Het is een afweging of men op korte termijn meer wint met een verkoop dan met de gemiste lange termijn kansen. De out-of-home-markt is een groeimarkt, en met de twee merken kunnen we een enorme toegevoegde waarde leveren, voor de markt en voor Vion”.
Bron: Vion/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Horesca Lieferink neemt Horesca Meppel over
Overname – Horesca Lieferink neemt alle aandelen over van Horesca Meppel B.V. Horesca Lieferink zal gevestigd blijven in Meppel en van daaruit de werkzaamheden continueren, zo laat Ronald Lieferink, eigenaar van Horesca Lieferink Groep, weten.
Lees bericht‘Nederland koploper in gezonde vlees- en zuivelvervangers’
Onderzoek – Nederlandse vleesvervangers en plantaardige melk hebben gemiddeld een gezondere samenstelling dan die uit andere landen. Dit blijkt uit onderzoek van ProVeg International, waarin Nederlandse alternatieven voor vlees en zuivel werden vergeleken met vervangers uit tien andere landen.
Lees berichtHOMiES en The Category & Trade Company bundelen krachten
Samenwerking - Foodservice HOMiES, het nieuwe platform dat foodservice professionals wil samenbrengen en The Category & Trade Company (CTC) zijn een strategische samenwerking aan gegaan. Daarmee is CTC de eerste officiële kennispartner van Foodservice HOMiES. De samenwerking moet een stevige basis leggen voor een gezamenlijke missie om de sector te versterken en vooruit te helpen.
Lees berichtMehmet Eser maakt comeback bekend van HOMIES
Netwerk - Na een korte afwezigheid keert Foodservice HOMiES terug met een hernieuwde missie en visie. Het foodservicenetwerk werd eerder opgericht door Mehmet Eser die nu weer leiding gaat geven aan het netwerk voor foodprofessionals. Eser maakte de comeback bekend op 11 november 2024 om 11:11 uur.
Lees bericht100e SPAR locatie met FoodClub opent in Giesbeek
Formulenieuws – Volgende week opent SPAR de 100e SPAR locatie met FoodClub. “De 100 vestigingen zijn binnen een tijdsbestek van slechts één jaar geopend,” aldus John van der Ent, CEO van SPAR Nederland. De locatie opent in Giesbeek.
Lees berichtBoermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice
Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.
Lees bericht