Salomon Foodworld wil bijdrage leveren aan succesvolle heropening


Heropening - Salomon Foodworld wil horecaondernemers helpen met een goede opstart van de horeca-activiteiten en komt met tips, checklists, feiten en inspiratievolle ideeën die gratis te downloaden zijn.  Met de hartenkreet ‘Eindelijk weer gastheer’ wil het bedrijf laten zien, ook aan de sectoren die nu nog gesloten zijn, zoals de hotels, hoe een vloeiende start onder de nieuwe voorwaarden mogelijk is.

Salomon Foodworld zet de  belangrijkste aspecten en tips op een rij voor de horecaondernemers en wil op die manier de bedrijven stap voor stap meenemen naar een nieuwe situatie. Eentje waar gelet moet worden op een aantal basisvoorwaarden, zoals hygiëne , equipment, vergunningen, personeel en voldoende voorraad. De checklist in de folder biedt voor die aspecten een handige tool, omdat het alle punten toont waarmee iedereen vooraf rekening moet houden. Daarnaast is ook van belang dat de verkregen ruimte door de versoepelingen buiten optimaal wordt ingevuld met een juist productaanbod. Ook daarin worden de ondernemers ondersteund met praktische tips

Ideeën

Salomon schat in dat ondernemers vooral in het begin het lastig vinden om alles op een goede manier te managen. Vragen die daarbij naar voren komen zijn: hoe kan ik de gerechten op mijn menukaart  flexibel invullen, mijn kosten in de hand houden en toch een attractief aanbod presenteren? Om die reden komt Salomon met oplossingen en product ideeën, die gemakkelijk zijn te verwerken en die gasten toch verrassen. Bovendien worden de producten voorzien van rekenvoorbeelden zodat de marges inzichtelijk worden.

 De 11-pagina’s tellende folder is hier gratis te downloaden.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Foodservicesector laat stevige groei zien

Analyse – De groei in foodservice zit er stevig in. Over periode 6 en 7, week 21 t/m 28, (23 mei t/m 17 juli 2022) laat de foodservicemonitor een stijging zien van respectievelijk 31% en 16,6%. Het betreft de groei in de toelevering van eten en drinken in Foodservice ten opzichte van vorig jaar. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar staat het groeicijfer van periode 7 op een...

Lees bericht

Inzet diepvries is alternatief voor horeca bij voedselverspilling

Onderzoek – Horeca kan meer gebruik maken van diepvriesproducten in de keuken als duidelijk is dat voedselverspilling daarmee voorkomen kan worden. Met name jongeren hebben minder moeite met het feit dat horecabedrijven meer gebruik maken van diepvriesproducten als zij weten dat daarmee verspilling van voedsel wordt tegengegaan. Dit blijkt uit onderzoek van diepvriesfabrikant Iglo waarvoor @FoodClicks specifieke horecavragen heeft laten meelopen.

Lees bericht



KHN en Curaçao Restaurant Association gaan samenwerken

Samenwerking - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en de Curaçao Restaurant Association (CRA) zijn een samenwerking aangegaan, waarbij Curaçao een nieuwe KHN-afdeling wordt. Dit betekent dat horecaondernemers op Curaçao binnenkort kunnen profiteren van de diensten van het KHN-lidmaatschap.

Lees bericht

Sligro ziet omzet en resultaat verder herstellen

Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid