Salomon ontwikkelt samen met Sligro nieuw burgerconcept


Groothandel – Salomon FoodWorld en groothandel Sligro hebben een nieuw concept ontwikkeld. Het gaat om vier varianten voordeelverpakkingen van kwaliteitsburgers, die ook per vier zijn verpakt. Hiermee kunnen ze niet alleen pick & mixed worden gekozen door ondernemers voor een aantrekkelijke keuze aan tafel, maar nemen ze ook nog eens weinig opslagruimte in beslag. Omdat de producten diepgevroren zijn en direct bereid kunnen worden op de bakplaat, zorgt het concept ook  nog eens voor 0% derving . Sligro over de introductie: “De visie waarmee Salomon Foodworld de markt benadert is goed uitgedacht, ze hebben oog voor ontwikkelingen in de markt. Hier spelen ze op in met producten die onze klanten helpen hun inkomsten op te bouwen en een kwaliteitsverbetering op de menukaart te realiseren.” Remco Kerssens, Head of Market International van Salomon Foodworld: “Met deze nieuwe range voordeelverpakkingen bedienen we een markt van kleinere restaurants en horecaconcepten. Deze hebben vaak een kleine opslagcapaciteit waar grootverpakkingen geen optie zijn.” Premiumproducten Salomon biedt op deze manier ondernemers een premiumproduct aan van constante kwaliteit. Eveneens zijn het producten die inspelen op de trend van ambachtelijkheid en zelfgemaakt. Doordat de burgers, uitgezonderd de Beef burger Puck, zonder ontdooien op de bakplaat zijn te bereiden, is derving zoals gezegd niet aan de orde, maar verbetert het rendement van de ondernemer wel. Vier varianten De vier varianten waarmee Salomon komt zijn: Sunnie Veggie Burger, een plantaardige burger met zongerijpte groente, zonder dierlijke; de Homestyle Angus Burger met de look van huisgemaakt; de pittig gekruide Crunchy Chik’n Burger gemaakt van malse stukjes kipfilet en de Beef Burger Puck, die naar wens gevormd kan worden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Corona kost Sligro in eerste kwartaal 45 miljoen

Groothandel - De coronamaatregelen raken Sligro fors. De omzet nam in het eerste kwartaal  als gevolg de sluiting van de meeste horecabedrijven met €45 miljoen af. Nederland en België werden relatief in gelijke mate geraakt, zo laat de groothandel uit Veghel weten. 

Lees bericht


Groothandels openen hun zb-locaties voor consumenten

Groothandel – De zelfbedieningslocaties van onder andere Makro, Sligro, Hanos gaan tijdelijk de deuren openen voor consumenten. Ook de andere groothandels, zoals GEPU, openen hun zb-locaties. De openstelling maakt deel uit van het noodpakket dat de levensmiddelensector eerder deze week presenteerde aan minister-president Mark Rutte.

Lees bericht

Zb-locaties van Sligro blijven open

Groothandel – Hoewel het uitzonderlijke tijden zijn, blijven de zb-locaties van Sligro open. Ook hanteert de groothandel dezelfde reguliere openingstijden.Dat maakte Kees Kiestra, directeur zelfbedieningsvestigingen en Dries Bögels, directeur Sligro Nederland vandaag bekend.

Lees bericht


GRIZZL laat vleeseter en vegetariër samen eten

Cafetaria – GRIZZL, een cafetariabedrijf in Amsterdam met drie locaties, heeft op de nieuwe ‘Meat the Veggies’-menukaart van dit jaar zowel de vleesburgers op de kaart staan als het vegetarische en vegan alternatief. Op die manier kunnen de vleeseters, vegetariërs en veganisten gezamenlijk aan tafel zitten. Volgens Philip Paternotte en Chloé van Wylick, de initiatiefnemers van GRIZZL, is het...

Lees bericht

Winst Sligro daalt een kwart in transitiejaar

Groothandel – De winst van groothandel Sligro is het afgelopen jaar met een kwart gedaald. De groothandel uit Veghel wist over 2019 een winst van 34 miljoen euro te realiseren. Stijgende kosten in de logistiek, lagere bestellingen bij de ‘Heineken-klanten’  en opstartverliezen in België hebben in belangrijke mate voor het drukkend resultaat gezorgd in dit ‘transitiejaar’. Sligro stond vorig jaar voor diverse ingrijpende...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid