Samenwerking Sligro en Heineken pakt positief uit


Groothandel - De samenwerking tussen Sligro en Heineken leidt tot meer verkopen. De verwachte 100 miljoen extra verkopen bij bestaande klanten na vier jaar worden volgens de groothandel overschreden.

Dit blijkt uit de nieuwe jaarcijfers, die Sligro Food Group vandaag presenteerde. “Na de herstart (na corona en de lockdowns, red.) konden we voor het eerst echt testen wat de samenwerking met Heineken ons ging brengen aan meer verkopen bij bestaande klanten. Al snel in het jaar werd tot ons genoegen duidelijk dat de doelen die we daar gesteld hadden (€ 100 miljoen extra verkopen na vier jaar, red.) worden overschreden.” De samenwerking tussen Sligro en Heineken werd eind 2017 beklonken. Sindsdien voert Sligro een deel van de logistieke activiteiten van Heineken uit voor de Nederlandse horeca. Dit betekent dat Sligro het verwerken, opslaan en leveren van bier- en ciderbestellingen door de horeca voor Heineken uitvoert. Hiermee ontstaat een 'one stop shop' voor alle drank, food en non food bestellingen voor de horecaklanten. De uitzondering hierop is het leveren van tankbier wat Heineken zelf doet.

Andere diensten

Behalve de positieve resultaten van de samenwerking met Heineken, merkt de groothandel ook dat klanten andere relevante diensten goed waarderen. Slippens: “Naast ons productaanbod, ontwikkelen wij voor onze klanten ook relevante diensten, die hen helpen succesvol te zijn en hen ontzorgen in hun dagelijkse operatie. De oplossingen die wij bieden onder ‘Slimme Keuken’ en ‘Kleinste Keuken’ bieden juist in deze tijden van personeelsschaarste voor onze klanten een uitkomst.”

Bron: Sligro Food Group/@FoodClicks

Auteur: M.Louws

Gerelateerd nieuws

Groothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’

Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...

Lees bericht



Heineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar

Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.

Lees bericht



ID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev

Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.

Lees bericht

Sligro stopt met verkoop tabak per 1 juli 2024

Tabak - Groothandel Sligro stopt met de verkoop van tabak en rookwaren per 1 juli 2024. In de bezorgservicetak van het bedrijf is sprake van nog twee lopende contracten, die ook na 1 juli 2024, worden gerespecteerd, zo laat de groothandel uit Veghel bij de presentatie van de jaarcijfers weten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid