Samenwerking Sligro en Heineken pakt positief uit

Groothandel - De samenwerking tussen Sligro en Heineken leidt tot meer verkopen. De verwachte 100 miljoen extra verkopen bij bestaande klanten na vier jaar worden volgens de groothandel overschreden.
Dit blijkt uit de nieuwe jaarcijfers, die Sligro Food Group vandaag presenteerde. “Na de herstart (na corona en de lockdowns, red.) konden we voor het eerst echt testen wat de samenwerking met Heineken ons ging brengen aan meer verkopen bij bestaande klanten. Al snel in het jaar werd tot ons genoegen duidelijk dat de doelen die we daar gesteld hadden (€ 100 miljoen extra verkopen na vier jaar, red.) worden overschreden.” De samenwerking tussen Sligro en Heineken werd eind 2017 beklonken. Sindsdien voert Sligro een deel van de logistieke activiteiten van Heineken uit voor de Nederlandse horeca. Dit betekent dat Sligro het verwerken, opslaan en leveren van bier- en ciderbestellingen door de horeca voor Heineken uitvoert. Hiermee ontstaat een 'one stop shop' voor alle drank, food en non food bestellingen voor de horecaklanten. De uitzondering hierop is het leveren van tankbier wat Heineken zelf doet.
Andere diensten
Behalve de positieve resultaten van de samenwerking met Heineken, merkt de groothandel ook dat klanten andere relevante diensten goed waarderen. Slippens: “Naast ons productaanbod, ontwikkelen wij voor onze klanten ook relevante diensten, die hen helpen succesvol te zijn en hen ontzorgen in hun dagelijkse operatie. De oplossingen die wij bieden onder ‘Slimme Keuken’ en ‘Kleinste Keuken’ bieden juist in deze tijden van personeelsschaarste voor onze klanten een uitkomst.”
Bron: Sligro Food Group/@FoodClicks
Auteur: M.Louws
Gerelateerd nieuws
Cheque voor Jeugdfonds bij heropening Sligro Alkmaar
Groothandel – Ter gelegenheid van de heropening van de Sligro-vestiging in Alkmaar werd een schenking gedaan aan het Alkmaarse Jeugdfonds Sport & Cultuur. De volledig verbouwde locatie werd dinsdag geopend door Angélique Schmeinck (24Kitchen), Kees Kiestra (directeur Sligro zelfbedieningsgroothandels en Sander Koolwijk (vestigingsdirecteur Sligro Alkmaar).
Lees berichtBirra Moretti introduceert Sale di Mare
Introductie - Birra Moretti introduceert een nieuw biertje: Birra Moretti Sale di Mare. Het gaat om een ongefilterd en daardoor lichttroebel bier met 5,5% alcohol, verrijkt met extra hoparoma’s en een vleugje Italiaans zeezout.
Lees berichtHoreca Totaal neemt Antwerpse vestiging Metro over
Buitenland - De vestiging van Metro in het noorden van Antwerpen, die na het faillissement van de Makro- en Metrowinkels gesloten was, komt in handen van Horeca Totaal. De Belgische groothandel heeft al twee vestigingen in Brugge en een in Oostende.
Lees berichtRestaurant Eden serveert eigen bieren, frisdrank en ijs
Horeca - De eigenaren van het door Michelin met een ster bekroonde restaurant Eden in Valkenswaard hechten veel waarde aan duurzaam ondernemen. Beter zelf maken dan van ver halen. Op de menukaart staan inmiddels bieren, een frisdrank en ijs uit eigen koker.
Lees berichtSligro ziet omzet en winst stijgen, maar ook de kosten plussen fors
Groothandel - Sligro Food Group heeft in 2022 zowel de omzet als de winst ten opzichte van een jaar eerder zien toenemen. Maar ook de kosten stegen aanzienlijk, vooral door schaarste aan medewerkers en transport. Hierdoor viel de nettowinst lager uit dan verwacht.
Lees berichtBP en AH openen honderdste gezamenlijke locatie
Petrol - BP en Albert Heijn openen vandaag bij tankstation De Kooi in Alkmaar aan de A9 het honderdste tankstation met een AH to go. De uitrol van Albert Heijn to go op BP-tankstations in Nederland startte in september 2021 bij BP Vliete aan de A58 bij Krabbendijke (Zeeland), nu anderhalf jaar later staat de teller op honderd vestigingen.
Lees bericht