Schiphol continueert samenwerking met HMSHost


Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek op de luchthaven, een van de projecten waar Schiphol en HMSHost samenwerken

Luchthavenshops - Amsterdam Airport Schiphol en horecabedrijf HMSHost International blijven ook de komende jaren samenwerken. Speerpunt wordt de vernieuwde food & beverage strategie van Schiphol. In die nieuwe strategie staan flexibiliteit, kwaliteit, duurzaamheid en innovatie centraal.

Met een gevarieerd horeca aanbod wil Schiphol een bijdrage leveren aan een positieve reiservaring van passagiers. Beide bedrijven gaan inspelen op de veranderende behoefte van reizigers  met innovatieve en duurzame horecaconcepten. De Amsterdamse luchthaven is een proeftuin en springplank voor Nederlandse merken met een internationale ambitie.

Avocado Show

Zo bereiden partijen op dit moment de komst van Avocado Show voor. Ook zal op verschillende plekken in de terminal sneller van concepten worden gewisseld om hiermee aansluiting te houden op veranderende passagiersbehoeften en trends. “Door de intensieve samenwerking met HMSHost zijn we in staat onze reizigers een verrassende, gezonde en complete horecabeleving te bieden. Met aandacht voor duurzaamheid en de vertegenwoordiging van meer lokale horecaconcepten op onze luchthaven,” zegt Tanja Dik, Directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol 

Geloof in toekomst         

Ook HMSHost is blij met de verlening: “We zijn zeer verheugd dat we zelfs in tijden van COVID-19, waar de sector voor grote uitdagingen staat, deze succesvolle samenwerking met Amsterdam Airport Schiphol te kunnen voortzetten. Dat geeft nog meer waarde aan ons jarenlange partnership en het is tegelijkertijd een positief teken voor de industrie om te blijven geloven in de toekomst,” aldus Walter Seib, CEO of HMSHost International.

79 horecalocaties

De luchthaven werkt al sinds 1995 met HMSHost samen, die de grootste Food en Beverage leverancier is met 79 horecalocaties op Schiphol. Schiphol en HMSHost werken al meer dan 50 jaar nauw samen, ook aan nieuwe ontwikkelingen en concepten. Bijvoorbeeld de Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek, waar verloren groenten een tweede leven krijgen. Ook vond onlangs in samenwerking met HMSHost de introductie van vooraf en contactloos eten en drinken bestellen plaats.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecasector richt platform op in strijd tegen personeelscrisis

Horecaplatform – Partners uit verschillende hoeken van de horeca sector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op. Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken.

Lees bericht


BackWERK en Lekkerland verlengen samenwerking

Samenwerking – Ook de komende jaren worden de bakery-cafe’s van backWERK bevoorraad door Lekkerland Nederland. Beide partijen hebben de samenwerking per april 2022 verlengd. De focus komt te liggen op verdere groei van de bakkerijketen.

Lees bericht





‘Grab&Fly op Schiphol krijgt circulaire variant’

Luchthavenshops – De ‘oude’ Grab&Fly-shop op de F-pier op Schiphol heeft een nieuwe bestemming gekregen op de D-pier. Een bijzonder initiatief van Schiphol, omdat de Grab&Fly niet met een circulair idee indertijd is opgebouwd. Op de F-pier kunnen reizigers nu kennismaken met een vernieuwde Grab&Fly.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid