Schiphol krijgt internationale prijs van reizigers


Soup & Bakery by De Verspillingsfabriek op de luchthaven, een van de projecten waar Schiphol en HMSHost samenwerken

Luchthaven – Schiphol heeft onlangs een belangrijke internationale prijs ontvangen, toegekend door reizigers. Internationale reizigers prijzen vooral de Nederlandse ervaring die zij opdoen Schiphol.

De waardering van de internationale reizigers bleek uit de Travel Retail Award ‘Best Sense of Place’ die Schiphol kreeg op het Travel Retail Consumer Forum in Londen. De prijs toont aan dat internationale reizigers vinden dat de lokale identiteit, dus Nederland, op Schiphol het best zichtbaar is.

Het onderzoek werd gedaan door onderzoeksbureau m1nd-set dat samen met TR Business (Travel & Retail medium) duizenden reizigers daarvoor heeft geraadpleegd. Reizigers konden per onderdeel stemmen op 60 luchthavens wereldwijd, maar de meeste stemmen voor “Best Sense of Place” gingen naar luchthaven Schiphol. Robbert Visser, Sr. Manager Commercial Terminal bij Amsterdam Airport Schiphol laat in een reactie weten: “We zetten ons in om een winkel- en horeca-ervaring neer te zetten met een uitstraling die voor Nederlanders herkenbaar zal zijn en voor internationale reizigers een unieke ontmoeting met de Nederlandse identiteit. Deze prijs is dus een prachtige erkenning voor de ambitie die we nastreven, een kers op de taart. We blijven ons inzetten om reizigers met onze lokale identiteit te verrassen en inspireren tijdens hun verblijf op de luchthaven”.

Unieke Nederlandse ervaring

Schiphol laat weten dat Nederlandse iconen vaak centraal staan in winkels en horeca op Schiphol. Op die manier krijgen reizigers een ervaring mee die zij alleen in Nederland kunnen krijgen. “Dit komt terug in veelal de kleur oranje, typische Nederlandse producten, in bekende en minder bekende nationale merken, maar ook het Rijksmuseum en NEMO en bijvoorbeeld de Nederlandse keuken bij grand cafe “Tastes of the lowlands”, aldus Schiphol. HMSHost dat de meeste horecalocaties op Schiphol exploiteert probeert naast het internationale aspect meestal ook een typisch Nederlands tintje mee te geven aan de locaties.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nederlandse brouwers zien moeizaam herstel biermarkt

Biermarkt – De Nederlandse brouwers zien dat door versoepeling van de coronamaatregelen er steeds meer mag, maar ziet dat niet terug in de bierverkoop. Die blijft vooralsnog achter bij vorig jaar en ver bij het jaar daarvoor. De biermarkt is dus nog lang niet hersteld concluderen de brouwers en daarom roepen zij het kabinet op om de geplande accijnsverhoging achterwege te...

Lees bericht


FSIN-voorzitter wil collectieve promotie horecapersoneel

Actie – De hele foodservicesector heeft er mee te maken: gebrek aan personeel. Van afwasser tot chef-kok en van bedienend personeel tot locatiemanager. FSIN-voorzitter Walter Seib heeft tijdens het zomercongres van het Foodservice Instituut Nederland daarom alle aanwezigen opgeroepen om collectief samen te werken om de foodservicesector gezamenlijk te promoten als een aantrekkelijke werkgever.

Lees bericht




BBB Horeca Summit nieuw op BBB Maastricht

Beurzen – Op 11 tot en met 13 oktober wordt de BBB Maastricht gehouden in het vernieuwde MECC Congrescentrum in Maastricht. Voor de horecaprofessionals is dan weer drie dagen lang proeven, beleven en netwerken. Nieuw dit jaar is de BBB Horeca Summit, die de BBB organiseert in samenwerking met Servicecenter 4Hospitality.

Lees bericht

‘Broodformule BackWERK doet het goed op hightraffic-locaties’

Interview - HMSHost maakte enige tijd geleden bekend dat het voor de locaties van bakkerijformule Broodzaak en TRECK op de treinstations een nieuwe partner had gevonden in BackWERK. De gelijknamige formule moet beantwoorden aan datgene wat voor HMSHost essentieel is, namelijk extra omzet genereren. Afgelopen week ging de derde locatie open van BackWERK, die door HMSHost wordt geëxploiteerd.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid