Schiphol-reizigers bestellen voortaan via de app eten en drinken


QR-code scannen en je bestelling doen voor achter de security kan vanaf vandaag overal op Schiphol / Foto bij: Schiphol

Luchthaven - Reizigers kunnen vanaf deze week op elk gewenst moment contactloos eten en drinken bestellen via de Schiphol app en hun bestelling ophalen bij de horecaverkooppunten achter de securitycontrole.

Uit een gehouden pilot de afgelopen periode, die samen met horecapartner HMSHost International,  is gehouden, blijkt dat de service bijzonder populair is. Wie een bestelling wil plaatsen klikt daarvoor op de Schiphol app op een banner of scant de QR-code op onder andere de wachttijdschermen voor de securitycontrole. Niet alleen wordt dan de gewenste bestelling geregeld, maar er kan ook gelijk online worden afgerekend en het tijdstip worden gekozen om de bestelling bij een pick-up point op te halen.

Voor de horecalocaties achter de douane betekent het ook dat het aantal contactmomenten omlaag gaat, omdat alle handelingen, van bestellen tot betalen, online plaatsvinden.

Pilot

Eind vorig jaar was het al mogelijk voor reizigers om via een QR-code eten en drinken vooraf te bestellen bij nagenoeg alle horecaverkooppunten in Lounge 1, nu wordt deze service dus uitgebreid. Naast een bestelling plaatsen via de Schiphol app is het nu ook mogelijk om bij horeca in Lounge 2 & 3 vooraf eten of drinken te bestellen.

Samenwerking

Schiphol werkt al sinds 1995 met HMSHost International samen, die de grootste Food en Beverage aanbieder is met 79 horecalocaties op de luchthaven.

Bron: Schiphol/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten

Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.

Lees bericht

{if '1' == '1'}

Schiphol vernieuwt Lounge 2 met nieuwe horecaconcepten

Luchthaven - Schiphol werkt aan de vernieuwing van Lounge 2, het gebied dat zich bevindt na de securitycontrole voor passagiers met bestemmingen veelal buiten Europa. Het horeca- winkelgebied krijgt een nieuwe inrichting, waarbij de beleving van passagiers centraal staat. Er wordt ruimte gemaakt voor nieuwe luxe merken en een vernieuwd aanbod aan horeca- en winkelmogelijkheden. 

Lees bericht

{if '2' == '1'}

Schiphol volop bezig met vernieuwing Lounge 1

Luchthaven – Luchthaven Schiphol is volop bezig met de vernieuwing van Lounge 1. Reizigers kunnen terecht bij vier vernieuwde winkels, te weten We love Amsterdam, Finefoods, Let’s Play en Electronics. Schiphol werkt momenteel aan de herontwikkeling van deze vertrekhal. Zo wordt de lounge uitgebreid, looproutes aangepast en het aanbod aan voorzieningen zoals horeca en winkels vergroot.

Lees bericht

{if '3' == '1'}

Mirjam Karmiggelt (GS1) wil foodservicesector aan tafel hebben

Achtergrond - Twee op drie Nederlandse MKB-bedrijven zijn onbekend met richtlijn om vanaf 2024 te rapporteren over duurzaamheid, meldde ABNAMRO onlangs. Het gaat bij deze rapportage over de invoering van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), die met ingang van 1 januari 2024 voor zowel grote als beursgenoteerde middelgrote bedrijven verplicht is. Ook voor foodservicebedrijven. De overheid wil met de rapportage het zogenaamde â€...

Lees bericht


Tomra introduceert de ‘slimme prullenbak’ SmartBin

Introductie – Emballagefabrikant Tomra en Tikkie introduceren op de Horecava de SmartBin. Bij deze ‘slimme prullenbak’ kunnen gasten van horeca- en fastfoodketens zelf hun herbruikbare bekers inleveren en het betaalde statiegeld via een Tikkie QR-code direct op hun rekening laten storten.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid