Schouten Europe introduceert plantaardig ei-eiwit


Schouten’s No Egg White verwerkt in een smeersalade

Introductie - Schouten Europe, producent van plantaardige vlees- en visalternatieven, kondigde dinsdag de lancering aan van haar nieuwste innovatie - een plantaardig ei-eiwit.

Met de toenemende vraag van consumenten naar duurzame voedselopties, heeft Schouten een plantaardig ei-eiwit ontwikkeld dat dezelfde voedingsvoordelen biedt als echt kippenei-eiwit, zonder dieren of het milieu te schaden. Het product is ook geschikt voor mensen met een allergie voor ei.

“Consumenten zijn op zoek naar gezondere en meer duurzame voedingsopties, maar ze willen niet inleveren op smaak of textuur”, zegt Peter Schouten, CEO van Schouten. Volgens de topman is het plantaardig ei-product een goed alternatief voor traditioneel kippenei-eiwit.

Veelzijdig

Het plantaardige ei-eiwit kan worden gebruikt in smeersalades, maaltijdsalades, wraps en sandwiches. Hierdoor is het een veelzijdig ingrediënt voor voedingsbedrijven die plantaardige opties willen toevoegen aan hun productlijnen. Schouten zal haar nieuwste innovatie presenteren tijdens de PLMA-beurs in Amsterdam op 23 en 24 mei. Het veganistische product is koelvers en heeft een houdbaarheid van minimaal drie maanden. Het product is gemaakt van koolzaadolie en soja-eiwit.

Bron: Schouten/@FoodClicks

Peter Schouten, CEO Schouten Europe

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bedrijven gaan productie tempeh in India stimuleren

Samenwerking - CFSS en Marel India gaan een strategische samenwerking aan om de productie van tempeh in India te stimuleren. Henk Schouten, CEO van Schouten Europe en initiatiefnemer van het Tempeh Today project en Jose Martin Javier, General Manager van Marel India ondertekenden een Memorandum of Understanding (MoU).

Lees bericht


Albert Heijn lanceert eigen plantaardige lijn Terra

Introductie - In 2025 wil Albert Heijn dat 50% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong zijn en in 2030 60%. Nu is dat percentage 44%. Daarom introduceert Albert Heijn AH Terra, een nieuwe eigen-merklijn van zo’n 200 plantaardige producten, waarvan 58 nieuwe en dat worden er steeds meer.

Lees bericht

Subway meeste vegan opties van grote fastfood ketens

Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.

Lees bericht



Schouten Europe introduceert Pops zonder Kip

Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de “Southern Fried Pops zonder kip”.  Dit volledig plantaardige product speelt in op de groeiende vraag naar plant-based snacks, volgens Schouten. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als een belangrijke pijler om de klimaatverandering tegen te gaan.

Lees bericht

IKEA komt met ‘voordelig geprijsde’ plantdog

Formulenieuws – IKEA introduceert de plantdog, een plantaardige variant van de al veertig jaar bestaande populaire hotdog. Net als alle andere plantaardige opties in het IKEA Food aanbod, is deze nieuwe hotdog lager in prijs dan de kipvariant. Op die manier wil het Zweedse woonwarenhuis mensen stimuleren om te kiezen voor een plantaardig alternatief.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid