Schouten Europe introduceert plantaardige vissticks


Vissticks zonder vis bij Schouten Europe

Plantaardig – Na de introductie van de plantaardige tonijn introduceert Schouten Europe nog deze maand volledig plantaardige vissticks. En het familiebedrijf  Schouten laat het daarbij niet zitten en kondigt aan de komende maanden nog met meer visvervangers op de markt te komen.

Hoewel veel aandacht bij plantaardige producten uitgaat naar vleesvervangers, neemt ook het aantal vervangers voor vis wereldwijd toe. Product Manager Annemiek Vervoort: “Schouten is altijd een voorloper in de markt van vleesvervangers geweest en dat zijn we nu ook op het gebied van visvervangers. Wij willen duurzame en lekkere alternatieven ontwikkelen die de druk op de oceanen verminderen. We verwachten voor de zomer nog een drietal visvervangers toe te voegen aan ons assortiment’’.

Groeiende markt

Wereldwijd groeit de vraag naar visvervangers, signaleert Schouten, maar vergeleken met vleesvervangers is die markt nog relatief klein. Volgens het familiebedrijf ligt de omzet van visvervangers in de Nederlandse retailmarkt rond de miljoen euro, terwijl de markt voor vleesvervangers op ruim €180 miljoen ligt. Product Manager Vervoort: “We zien de vraag naar vleesvervangers steeds verder stijgen en verwachten dat de visvervangers daarvan gaan profiteren. Ook omdat beide productgroepen – vooralsnog - vaak in hetzelfde plant-based schap worden aangeboden’’. De Sticks zonder Vis van Schouten hebben rijst en tarwe als basis en wegen 35 gram per stuk.

Seaspiracy

Volgens Schouten hebben mensen bij het eten van vis toch een minder negatief milieugevoel dan bij het eten van vlees. Dat zorgt er voor dat consumenten over het algemeen minder urgentie zien in het vervangen van vis dan van vlees. Vervoort: “We merken dat de Netflix documentaire Seaspiracy de afgelopen weken veel indruk maakt op mensen en bijdraagt aan een groeiend bewustzijn over het belang van plantaardige alternatieven voor vis. Het zal de vraag naar visvervangers nog verder doen toenemen’’.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Helft Nederlanders vindt dagelijks vlees eten niet meer van deze tijd

Onderzoek – Bijna de helft (48%) van de Nederlanders vindt dagelijks vlees eten niet meer van deze tijd. En van de mensen die een keer per maand vleesvervangers nuttigen, geeft zelfs 70% aan dat het dagelijks eten van vlees niet meer van deze tijd is. Dat blijkt uit onderzoek van bureau Markteffect, dat tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, gekeken heeft naar het...

Lees bericht

Schouten Europe genomineerd voor Foodvalley Champions 2020

Verkiezing - Schouten Europe is één van de drie genomineerden voor de Foodvalley Champions 2020 verkiezing. Schouten Europe is genomineerd in de categorie eiwittransitie. De Foodvalley Champions-prijzen worden uitgereikt tijdens de komende Foodvalley Summits op 13 en 14 oktober in Wageningen.

Lees bericht

Ben & Jerry’s introduceert ijsvariant samen met Netflix

Introductie – Ben & Jerry’s introduceert in samenwerking met film- en seriedistributeur Netflix  een ijsvariant Netflix & Chilll’d. Het is voor eerst dat het ijsmerk een smaak uitbrengt over de hele wereld. De smaakvariant wordt tegelijkertijd uitgebracht in Nederland, maar ook in de Verenigde Staten, Brazilië, Duitsland, Australië en nog 20 andere landen. De Netflix & Chilll’d is smaak met pindakaasroomijs, een...

Lees bericht


Familiebedrijf Schouten gaat eigen naam prominenter inzetten

Foodservice – Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. gaat vanaf begin 2020 haar afnemers in de foodservice en food industrie voortaan beleveren met de naam ‘Schouten’. Het bedrijf introduceerde deze zomer de nieuwe huisstijl en wil de familienaam daarin een prominentere rol geven. Tot op heden werd de naam ‘Goodbite’ gebruikt voor de foodservicemarkt en de foodindustrie. Maar het bedrijf ziet...

Lees bericht

Schouten Europe introduceert vegetarische soepballetjes

Introductie - Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. in Giessen introduceert vegetarische soepballetjes. De balletjes kunnen worden verwerkt in soep of pastasaus, maar ook in een salade. Schouten verkoopt het product onder het merk GoodBite. Een verpakking soepballetjes bevat 160 gram balletjes. Marketing manager Mark van Noorloos over de introductie: “Wij helpen mensen om minder vlees te eten. De eerste...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid