Schouten Europe introduceert plantaardige vissticks


Vissticks zonder vis bij Schouten Europe

Plantaardig – Na de introductie van de plantaardige tonijn introduceert Schouten Europe nog deze maand volledig plantaardige vissticks. En het familiebedrijf  Schouten laat het daarbij niet zitten en kondigt aan de komende maanden nog met meer visvervangers op de markt te komen.

Hoewel veel aandacht bij plantaardige producten uitgaat naar vleesvervangers, neemt ook het aantal vervangers voor vis wereldwijd toe. Product Manager Annemiek Vervoort: “Schouten is altijd een voorloper in de markt van vleesvervangers geweest en dat zijn we nu ook op het gebied van visvervangers. Wij willen duurzame en lekkere alternatieven ontwikkelen die de druk op de oceanen verminderen. We verwachten voor de zomer nog een drietal visvervangers toe te voegen aan ons assortiment’’.

Groeiende markt

Wereldwijd groeit de vraag naar visvervangers, signaleert Schouten, maar vergeleken met vleesvervangers is die markt nog relatief klein. Volgens het familiebedrijf ligt de omzet van visvervangers in de Nederlandse retailmarkt rond de miljoen euro, terwijl de markt voor vleesvervangers op ruim €180 miljoen ligt. Product Manager Vervoort: “We zien de vraag naar vleesvervangers steeds verder stijgen en verwachten dat de visvervangers daarvan gaan profiteren. Ook omdat beide productgroepen – vooralsnog - vaak in hetzelfde plant-based schap worden aangeboden’’. De Sticks zonder Vis van Schouten hebben rijst en tarwe als basis en wegen 35 gram per stuk.

Seaspiracy

Volgens Schouten hebben mensen bij het eten van vis toch een minder negatief milieugevoel dan bij het eten van vlees. Dat zorgt er voor dat consumenten over het algemeen minder urgentie zien in het vervangen van vis dan van vlees. Vervoort: “We merken dat de Netflix documentaire Seaspiracy de afgelopen weken veel indruk maakt op mensen en bijdraagt aan een groeiend bewustzijn over het belang van plantaardige alternatieven voor vis. Het zal de vraag naar visvervangers nog verder doen toenemen’’.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Bedrijven gaan productie tempeh in India stimuleren

Samenwerking - CFSS en Marel India gaan een strategische samenwerking aan om de productie van tempeh in India te stimuleren. Henk Schouten, CEO van Schouten Europe en initiatiefnemer van het Tempeh Today project en Jose Martin Javier, General Manager van Marel India ondertekenden een Memorandum of Understanding (MoU).

Lees bericht

Schouten Europe introduceert Pops zonder Kip

Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de “Southern Fried Pops zonder kip”.  Dit volledig plantaardige product speelt in op de groeiende vraag naar plant-based snacks, volgens Schouten. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als een belangrijke pijler om de klimaatverandering tegen te gaan.

Lees bericht



Schouten Europe en Grassa willen vleesvervangers van graseiwit

Samenwerking - Met eiwit uit gras vleesvervangers ontwikkelen. Dát is het doel van de samenwerking tussen het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe en het Noord-Limburgse Grassa. Graseiwit is een geschikt alternatief voor soja, een ingrediënt dat nu vaak in vleesvervangers wordt gebruikt. Grassa en Schouten gaan de komende jaren de toepassingsmogelijkheden van graseiwit in vleesvervangers, onderzoeken en testen.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid