Schouten introduceert plantaardige tonijn ‘TuNo’

Introductie - Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. introduceert een volledig plantaardige tonijn, onder de naam ‘TuNo’. Plantaardige tonijn kan een belangrijke rol spelen in het beschermen van bedreigde tonijnsoorten.
Schouten stapt met haar eerste visvervanger in een nieuw segment en verwacht het komende jaar haar aanbod visvervangers verder uit te breiden. Ook de vraag naar visvervangers is de laatste jaren sterk toegenomen. Consumenten denken niet alleen na over het vervangen van vlees, maar ook over het vervangen van vis. Product Manager Annemiek Vervoort: “Alle tonijnsoorten worden zwaar overbevist en een heel aantal soorten wordt met uitsterven bedreigd.” Dat is ook de reden geweest voor Schouten om te starten met tonijn.
De plantaardige tonijn heeft dezelfde bite en smaak als echte tonijn. Voordeel is dat het product ook koud gegeten kan worden en daardoor direct klaar voor gebruik is. Het product kan in smeersalades, maaltijdsalades, wraps en kant- en klaar maaltijden worden gebruikt, maar tevens dienen als pizza topping.
Schouten startte in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten en heeft inmiddels één van de meest uitgebreide en gevarieerde assortimenten ter wereld. De producten worden voornamelijk onder huismerk verkocht in supermarkten in binnen- en buitenland.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
LIVEKINDLY Collective breidt RvC uit met zes topmanagers
Benoeming - LIVEKINDLY Collective, een collectief van startup merken dat wil uitgroeien tot een van de grootste plantaardige voedingsbedrijven ter wereld, breidt de Raad van Commissarissen uit met zes topmanagers op het gebied van duurzaamheid en (plantaardige) voeding.
Lees berichtAmsterdam krijgt eerste 100% vegan & plant based supermarkt
Supermarkt – De eerste 100% vegan & plant based supermarkt opent deze week aan de Jan Evertsenstraat 23 in Amsterdam. Dat is het resultaat van een succesvolle crowdfundingcampagne van Vegan Fresco met meer dan 200 investeerders.
Lees berichtTyson Foods introduceert plantaardige eiwitmerk Raised & Rooted
Introductie – Tyson Foods, Inc. kondigde onlangs de introductie aan van het plantaardige eiwitmerk Raised & Roote. Met de komst is het de eerste keer dat Raised & Rooted buiten de VS verkrijgbaar wordt. Tyson Foods is een bedrijf met ambitie, het heeft als doelstelling om het meest gewaardeerde merk voor producten van plantaardige eiwitten ter wereld worden.
Lees berichtYoghurt Barn en het Wereld Natuur Fonds promoten samen gezond eten
Actie - Yoghurt Barn met Het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL) gaan samen gezond en natuurlijk eten promoten. Uitgangspunt voor beide bedrijven is dat als consumenten vaker kiezen voor plantaardig eten - en bij voorkeur lokaal geproduceerd - zij actief bijdragen aan natuurbescherming dichtbij én ver weg.
Lees berichtUpfield start CO2 etikettering op verpakkingen
Duurzaamheid – Upfield, de koper van de margarinetak van Unilever en ‘s werelds toonaangevende plantaardige voedingsbedrijf, gaat consumenten aanmoedigen om duurzamere voedselkeuzes te maken. Het bedrijf introduceert eind 2021 CO2 etikettering op 100 miljoen verpakkingen van zijn plantaardige spreads, margarines, plantaardige boters en plantaardige crèmes.
Lees berichtMeatless Farm start in Nederland
Plantaardig – Het bedrijf Meatless Farm, onder leiding van oud-Lidl topman Erwin Meijer, startte in 2020 met haar plantaardige producten in de VS, Azië, maar komt nu ook naar Europa, te beginnen in Nederland. Het bedrijf ziet de markt voor vleesloze zodanig groeien dat het ruimte ziet voor plant-based gehakt, burgers, worsten en chickenless producten.
Lees bericht