Schouten introduceert plantaardige tonijn ‘TuNo’
Introductie - Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. introduceert een volledig plantaardige tonijn, onder de naam ‘TuNo’. Plantaardige tonijn kan een belangrijke rol spelen in het beschermen van bedreigde tonijnsoorten.
Schouten stapt met haar eerste visvervanger in een nieuw segment en verwacht het komende jaar haar aanbod visvervangers verder uit te breiden. Ook de vraag naar visvervangers is de laatste jaren sterk toegenomen. Consumenten denken niet alleen na over het vervangen van vlees, maar ook over het vervangen van vis. Product Manager Annemiek Vervoort: “Alle tonijnsoorten worden zwaar overbevist en een heel aantal soorten wordt met uitsterven bedreigd.” Dat is ook de reden geweest voor Schouten om te starten met tonijn.
De plantaardige tonijn heeft dezelfde bite en smaak als echte tonijn. Voordeel is dat het product ook koud gegeten kan worden en daardoor direct klaar voor gebruik is. Het product kan in smeersalades, maaltijdsalades, wraps en kant- en klaar maaltijden worden gebruikt, maar tevens dienen als pizza topping.
Schouten startte in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten en heeft inmiddels één van de meest uitgebreide en gevarieerde assortimenten ter wereld. De producten worden voornamelijk onder huismerk verkocht in supermarkten in binnen- en buitenland.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Garden Gourmet komt met plantaardige witvis
Introductie - Garden Gourmet introduceert deze week zijn plantaardige alternatief voor witvis op de Nederlandse markt. Het plantaardige merk introduceert ‘Marine-Style Crispy Filet’ en ‘Marine-Style Crispy Nuggets’ en breidt hiermee zijn portfolio van plantaardige producten uit.
Lees berichtBoermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice
Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.
Lees berichtDe Vegetarische Slager wordt steeds plantaardiger
Samenwerking - De Vegetarische Slager gaat meer samenwerken met de eivervangers van The EVERY Company, waardoor de producten steeds plantaardiger worden. Veel producten zijn dat al, maar nog niet allemaal. Het online platform ChangeInc. voor toekomstmakers vraagt zich daarom af wordt de Vegetarische Slager straks niet de Veganistische Slager?
Lees berichtVan Gelder gaat plantaardig maatwerk leveren
Introductie – Groente en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk gaat plantaardig maatwerk leveren voor horecaondernemers. Het gaat om duurzame, gezonde en plantaardige producten voor de zorg- en horecasector.
Lees berichtSodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025
Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.
Lees berichtWakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten
Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...
Lees bericht