Schouten introduceert plantaardige tonijn ‘TuNo’


Broodje Vegan Green Tuna / Foto bij: Schouten

Introductie - Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. introduceert een volledig plantaardige tonijn, onder de naam ‘TuNo’. Plantaardige tonijn kan een belangrijke rol spelen in het beschermen van bedreigde tonijnsoorten.

Schouten stapt met haar eerste visvervanger in een nieuw segment en verwacht het komende jaar haar aanbod visvervangers verder uit te breiden. Ook de vraag naar visvervangers is de laatste jaren sterk toegenomen. Consumenten denken niet alleen na over het vervangen van vlees, maar ook over het vervangen van vis. Product Manager Annemiek Vervoort: “Alle tonijnsoorten worden zwaar overbevist en een heel aantal soorten wordt met uitsterven bedreigd.” Dat is ook de reden geweest voor Schouten om te starten met tonijn.

De plantaardige tonijn heeft dezelfde bite en smaak als echte tonijn. Voordeel is dat het product ook koud gegeten kan worden en daardoor direct klaar voor gebruik is. Het product kan in smeersalades, maaltijdsalades, wraps en kant- en klaar maaltijden worden gebruikt, maar tevens dienen als pizza topping.

Schouten startte in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten en heeft inmiddels één van de meest uitgebreide en gevarieerde assortimenten ter wereld. De producten worden voornamelijk onder huismerk verkocht in supermarkten in binnen- en buitenland.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn lanceert eigen plantaardige lijn Terra

Introductie - In 2025 wil Albert Heijn dat 50% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong zijn en in 2030 60%. Nu is dat percentage 44%. Daarom introduceert Albert Heijn AH Terra, een nieuwe eigen-merklijn van zo’n 200 plantaardige producten, waarvan 58 nieuwe en dat worden er steeds meer.

Lees bericht


Subway meeste vegan opties van grote fastfood ketens

Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.

Lees bericht


Schouten Europe introduceert Pops zonder Kip

Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de “Southern Fried Pops zonder kip”.  Dit volledig plantaardige product speelt in op de groeiende vraag naar plant-based snacks, volgens Schouten. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als een belangrijke pijler om de klimaatverandering tegen te gaan.

Lees bericht


IKEA komt met ‘voordelig geprijsde’ plantdog

Formulenieuws – IKEA introduceert de plantdog, een plantaardige variant van de al veertig jaar bestaande populaire hotdog. Net als alle andere plantaardige opties in het IKEA Food aanbod, is deze nieuwe hotdog lager in prijs dan de kipvariant. Op die manier wil het Zweedse woonwarenhuis mensen stimuleren om te kiezen voor een plantaardig alternatief.

Lees bericht




© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid