Schouten start vegetarische export naar Australië


Industrie - Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. gaat na Europa, Noord-Amerika, Azië en het Midden-Oosten, nu ook vegetarische producten leveren in Australië. Een Australische bedrijf start met het afnemen van enkele producten op basis van plantaardige eiwitten. De producten zullen binnenkort in diverse Australische supermarkten verkrijgbaar zijn. Commercieel directeur, Arjaan van der Giessen: “De markt van producten op basis van plantaardige eiwitten groeit wereldwijd fors. Met de toevoeging van Australië gaan wij leveren in meer dan 50 landen, een mijlpaal.” Andere nieuwe afzetmarkten voor Schouten zijn Japan, Rusland, Aruba en Kenia. Schouten startte in 1990, naar eigen zeggen, als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. De producten worden onder het eigen merk GoodBite of onder huismerk verkocht. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Familiebedrijf Schouten gaat eigen naam prominenter inzetten

Foodservice – Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. gaat vanaf begin 2020 haar afnemers in de foodservice en food industrie voortaan beleveren met de naam ‘Schouten’. Het bedrijf introduceerde deze zomer de nieuwe huisstijl en wil de familienaam daarin een prominentere rol geven. Tot op heden werd de naam ‘Goodbite’ gebruikt voor de foodservicemarkt en de foodindustrie. Maar het bedrijf ziet...

Lees bericht

Unox breidt vegetarisch assortiment verder uit

Vegetarisch - Unox gaat het vegetarische assortiment verder uitbreiden naar elf producten. Na de Vegetarische Rookworst volgen nu ook vegetarische varianten van stoofpotjes, paté, erwtensoep en de knakworsten. Volgens het voedingscentrum kiest 55% van alle Nederlanders ervoor om drie of meer dagen geen vlees te eten bij de warme maaltijd. Met de introductie van vegetarische producten wil Unox inspelen op die...

Lees bericht

Schouten Europe introduceert vegetarische soepballetjes

Introductie - Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. in Giessen introduceert vegetarische soepballetjes. De balletjes kunnen worden verwerkt in soep of pastasaus, maar ook in een salade. Schouten verkoopt het product onder het merk GoodBite. Een verpakking soepballetjes bevat 160 gram balletjes. Marketing manager Mark van Noorloos over de introductie: “Wij helpen mensen om minder vlees te eten. De eerste...

Lees bericht

Schouten en Food 5 gaan assortiment vega-producten bundelen

Samenwerking - Schouten Europe B.V. uit Giessen en Food 5 uit Bergschenhoek gaan samenwerken op het gebied van diepgevroren vegetarische producten voor de foodservicemarkt. Schouten is een Nederlands familiebedrijf dat in 1990 als eerste Nederlandse partij startte met de ontwikkeling van vegetarische producten op basis van plantaardig eiwit. Inmiddels levert Schouten wereldwijd in meer dan 40 landen. Food 5 B.V. is een...

Lees bericht


Schouten wint New Food Challenge met ‘DIY Veggie Burger Package’

Winnaar - Schouten Europe uit Giessen is 1 van de 8 winnaars van de New Food Challenge voor meer innovatieve plantaardige voedselproducten. Schouten wist de prijs de prijs te winnen met ‘DIY Veggie Burger Package’. R&D Directeur Wouter Schouten ontving de prijs uit handen van staatssecretaris Martijn van Dam van Economische Zaken een cheque met een bedrag van maximaal €30.000,- voor...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid