Selecta komt met cateringconcept FOODIE’S MicroMarket


Gemaksconcept – Voor bedrijven met een personeelsbestand vanaf circa 150 medewerkers komt koffie- en vendingspecialist Selecta met een nieuw cateringconcept. Onder de naam FOODIE’S MicroMarket lanceert het bedrijf begin volgend jaar met een modulair opgebouwd praktisch cateringconcept, waarbij alles dagelijks wordt bijgehouden door Selecta. “Het cateringconcept is over komen waaien uit Amerika, waar het al in 2012 succesvol was,” laat Project Manager Tijs van Bladel van Selecta weten. “Na een introductie in Italië, Zwitserland en Engeland, hebben we het concept nu ook in onze vestiging in Dordrecht neergezet, met als reden om volgend voorjaar het MicroMarket concept uit te rollen in Nederland.” Drie elementen FOODIE’S MicroMarket bestaat uit een basisconcept van drie elementen, te weten Kassa, een retail shelfingsysteem met verschillende producten en een gekoeld deel. Afhankelijk van wensen en aantallen werknemers kan het concept modulair worden uitgebreid met de Soupserver en een koffie concept van Starbucks on the go, Lavazza of Pelican Rouge. Kern is dat Selecta de voorraden bijhoudt en elke dag producten weer aanvult. Groei “Wereldwijd staan er zo’n 25.000 MicroMarkets”, laat Van Bladel weten, ”In Europe wordt er nu net mee gestart, maar is het aantal langzaamaan aan het groeien” De verwachting is dat er meer markt voor is, ook omdat het aanbod in het concept veel beter aansluit bij de trend naar gezonde producten. Ook het feit dat binnen het systeem klanten contactloos betalen, of een eigen account aan kunnen maken, waarbij zij met een vingerafdruk kunnen betalen, maakt het gebruik van het concept eenvoudiger voor medewerkers. In eerste instantie is het concept vooral geschikt voor de kleinere tot middelgrote kantoorlocaties, maar binnen grotere locaties kan FOODIE’S MicroMarket ook als aanvulling dienst doen van de grotere horeca-afdelingen binnen die bedrijfslocaties. Bron: @FoodClicks Gemaksconcept – Voor bedrijven met een personeelsbestand vanaf circa 150 medewerkers komt koffie- en vendingspecialist Selecta met een nieuw cateringconcept. Onder de naam FOODIE’S MicroMarket lanceert het bedrijf begin volgend jaar met een modulair opgebouwd praktisch cateringconcept, waarbij alles dagelijks wordt bijgehouden door Selecta. “Het cateringconcept is over komen waaien uit Amerika, waar het al in 2012 succesvol was,” laat Project Manager Tijs van Bladel van Selecta weten. “Na een introductie in Italië, Zwitserland en Engeland, hebben we het concept nu ook in onze vestiging in Dordrecht neergezet, met als reden om volgend voorjaar het MicroMarket concept uit te rollen in Nederland.” Drie elementen FOODIE’S MicroMarket bestaat uit een basisconcept van drie elementen, te weten Kassa, een retail shelfingsysteem met verschillende producten en een gekoeld deel. Afhankelijk van wensen en aantallen werknemers kan het concept modulair worden uitgebreid met de Soupserver en een koffie concept van Starbucks on the go, Lavazza of Pelican Rouge. Kern is dat Selecta de voorraden bijhoudt en elke dag producten weer aanvult. Groei “Wereldwijd staan er zo’n 25.000 MicroMarkets”, laat Van Bladel weten, ”In Europe wordt er nu net mee gestart, maar is het aantal langzaamaan aan het groeien” De verwachting is dat er meer markt voor is, ook omdat het aanbod in het concept veel beter aansluit bij de trend naar gezonde producten. Ook het feit dat binnen het systeem klanten contactloos betalen, of een eigen account aan kunnen maken, waarbij zij met een vingerafdruk kunnen betalen, maakt het gebruik van het concept eenvoudiger voor medewerkers. In eerste instantie is het concept vooral geschikt voor de kleinere tot middelgrote kantoorlocaties, maar binnen grotere locaties kan FOODIE’S MicroMarket ook als aanvulling dienst doen van de grotere horeca-afdelingen binnen die bedrijfslocaties. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Uitrol locaties AH to go en bp eindelijk van start

Petrol – De samenwerking was al aangekondigd en de uitbreidingsplannen ook, maar met de opening van een AH to go in bp Vliete aan de A58 bij Krabbendijke (Zeeland) gaat de samenwerking tussen beide partijen nu eindelijk van start. Het plan is om dit jaar nog eens 14 bp tankstations om te bouwen, gevolgd door ruim 80 bp tankstations in 2022. Hiermee breiden Albert...

Lees bericht

Markt voor minimarkets bij bedrijfscatering groeit fors door

Bedrijfscatering - Minimarkets als oplossing voor de nieuwe bedrijfscatering maken een exponentiele groei door. De combinatie AH/Selecta heeft nu twintig locaties omgebouwd, alleen zijn die locaties nog niet allemaal operationeel. PURA GO heeft er momenteel meer dan vijftien in bedrijf en daar komen er binnenkort een aantal bij, voor eind juni draaien er meer dan 20 PURA GO’s.

Lees bericht

‘Één dag extra thuiswerken is 400 miljoen euro omzetderving’

Onderzoek – Eén dag extra in de week thuiswerken kost de cateringsector en de broodjeszaken rondom de kantoren 400 miljoen euro aan omzetderving. Dat heeft de Rabobank becijferd. PURA GO micromarkets en Selecta met AH to go zien deze ontwikkelingen als een bevestiging waarom het concept van de onbemande of bemande minimarkets bij bedrijven succesvol kan zijn.

Lees bericht



AH en Selecta starten met 20 to go-locaties en gaan de grens over

Formulenieuws – Albert Heijn en Selecta gaan de komende weken de eerste twintig to go-locaties openen. De gezamenlijk ontwikkelde to go-locaties, gebaseerd op het Foodie’s MicroMarket-concept van Selecta zijn 24/7 open en bedoeld voor kantoorlocaties. Daarnaast steekt het concept ook meteen de grens over naar België: daar krijgt het kantoor van Selecta de primeur, gevolgd door minimaal 25 andere kantoorlocaties later dit...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid