Shell breidt vega(n) assortiment dit jaar verder uit
.png)
Formulenieuws - Shell gaat dit jaar een groot aantal vegetarische en plantaardige producten toevoegen aan het assortiment. De stap past volgens het bedrijf binnen de duurzaamheidstransitie van Shell, waarbij reizigers steeds vaker een bewustere keuzes kunnen maken.
Het uitgebreide vegetarische en plantaardige assortiment is beschikbaar bij de meeste Shell-locaties met een deli2go, deli by Shell en Shell Café, maar het assortiment op deze locaties kan verschillen. Het assortiment bevat producten zoals een focaccia avocado, een vegan satébroodje en in het koelschap een volledig plantaardige special van De Hippe Vegetariër: een rustiek broodje met aubergine, rucola en pesto.
De uitbreiding van het vegetarische en plantaardige assortiment is een belangrijk onderdeel van Shell Mobility waarbinnen Shell onderzoek doet en initiatieven opzet om schonere mobiliteit mogelijk te maken, zo laat het bedrijf in een toelichting weten. “Wij zijn ervan overtuigd dat het aanbieden van plantaardige en vegetarische opties naast ons bestaande assortiment een belangrijke rol kan spelen in het bevorderen van een duurzamere levensstijl”, aldus Kees van Wezel, Head of Foodservice Benelux & France bij Shell Retail.
Shell wil de overstap naar minder of geen vlees consumptie zo makkelijk mogelijk maken voor de reizigers met het nieuwe vega(n) assortiment. Waarin ook klassiekers zoals het broodje mini balletjes en het satébroodje zijn opgenomen. Ook de sauzen op de broodjes van de bakkerij zijn op de vegetarische satésaus na allemaal vegan. Gasten kunnen daarnaast zonder meerprijs kiezen voor plantaardige melk bij de koffie.
Bron: Shell/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Westland Kaas neemt het merk ‘Kees’
Overname - Westland Kaas neemt het merk ‘Kees’ over en voegt hiermee een deels plantaardige variant op kaas aan haar portfolio toe. Westland heeft al een samenwerking met Those Vegan Cowboys, die vegan alternatieven ontwikkelen voor kaas.
Lees berichtVegan menu groeit in Nederland, maar ook internationaal
Analyse - Onder de vele restaurants die beschikbaar zijn via de Uber Eats app, is er een algemene groei in restaurants met veganistische opties op het menu in 2022. Uber Eats heeft die vergeleken met de cijfers van 2020. En wat blijkt? Daar waar de Nederlandse menukaarten een groei laten zien van iets meer dan 20%, toont Frankrijk een uitschieter van 4600%.
Lees berichtRestaurant The Shift is meer dan driemaal daags een ander interieur
Restaurantconcept -The Shift is misschien wel uniek in de wereld. Het restaurantconcept dat enkele weken geleden opende in Den Bosch verandert niet alleen driemaal daags van interieur en menukaart, het biedt daarnaast ook nog eens vegetarische gerechten en een suikervrij frisdrankenassortiment.
Lees bericht‘Meer vegan bestellingen bij Thuisbezorgd’
Onderzoek – Maaltijdbestelsite Thuisbezorgd zag het aantal vegan bestellingen de afgelopen twee jaar met 25 procent groeien. Hoewel vegan op het totaal volume aan bestelde maaltijden nog beperkt is, spreekt Thuisbezorgd wel de verwachting uit dat vegan in 2023 definitief doorbreekt.
Lees berichtBakkersvak en IJs-Vak krijgen Veganplein
Vakbeurzen –De Bakkersvak en IJs-Vak, die op 5, 6 en 7 maart 2023 in de Evenementenhal in Gorinchem worden gehouden, krijgen deze editie ook een Veganplein. Steeds meer bedrijven produceren vegan producten en kijken hoe zij zelf impact kunnen maken of duurzaamheid kunnen waarborgen. Daarnaast is de aandacht van de consument voor vegan en glutenvrije producten groeiende. Zo motiveert de organisatie.
Lees berichtDe Haan Tankstations & Tony’s testen samenwerking met XXL Nutrition
Petrol – De Haan Minerale Oliën is een samenwerking gestart met XXL Nutrition. In de locatie van De Haan Donkersloot in Ridderkerk staan de sportsupplementen van het merk in een eigen herkenbaar schap.
Lees bericht