Shell zet vegetarische burgers van The Blue Butcher op het menu


Petrol - Shell gaat met haar hamburgers op de vegetarische toer. In een groot aantal vestigingen van deli2go kunnen consumenten vanaf maandag een vegetarische burger meenemen van The Blue Butcher. De Blue Butcher burgers van Enkco zijn verkrijgbaar in de varianten hamburger, cheeseburger en BBQ-burger.

Naast vegetarische hamburgers, lanceert Shell ook vernieuwde vegetarische getopte friet. Zo heeft de gast keuze uit de Aziatisch geïnspireerde getopte friet Bali style, met kruidige satésaus, frisse pickle, ei en gefrituurde uitjes - voor vleeseters ook te bestellen met kipstukjes. Daarnaast kan de gast kiezen voor de getopte friet American Style, met gesmolten cheddar, lente ui en kruidige hete kipsaus. Comfortfood voor de vegetariër en flexitariër noemt Shell de uitbreiding.

De vleesvervangers van The Blue Butcher bij Shell zijn producten van de Van Loon Group Nederland, die onder het merk Enkco worden aangeboden. In samenwerking met deli2go-partner Bakerstreet is Shell gestart met de introductie van drietal vegetarische burgers. Shell is volgens eigen zeggen de eerste die met de vegetarische burgers langs de weg verschijnt. De Blue Butcher burgers en getopte friet zijn vooralsnog verkrijgbaar bij 15 deli2go locaties in Nederland.

Goede resultaten Shell-shops

Vorige week bleek uit een analyse van de kwartaalcijfers dat Shell het in de tankstations goed doet. Ondanks de coronapandemie weet de oliemaatschappij nog steeds heel veel benzine en diesel te verkopen, maar ook steeds vaker producten zoals broodjes, koffie en frisdrank. En met name de verkoop van die producten hebben een positieve invloed op de winstgevendheid van het bedrijf.

Shell is met de ongeveer 45.000 verkooppunten ook een belangrijke speler in het retailkanaal en, zo becijferde het FD. Het concern heeft bijvoorbeeld meer vestigingen dan bijvoorbeeld Starbucks, McDonald's of Subway. Maar ook in verkoop van producten. Naast de ongeveer 200 miljard liter brandstof die het bedrijf wereldwijd verkoopt, zet het olieconcern ook nog ongeveer 250 miljoen kopjes koffie en verkoopt het 350 miljoen vruchtenyoghurts, cola's en andere koude drankjes. En ook de aantallen in foodproducten zijn enorm. Aan de 30 miljoen klanten die per dag een Shell-station bezoeken, worden zo'n 450 miljoen gevulde koeken, broodjes frikandel en andere snacks verkocht. Goed voor een omzet van in totaal 6 miljard dollar per jaar, volgens de FD-analyse. De krant tekent daarbij wel aan dat er enige voorzichtigheid geboden is bij die cijfers omdat een deel van de omzet van de Shell-koffie ook door koffiepartner Starbucks wordt gerealiseerd.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Uitrol AH to go bij tankstations bp pas in 2021

Petrol – De uitrol van de Albert Heijn to go-locaties op zo’n 100 bp tankstations in Nederland zal niet, zoals eerder aangekondigd, na de zomer van 2020 starten, maar pas in 2021. een woordvoerder van Albert Heijn heeft dat tegenover @FoodClicks bevestigd.

Lees bericht



Corona heeft weinig invloed op veilingprijzen tankstations

Veiling - De huurrechten van de tankstations langs de Nederlandse snelwegen lijken niet echt te hebben te lijden onder de coronaperikelen. Afgelopen woensdag werden de huurrechten van 29 tankstations voor 15 jaar geveild voor bedragen die niet echt onder deden voor bedragen van eerdere veilingen.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid