Sligro en Eneco gaan horeca energiekosten helpen besparen
Groothandel - Sligro en Eneco hebben elkaar gevonden en gaan samen horecaondernemers helpen met het besparen van energiekosten. Horecaondernemers kunnen met Energie & Gas Contracten profiteren van de beste prijsgarantie van Eneco en ontvangen tevens 100% groene stroom. Daarnaast krijgen de deelnemende bedrijven een EnergieCoach als persoonlijke adviseur en slimme tool om extra besparingen te realiseren en verder te verduurzamen.
Energie behoort samen met de personele lasten tot de grotere kostenposten binnen horecabedrijven. Bij de meeste bedrijven hoort energie zelfs tot de top 5. Hanna Polman, Customer Solutions Manager bij Sligro: “Tegelijkertijd wordt energie ook steeds belangrijker in een duurzame bedrijfsvoering. Het combineren van besparen op energie en tegelijkertijd ook verduurzamen, maakt deze dienst vanuit Sligro en Eneco zowel financieel als maatschappelijk relevant”.
Beste prijsgarantie
Sligro en Eneco bieden twee oplossingen. Hans Peters, Commercieel directeur bij Eneco: “Dankzij het inkoopvoordeel van Sligro kunnen we ondernemers een energie- (en/of gas-) contract aanbieden met de beste prijsgarantie van Eneco én 100% groen. Zo kunnen ondernemers bijdragen aan het milieu én minder betalen.” Daarnaast bieden beide partijen de EnergieCoach aan: een persoonlijke adviseur en slimme tool waarmee horecaondernemingen tot wel 41 procent kunnen besparen op hun energierekening. “De energiemarkt wordt steeds complexer en ondernemers hebben te maken met veel veranderingen in wet- en regelgeving. Onze EnergieCoach helpt ondernemers precies daarmee: verduurzamen en besparen.”
Partnerrol
Sligro is op meer terreinen bezig ondernemers te helpen met slimmere en efficiëntere bedrijfsvoering en wil een partnerrol spelen. De groothandel doet dat met initiatieven als Mr. Butler en de Slimme keuken. Met de samenwerking met Eneco is daar energie bij gekomen. Polman: “We vinden het belangrijk om horecaprofessionals te helpen nog beter te worden in hun vak en business. Helpen bij het besparen van energie hoort daar zeker bij.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Compass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht