Sligro en Eneco gaan horeca energiekosten helpen besparen
_720_480_90.jpg)
Groothandel - Sligro en Eneco hebben elkaar gevonden en gaan samen horecaondernemers helpen met het besparen van energiekosten. Horecaondernemers kunnen met Energie & Gas Contracten profiteren van de beste prijsgarantie van Eneco en ontvangen tevens 100% groene stroom. Daarnaast krijgen de deelnemende bedrijven een EnergieCoach als persoonlijke adviseur en slimme tool om extra besparingen te realiseren en verder te verduurzamen.
Energie behoort samen met de personele lasten tot de grotere kostenposten binnen horecabedrijven. Bij de meeste bedrijven hoort energie zelfs tot de top 5. Hanna Polman, Customer Solutions Manager bij Sligro: “Tegelijkertijd wordt energie ook steeds belangrijker in een duurzame bedrijfsvoering. Het combineren van besparen op energie en tegelijkertijd ook verduurzamen, maakt deze dienst vanuit Sligro en Eneco zowel financieel als maatschappelijk relevant”.
Beste prijsgarantie
Sligro en Eneco bieden twee oplossingen. Hans Peters, Commercieel directeur bij Eneco: “Dankzij het inkoopvoordeel van Sligro kunnen we ondernemers een energie- (en/of gas-) contract aanbieden met de beste prijsgarantie van Eneco én 100% groen. Zo kunnen ondernemers bijdragen aan het milieu én minder betalen.” Daarnaast bieden beide partijen de EnergieCoach aan: een persoonlijke adviseur en slimme tool waarmee horecaondernemingen tot wel 41 procent kunnen besparen op hun energierekening. “De energiemarkt wordt steeds complexer en ondernemers hebben te maken met veel veranderingen in wet- en regelgeving. Onze EnergieCoach helpt ondernemers precies daarmee: verduurzamen en besparen.”
Partnerrol
Sligro is op meer terreinen bezig ondernemers te helpen met slimmere en efficiëntere bedrijfsvoering en wil een partnerrol spelen. De groothandel doet dat met initiatieven als Mr. Butler en de Slimme keuken. Met de samenwerking met Eneco is daar energie bij gekomen. Polman: “We vinden het belangrijk om horecaprofessionals te helpen nog beter te worden in hun vak en business. Helpen bij het besparen van energie hoort daar zeker bij.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
High end restaurant Secret Garden opent in Amsterdam
Horeca - Deze week is in Amsterdam high end restaurant Secret Garden geopend. Het interieur van de locatie is geïnspireerd op horecagelegenheden in onder meer Londen, Madrid, Dubai en Parijs. Secret Garden is daarmee geen plek waar je alleen kunt dineren.
Lees berichtYoungOnes en SVH gaan freelancers in horeca trainen
Opleiding – Freelanceplatform YoungOnes en Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) werken vanaf nu samen in het trainen van duizenden freelancers die via het platform van YoungOnes in de horeca aan de slag gaan.
Lees berichtFood-startup Greenforce lanceert B2B-platform voor horeca
Platform – Food-startup Greenforce lanceert deze maand een B2B-platform waarmee ze de horeca bedienen met hun plantaardige poedermixen in grootverpakking. Het bedrijf biedt de horeca op die manier de kans om zelf te kunnen experimenteren met plantaardige poedermixen.
Lees berichtDeliveroo gaat wellicht vertrekken uit Nederland
Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het voorbereidingen treft om Nederland te verlaten. Het bezorgbedrijf wil zich concentreren op de markten waar het een sterkere marktpositie heeft.
Lees berichtFoodservicesector laat stevige groei zien
Analyse – De groei in foodservice zit er stevig in. Over periode 6 en 7, week 21 t/m 28, (23 mei t/m 17 juli 2022) laat de foodservicemonitor een stijging zien van respectievelijk 31% en 16,6%. Het betreft de groei in de toelevering van eten en drinken in Foodservice ten opzichte van vorig jaar. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar staat het groeicijfer van periode 7 op een...
Lees berichtInzet diepvries is alternatief voor horeca bij voedselverspilling
Onderzoek – Horeca kan meer gebruik maken van diepvriesproducten in de keuken als duidelijk is dat voedselverspilling daarmee voorkomen kan worden. Met name jongeren hebben minder moeite met het feit dat horecabedrijven meer gebruik maken van diepvriesproducten als zij weten dat daarmee verspilling van voedsel wordt tegengegaan. Dit blijkt uit onderzoek van diepvriesfabrikant Iglo waarvoor @FoodClicks specifieke horecavragen heeft laten meelopen.
Lees bericht