Sligro-formule Plaza na rebranding klaar voor verdere groei
_1080_721_90.jpg)
Formulenieuws - Plaza , een soft-franchise formule van Sligro, heeft een flinke metamorfose ondergaan. Na een volledige rebranding gaan tientallen ondernemers, verspreid door het hele land, fris en eigentijds de toekomst tegemoet. De formule heeft ook een nieuwe slogan: ’Lekker bij ons. Plaza’.
Plaza is als formule door Sligro zodanig ingericht dat de fastservice- en eetcafé-ondernemers zich kunnen focussen op hun onderneming. De formule gaat uit van de kracht van de ondernemer als lokale held voor zijn gasten in zijn eigen regio. De locaties stralen gastvrijheid en gezelligheid uit en de ondernemer is er voor de gasten, of die nu ter plekke consumeren of thuis.
De nieuwe huisstijl met slogan ’Lekker bij ons. Plaza’ moet dit gevoel van thuiskomen versterken. Het nieuwe beeldmerk verwijst daarom met een knipoog naar ‘thuis’ en ‘mijn Plaza’. De kleuren zijn naar de horecakleuren van nu gebracht, volgens formulemanager Plaza & Solutions-manager bij Sligro, Jackie ten Westenend, namelijk zwart-groen met warm geel en hout.
Nieuw startpunt
Volgens Ten Westenend is het bijzonder dat de rebranding voor en door ondernemers tot stand is gekomen: ”Het vorige beeldmerk was tientallen jaren oud en deed geen recht aan het eigentijds ondernemerschap en de vakbekwaamheid van Plaza-ondernemers. Dankzij de nieuwe huisstijl krijgen zij de uitstraling die ze verdienen en krijgt Plaza voor gasten een duidelijke positionering”. Zeven ondernemers hebben actief bijgedragen aan de nieuwe huisstijl. Ten Westenend vindt het tekenend dat de ondernemers zich in deze tijden bereid tonen om te investeren in de uitstraling van hun zaak.
Ondersteuning
Binnen Plaza behouden ondernemers hun zelfstandigheid, maar profiteren ze van de voordelen van een landelijke formule. Sligro ondersteunt de ondernemers bij zaken als merchandise, marketing, hygiëne-inspecties en trainingen. Hanna Polman, manager Customer Solutions bij Sligro: ”We zijn erg trots dat we ondernemers kunnen helpen om uit te blinken in hun vak. Sligro heeft alles in huis om deze prachtige formule groot te maken. Dankzij de nieuwe rebranding ’Lekker bij ons. Plaza’ is Plaza klaar voor groei in de toekomst.”
Bron: Sligro/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Boudewijn van den Brand start als nieuwe directeur Superunie
Benoeming - Boudewijn van den Brand is op 1 mei gestart als algemeen directeur bij Superunie. Inkooporganisatie Superunie is een coöperatie waar 12 onafhankelijke retailorganisaties in Nederland bij zijn aangesloten, waaronder Sligro.
Lees berichtCafetariasector laat tot mei groei zien van bijna 10%
Analyse – De cafetaria Nederland laat in de periode tot en met april een groei zien van bijna 10%. Dat groeicijfer is gebaseerd op kassadata van NTF, waar 360 cafetaria’s zijn aangesloten met een aandeel van 20% in de Nederlandse cafetariamarkt, van zowel de verkopen offline als online.
Lees berichtCheque voor Jeugdfonds bij heropening Sligro Alkmaar
Groothandel – Ter gelegenheid van de heropening van de Sligro-vestiging in Alkmaar werd een schenking gedaan aan het Alkmaarse Jeugdfonds Sport & Cultuur. De volledig verbouwde locatie werd dinsdag geopend door Angélique Schmeinck (24Kitchen), Kees Kiestra (directeur Sligro zelfbedieningsgroothandels en Sander Koolwijk (vestigingsdirecteur Sligro Alkmaar).
Lees berichtHoreca Totaal neemt Antwerpse vestiging Metro over
Buitenland - De vestiging van Metro in het noorden van Antwerpen, die na het faillissement van de Makro- en Metrowinkels gesloten was, komt in handen van Horeca Totaal. De Belgische groothandel heeft al twee vestigingen in Brugge en een in Oostende.
Lees berichtProFri pleit bij VWS voor breed gedragen werkgroep overgewicht
Politiek - ProFri, de vakvereniging voor professionele frituurders, wil samen met andere foodbranches en belangenclubs op het gebied van voeding en gezondheid een werkgroep vormen om overgewicht in ons land in te dammen. Dit voorstel deed ProFri tijdens ambtelijk vooroverleg dat gisteren op het ministerie van volksgezondheid (VWS) is gevoerd.
Lees berichtSamenwerking Sligro en Heineken pakt positief uit
Groothandel - De samenwerking tussen Sligro en Heineken leidt tot meer verkopen. De verwachte 100 miljoen extra verkopen bij bestaande klanten na vier jaar worden volgens de groothandel overschreden.
Lees bericht