Sligro-formule Plaza na rebranding klaar voor verdere groei


Plaza-formulemanager Jackie ten Westenend van Sligro licht het logo en de plannen toe voor de Plaza-ondernemers

Formulenieuws - Plaza , een soft-franchise formule van Sligro, heeft een flinke metamorfose ondergaan. Na een volledige rebranding gaan tientallen ondernemers, verspreid door het hele land, fris en eigentijds de toekomst tegemoet. De formule heeft ook een nieuwe slogan: ’Lekker bij ons. Plaza’.

Plaza is als formule door Sligro zodanig ingericht dat de fastservice- en eetcafé-ondernemers zich kunnen focussen op hun onderneming. De formule gaat uit van de kracht van de ondernemer als lokale held voor zijn gasten in zijn eigen regio. De locaties stralen gastvrijheid en gezelligheid uit en de ondernemer is er voor de gasten, of die nu ter plekke consumeren of thuis.

De nieuwe huisstijl met slogan ’Lekker bij ons. Plaza’ moet dit gevoel van thuiskomen versterken. Het nieuwe beeldmerk verwijst daarom met een knipoog naar ‘thuis’ en ‘mijn Plaza’. De kleuren zijn naar de horecakleuren van nu gebracht, volgens formulemanager Plaza & Solutions-manager bij Sligro, Jackie ten Westenend, namelijk zwart-groen met warm geel en hout.

Nieuw startpunt

Volgens Ten Westenend is het bijzonder dat de rebranding voor en door ondernemers tot stand is gekomen: ”Het vorige beeldmerk was tientallen jaren oud en deed geen recht aan het eigentijds ondernemerschap en de vakbekwaamheid van Plaza-ondernemers. Dankzij de nieuwe huisstijl krijgen zij de uitstraling die ze verdienen en krijgt Plaza voor gasten een duidelijke positionering”. Zeven ondernemers hebben actief bijgedragen aan de nieuwe huisstijl. Ten Westenend vindt het tekenend dat de ondernemers zich in deze tijden bereid tonen om te investeren in de uitstraling van hun zaak.

Ondersteuning

Binnen Plaza behouden ondernemers hun zelfstandigheid, maar profiteren ze van de voordelen van een landelijke formule. Sligro ondersteunt de ondernemers bij zaken als merchandise, marketing, hygiëne-inspecties en trainingen. Hanna Polman, manager Customer Solutions bij Sligro: ”We zijn erg trots dat we ondernemers kunnen helpen om uit te blinken in hun vak. Sligro heeft alles in huis om deze prachtige formule groot te maken. Dankzij de nieuwe rebranding ’Lekker bij ons. Plaza’ is Plaza klaar voor groei in de toekomst.”

Bron: Sligro/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Keurmerk Goed Gefrituurd voor Lekkerrr en De Daltons

Erkenning - Het vakmanschap en bakmanschap van Jan-Willem Voet is bekroond met het keurmerk Goed Gefrituurd van brancheorganisatie ProFri, de vakvereniging voor professionele frituurders. Voets bedrijf Lekkerrr Hoogzandveld in het gelijknamige winkelcentrum in Nieuwegein mag het bijbehorende keurmerkschildje nu uitdragen. Net als Robbert Jan de Veen van de Daltons in Voorthuizen.

Lees bericht


‘Metro groothandelsactiviteiten naar Sligro’

Overname – Volgens onbevestigde berichten zou Sligro Food Group de groothandelsactiviteiten hebben overgenomen van het Belgische Metro. De Veghelse groothandel zou daarvoor een bod van 55 miljoen euro hebben neergelegd bij de Belgische curatoren.

Lees bericht


Tankshopbeurs laat weinig shopinspiratie zien

Petrol – De jaarlijks gehouden Tankstation & Carwash Vakbeurs in Houten toonde deze editie veel techniek en hardwaren, maar inspiratie voor de tankshop was er maar weinig. Slechts een handvol bedrijven lieten producten zien waar je in de tankshop wat mee kunt.

Lees bericht



NHN is nieuwe belangenbehartiger in de horeca

Cafetaria – ‘Een nieuwe stem in de horeca.’ Zo presenteert Nieuwe Horeca Nederland ‘(NHN) zich sinds dinsdag online. De nieuwe branchestichting in oprichting wil in eerste instantie de horecabedrijven in ons land perspectief bieden met hun ‘torenhoge energierekening. Maar NHN wil ook een eigentijds alternatief als belangenbehartiger in transitietijd.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid